Gå til innhold

Erfaringer med Clevo M570A ?

Senshi

Anbefalte innlegg

Hei folkens,

Noen som har testet Clevo M570A ?? Finnes hos Whitebox (CL77) og hos SHG (Note 5740). :love:

Noen som har testet denne? Blir den varm? Støyer den? Er den like pen i virkeligheten som på bilder?

Har bestilt en slik fra WB. Nå blir det spennende å se når den kommer. Det som er irriternede er at etter min specs kostet den 23350 hos WB. Og 17305 hos SHG. Føler meg nesten litt lurt her.... :thumbdown:

Bestilte den med nVIDIA GeFore Go 7800 GTX :dribble:

Gleder meg som en unge.... Håper ikke WB klarer å ødelegge gleden min! :mad:

Hadde vært fint om noen med erfaringer kunne gitt meg noen tips... :thumbup:

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv planer om å starte en tråd om shg Note 5700 Serie (Clevo M570A) når jeg selv får den. Skal legge ut mine egne erfaringer og tester. Men akkurat nå kan jeg ikke si noe annet enn å anbefale Shg.no som beste nettbutikk og å gå til nVIDIA sin egen hjemmeside å laste ned driver som er designet til nVIDIA GeForce Go 7800 GTX.

Har allerede startet en tråd om Clevo M570A, men den ble lukket p.g.a. unødvendig OT innlegg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=475335&hl=

post-74987-1130267228_thumb.jpg

Endret av Zatoichi
Lenke til kommentar
Har bestilt en slik fra WB. Nå blir det spennende å se når den kommer. Det som er irriternede er at etter min specs kostet den 23350 hos WB. Og 17305 hos SHG. Føler meg nesten litt lurt her....  :thumbdown:

5058714[/snapback]

En ting jeg ikke skjønner, hvorfor bestiller du maskinen fra Whitebox og betaler 6 000kr mer istedenfor å kjøpe den hos Shg.no? Du burde føle deg lurt, for det ville jeg ha gjort siden begge maskinene er bygger på akkurat samme modell (Clevo M570A) og er i teknisk sett identiske. Du kan til og med få den kraftigste maskinen som Shg.no selger billigere enn hos Whitebox, og da er den både billigere og bedre. Syntes valget er ganske opplagt da hvor man skal handle fra.

Endret av Zatoichi
Lenke til kommentar
Har bestilt en slik fra WB. Nå blir det spennende å se når den kommer. Det som er irriternede er at etter min specs kostet den 23350 hos WB. Og 17305 hos SHG. Føler meg nesten litt lurt her....  :thumbdown:

5058714[/snapback]

En ting jeg ikke skjønner, hvorfor bestiller du maskinen fra Whitebox og betaler 6 000kr mer istedenfor å kjøpe den hos Shg.no? Du burde føle deg lurt, for det ville jeg ha gjort siden begge maskinene er bygger på akkurat samme modell (Clevo M570A) og er i teknisk sett identiske. Du kan til og med få den kraftigste maskinen som Shg.no selger billigere enn hos Whitebox, og da er den både billigere og bedre. Syntes valget er ganske opplagt da hvor man skal handle fra.

5059012[/snapback]

:blush: Føler meg lurt ja, men hjelper lite å være etterpå klok? Anbefaler Dere meg en retursak her? Var så ivrig når jeg så CL77. Fikk vite om SHG i ettertid.

Hastverk er lastverk :cry:

Men gleder meg fortsatt som en unge til den kommer. Er litt skeptisk til størrelsen, er vant til CL50, CL56 osv.....

Men la det være sagt: Servicen til Whitebox har kommet seg betraktelig. Jeg har snakket med dem ca annenhver dag i 2 uker nå. Før var det ikke håp om å få svar på mail og telefon. Nå svarer de på tlf etter max 5 ring, og mail besvares etter noen timer.

Hører rykter om at WB skal åpne butikk oxo :hmm:

Har ingenting i mot WB jeg, så lenge de gir meg 7 000 kr tilbake :p

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

5058714[/snapback]

5059012[/snapback]

:blush: Føler meg lurt ja, men hjelper lite å være etterpå klok? Anbefaler Dere meg en retursak her? Var så ivrig når jeg så CL77. Fikk vite om SHG i ettertid.

Men gleder meg fortsatt som en unge til den kommer. Er litt skeptisk til størrelsen, er vant til CL50, CL56 osv.....

Men la det være sagt: Servicen til Whitebox har kommet seg betraktelig. Jeg har snakket med dem ca annenhver dag i 2 uker nå. Før var det ikke håp om å få svar på mail og telefon. Nå svarer de på tlf etter max 5 ring, og mail besvares etter noen timer.

Mvh Senshi

5060574[/snapback]

Det jeg kan anbefale som er mest økonomisk er å returnere maskinen til Whitebox og heller bestille den fra Shg.no, hvis du ikke har noe i mot å betale flere tusen kroner ekstra. Mye annet du kan kjøpe for de pengene du sparer, det er mitt råd.

Når det gjelder service så har ikke jeg handlet med Whitebox før, bare hørt andres erfaringer og de har ikke så ofte vært positiv. Om dette har forandret seg i ettertid har ikke jeg hørt særlig mye om, men det er jo godt mulig det. Men uansett hvor god service Whitebox måtte nå ha, så er neppe det å betale flere tusen kroner mer når du kan få det mye billigere, kompensasjon for dette.

Som bare et lite tips skal du i fremtiden kjøpe ny maskin, ta å sjekk markedet grundig før du bestiller noe, og for all del unngå spontane bestillings tendenser. Det er veldig sjelden det lønner seg, svært ofte stikk motsatt.

Bortsett fra det håper jeg at du får like mye glede av din maskin som jeg blir å få fra min, uansett hvor du måtte bestille den fra.

Lenke til kommentar

5058714[/snapback]

5059012[/snapback]

Mvh Senshi

5060574[/snapback]

Avbestill den fra whitebox du! Om de har sendt den så bruk angrefristen, du må muligens ut med en 1000-lapp om du endret den fra standardspesifikasjonene, men det vil likevel være verdt da både pyton og spesielt shg kan levere den flere tusen billigere med bedre service/support!

Lenke til kommentar

det eneste som er dritt med SHG er at de ikke kan levere 1920x1200 skjerm. Dessuten er det ikke vanskelig å prute med WB. :whistle:

Så for min del tror jeg at jeg ville valgt WB ettersom den i tillegg til gaming også kommer til å bli brukt til CAD, og da ønsker jeg så høy oppløsning som mulig

Lenke til kommentar

Hos Whitebox kan man velge en rekke tilleggskomponenter, som for eksempel intern TV-tuner og bluetooth. I tillegg kan CL77 leveres med en skjerm @ 1920x1200.

Jeg kan ikke se at dette er mulig hos SHG. Dette bør vel være grunn nok til å velge Whitebox!

Endret av apwr
Lenke til kommentar

Hei :)

Sitter å skriver på en M570A nå med ATi X800XT skjermkort og et 7800GTX liggende klar for å sammenligne støy / varme / batteri tid :) - Bare min egen oppfattning er at nVIDIA ikke blir fult så varm som ATi men dette er bare mine egne erfaringer...

Er det interesse at man får skjermer med høyere oppløsning enn standaren WSXGA+? Vi kan levere andre modeller med og uten GLARE med oppløsing på maks 1920x1200 (Det er foreløig noe leveringstid på disse panelene).

Ønsker dere å få valgt ferdige modeller dvs. modeller som dere slipper å endre spek på eller foretrekker dere å bruke en PC Bygger? (Husk at selv om det heter PC Bygger blir den levert feridg montert da :cool: fått noen spørsmål om det da...)

Om det er noe, bare spør :) Derfor vi er her da!

MVH

Pyton.no - Salg

Lenke til kommentar
Hei :)

Sitter å skriver på en M570A nå med ATi X800XT skjermkort og et 7800GTX liggende klar for å sammenligne støy / varme / batteri tid :) - Bare min egen oppfattning er at nVIDIA ikke blir fult så varm som ATi men dette er bare mine egne erfaringer...

Er det interesse at man får skjermer med høyere oppløsning enn standaren WSXGA+? Vi kan levere andre modeller med og uten GLARE med oppløsing på maks 1920x1200 (Det er foreløig noe leveringstid på disse panelene).

Ønsker dere å få valgt ferdige modeller dvs. modeller som dere slipper å endre spek på eller foretrekker dere å bruke en PC Bygger? (Husk at selv om det heter PC Bygger blir den levert feridg montert da  :cool:  fått noen spørsmål om det da...)

Om det er noe, bare spør :) Derfor vi er her da!

MVH

Pyton.no - Salg

5067774[/snapback]

Ja, vi vil gjene ha paneler @ 1920x1200 (WUSXGA+). Det er nettopp dette jeg sitter å venter på at dere skal begynne å føre!

Jeg tror også at de fleste av oss foretrekker en PC-bygger framfor ferdigkonfigurerte modeller. Jo mer egen tilpasning, jo bedre! :yes:

Hvor lang tid kan det ta før dere (Pyton) eventuelt tar inn paneler @ 1920x1200?

Lenke til kommentar

Hei,

Om ønskelig kan jeg få lagt det ut i kveld / morgen - valgmuligheten for de ulike panelene! Men jeg er litt usikker på hvordan man skal gjøre selve struktur endringen - men det løser seg sikkert snart uansett!

Vi vil ta inn panelne til lager når vi får noen bestillinger på disse! Paneler er vell noe av det som er dyrest på de bærbare og vi vil nok prøve å holde lageret nede på paneler som ikke er så etterspurte. Leveringstiden fra Clevo ligger på rundt 4 uker nå i høysesongen :cry:

PS. Om du noen har sendt oss epsot og savner svar -> Sjekk om du har noen mail fra oss i spamboksen din! Vi har hørt fra ulike kunder at mailene de har fått fra oss går rett i spamboksen! Vi svarer alle mailene vi får inn :)

Her har dere i allefall linken til de ulike bærbare maskinene vi har og PC konfiguratoren vår.

http://www.pyton.no/aspx/produkter.aspx?t=667&g0=20&g1=66

Just ask :)

MVH

Pyton.no - Salg

Lenke til kommentar

Må nesten spørre hva er vitsen å kjøre 1920x1200 på en 17 tommers skjerm, hvis man ikke har lyst å bruke forstørrelsesglass?

Jeg ser ikke hensikten å kjøre i så høy oppløsning, heller tvert i mot. Eneste gangen at høy oppløsning er en fordel er på desktop’en, skulle man ha mange ikoner eller trenger veldig stor oversikt. Men i spill for eksempel så syntes jeg personlig at 1024x eller 1200x i oppløsning er mer enn nokk og mest optimalt for å ikke glemme det. Tror det holder lenge med 1680x1050 max oppløsning hvis man ikke er tilhenger av å sitte 5 cm unna skjermen selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Må nesten spørre hva er vitsen å kjøre 1920x1200 på en 17 tommers skjerm, hvis man ikke har lyst å bruke forstørrelsesglass?

Jeg ser ikke hensikten å kjøre i så høy oppløsning, heller tvert i mot. Eneste gangen at høy oppløsning er en fordel er på desktop’en, skulle man ha mange ikoner eller trenger veldig stor oversikt. Men i spill for eksempel så syntes jeg personlig at 1024x eller 1200x i oppløsning er mer enn nokk og mest optimalt for å ikke glemme det. Tror det holder lenge med 1680x1050 max oppløsning hvis man ikke er tilhenger av å sitte 5 cm unna skjermen selvfølgelig.

5069119[/snapback]

1680 x 1050 passer fint på en 15.4" så da bør vel 1920 x 1200 passe bra på en 17"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...