halcyon Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 er det nonen som har prøvd å sette på ei vifte til på kjøleren? (over hverandre altså) ///||/// ///||/// |||||||| |||||||| -------- gir dette noe bedre effekt? /me undrer.. _________________ -im no dummie. [ Denne Melding var redigert av: halcyon på 2002-08-23 18:50 ] Lenke til kommentar
agjell Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 tror ikke det vil flytte mer luft, men er ikke sikker. vifta som er nermest prosessoren klarer jo ikke flytte mer luft selv om den andre vifta blåser mot den, eller hva tror dere andre? Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Nei, det vil nok ikke gå noe særlig bra. Lenke til kommentar
Bisarre Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Ville nok trudd at det du ville oppnådd var to vifter som gikk med høyere hastighet. Og dermed større luftstrøm. Men om det er noe vits... Tviler jeg på. Mer støy. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Viftene vil jo hjelpe hverandre, men jeg trur ikke det er noe å tjene på det. Den beste måten å finne det ut på er vel å prøve det. Lenke til kommentar
halcyon Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 har en globalwin cak 38, som bråker noe jævli. har fjernet den vifta og erstattet den med 2 vifter som jeg hadde liggende på en gammel slot1 alpha kjøler. cak38 lager en enormt irriterende høyfrekvent lyd, som forøvrig er vekk nå :smile: tempraturen er ca 3grader høyere nå, og viftene går på 5030 og 4700 snurringer i minuttet. teipet dem sammen med maskerings tape(brei 5cm) og 1cm ned på kjøleren grunnet spacerene. jaja skal ta å fjerne den ene vifta senere en gang når jeg gidder, så forvi se om det er no vits med duble vifter! ingen som har no erfaring med det? btw: cpuen er 57 grader idle (xp 1800) ingen o/c, med 25+grader i lufta Lenke til kommentar
Arachnid Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 snurringer! snurringer ja.. omdreininger?? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Quote: Den 2002-08-23 18:56, Arachnid skrev:snurringer! snurringer ja.. omdreininger?? hva ellers? Tror to vifter oppå hverandre har minimal effekt. Den øverste vil bare streve med å dytte lyft på oversiden av viftebladene til vifta under. Ville vært bedre med to vofter som står litt skrått ved siden av hverandre slik at de begge blåser ca mot midten av "ribbebunnen". Lenke til kommentar
halcyon Skrevet 23. august 2002 Forfatter Del Skrevet 23. august 2002 en dual funnel? burde jo "styre" lufta ned på kjøleren og, ellers vil dem jo bare blåse svakt nedpå. jeg har jo "lokket" til den gamle alphaen, med en blikk saks++ skal jeg alltids klare å klippe den til. men det var en glimrende ide :smile: _________________ -im no dummie. redigert for ente gang! droppet ascii :sad: [ Denne Melding var redigert av: halcyon på 2002-08-23 20:01 ] Lenke til kommentar
Kong_Tom Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hvis du har ei ganske "tett" kjøleribbe, vil du vel kunne få en effekt av to vifter oppå hverandre. Du vil kunne få et større overtrykk mot ribba med dobbel vifte, og dermed mer luftgjennomstrømming. Lenke til kommentar
gixer Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Er det ikke en av Orb viftene som kan oppgraderes med en ekstra vifte som man klasker på toppen av den gamle? Mener jeg har sett det et sted. Er ikke helt sikker på om det kjøler mye bedre, men det ser jo litt mer fancy ut da! Lenke til kommentar
gorg Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 har prøvd det der... går ikke bra, den innerste vifta får mer press og dermed øker litt i rpm, men det motsatte på den som blåser på den vifta... etterhvert kan de bli ødelagte, men hvis du fikser et mellomrom mellom de viftene blir det nok bedre, da kan det få en effekt Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 satte 4 80mm paps vifter oppå hverandere for morro skyld en gan men det hadde ikke en dri* å si på temp.... [ Denne Melding var redigert av: Hooligan på 2002-08-24 01:41 ] Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 Hondaens innlegg her forklarer vel det meste? http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=12&replies=6 Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 24. august 2002 Del Skrevet 24. august 2002 ja hondaen er god å ha :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå