Gå til innhold

Skanneren kommuniserer ikke med maskinen


Anbefalte innlegg

Hei. Har en Canon CanoScan 4200F som for tiden liker å gi meg en utfordring eller to. Skulle skanne noen gamle bilder i dag, men skanneren kommuniserer ikke uansett hvilken port jeg brukte (onboard og kontrollerkort). Bruker som regel Paint Shop Pro 8.1 og med nyeste driverne fra Canon. Dette begynner å gi meg grå hår, siden det lyser opp i skanneren. Når den kobles til kontrollerkortet (USB 2.0, VIA VT6202), kommer den bare opp som en ukjent enhet (Unknown device), men kobles den til kontrolleren på hovedkortet (USB 1.1, ICH2), kommer den ikke opp i det hele tatt. Skal ikke USB 2.0 være bakoverkompitabel?

 

Hardware og software

Pentim 4 1.8 Northwood

MSI 845 Pro2 (MS-6528)

1 GB PC133 SDRAM

Radeon 9500

VIA VT6202 USB 2.0 kontrollerkort

Intel ICH2 USB 1.1 onboard

Win XP SP2

Paint Shop Pro 8.1

 

Skal senere i uken prøve skanneren på en annen maskin, men syntes det var litt merkelig at den plutselig ikke "finnes".

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei. Har en Canon CanoScan 4200F som for tiden liker å gi meg en utfordring eller to. Skulle skanne noen gamle bilder i dag, men skanneren kommuniserer ikke uansett hvilken port jeg brukte (onboard og kontrollerkort). Bruker som regel Paint Shop Pro 8.1 og med nyeste driverne fra Canon. Dette begynner å gi meg grå hår, siden det lyser opp i skanneren. Når den kobles til kontrollerkortet (USB 2.0, VIA VT6202), kommer den bare opp som en ukjent enhet (Unknown device), men kobles den til kontrolleren på hovedkortet (USB 1.1, ICH2), kommer den ikke opp i det hele tatt. Skal ikke USB 2.0 være bakoverkompitabel?

 

Jo, USB 2.0 er bakoverkompatibel. Nå regner jeg med at problemet over er løst, men jeg svarer for å gjøre oppmerksom på at man kan komme ut for problemer med å få tilleggskort til å funksjonere. I slike tilfeller vil så godt som alltid USB-inngangen på hovedkortet virke.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...