DE1 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei og hopp! Oppgaven lyder som følger: "Choose one of The Beatles' songs, read or sing it to your teacher. Explain The meaning of the text, will be graded!" Jepp. Jeg skal SYNGE sangen for læreren! Men hvilken sang bør jeg velge slik at det blir enklest mulig å oversette. Har tenkt litt på "Imagine" Men litt vrien og omdiskutert tekst... Forslag? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 'Imagine' er ikke en Beatles-sang. John Lennon alene som har den. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er jeg klar over. Går for det samme. Hadde du noen forslag? Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Jupp! Det ble "Yellow Submarine". Er det noe "budskap" i teksten? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hei og hopp! Oppgaven lyder som følger: "Choose one of The Beatles' songs, read or sing it to your teacher. Explain The meaning of the text, will be graded!" Jepp. Jeg skal SYNGE sangen for læreren! Men hvilken sang bør jeg velge slik at det blir enklest mulig å oversette. Har tenkt litt på "Imagine" Men litt vrien og omdiskutert tekst... Forslag? 5058335[/snapback] Hvorfor skal du oversette, da? Kan du ikke synge på engelsk? Alle vi lever i en gul u-båt. Please. Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Oppgaven er løst. Jeg lurer på om det er noe BUDSKAP i teksten? Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Imagine har jo veldig mye innhold du kan snakke om, da! Eventuelt kan du velge en av dei sangene som var med i Yellow Submarine (kan ikke huske hva den heiter, men den har iallefall litt innhold du kan snakke om). Den går vel noe slik: "Look at all the lonley people. Where do they all come from?" Den har litt av hvert i innhold. Lenke til kommentar
Jackemeister Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Jeg ville nok ha valgt Maxwell's Silver Hammer, selv om det er tydeligvis litt sent å komme med en kommentar nå.. Da får uansett du garantert inn litt av hvert. Historien om studenten som drepte tre folk med en sølvhammer. Men det er neppe det læreren din er ute etter. Hva med Strawberry Fields Forever? Regnes som en av Beatles bedre sanger. Info.. Eller Blackbird. Spesiell sang, burde ikke være så vanskelig å oversette. Info. edit: Leif. Endret 30. oktober 2005 av Jackemeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå