*Magnus* Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Hei..lurer på noe.... på døren på chieftec kabinettet er det en vifte.. med en molex og en 3 pins utgang.. den molexkabelen har bare 2 eller 3 "pinner" nedi.. og ikke 4 som alle andre har.. noen som vet hvorfor og hvordan jeg skal få festet den da? og så er det den 3 pins'en... skal den på 3pins connectoren "Cha2 fan" på HK'et? kan se for meg at det står for chassis 2 fan....... -takkk 5078065[/snapback] Noen PSU`er har egne molex som er bare beregnet på vifter.Disse er det bare 2eller 3 ledere i.Selvfølgelig kan du bruke de andre molexene fra din psu til det også. Edit:du trenger ikke å bruke den "lille" kontakten.Du kan bare bruke den hvis du vil at Hk ditt skal styre vifta,hvis ikke bruker du bare den med molex. 5078562[/snapback] AHH... du skjønner det at.. molex forlengeren til PCI-E kontakten som skal i 3d kortet har bare 3 "pins" i seg.. mens den i døren har som sagt 2 eller 3.. kanskje det er meningen at det er den som skal inni da ok.. bra jeg slipper og bruke begge to da hehe Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 fått pcen ennå?? spent på 3dmark Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) fått pcen ennå?? spent på 3dmark 5081716[/snapback] hehe PC'en har vært i hus i 2 dager nå.. ligger på sengen rett vedsidenav meg nå **Kikker på den ** men ingen poeng og prøve og starte opp den uten skjermkortene , da de ser ut til og ble litt forsinket... håper de kommer i morgen.. da blir det over 20 bilder postet, og litt benchmark (kommer an på om jeg jobber overtid eller ikke da) men fant ut at jeg kjøpte 2x 7800gtx som hadde 430 mhz og ikke 450 som jeg skulle men men.. tviler på at det er SÅÅÅ stor forskjell med 20 mhz kan jo alltids klokke de opp litt hehe.. er det like lett og klokke 2 som med 1 ? som sagt.. kommer med masse bilder og snadder med en gang skjermkortene kommer Stay Tuned! EDIT: skjermkortene kommer i morgen (tirsdag)! Endret 31. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Gleder meg. Du må lage worklog da Lenke til kommentar
Geita Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hehe.. stilig å super-rush-handle en PC til 40k Personlig ville jeg vurdert å planlagt en slik investering litt mer.. (Men jeg er jo litt ekstrem på det området, hehe) Drømme-PCen din blir nok himmelsk skal du se Blir gøy med worklog! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Hehe, gleder meg fryktelig men fikk vite at jeg jober overtid i morgen.. kommer hjem ca kl 19:30.. så tar jo bare formateringen og installasjon av windows som regel 2 timer.. så installasjon av ditt og datt.. enten så kommer bildene i morgen kveld eller om onsdagen.. får se om jeg rekker det i morgen eller ei Endret 31. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 hei.. trenger hjep fortere enn fort Alt er satt sammen.. satte i windows CD i dvd romme (boot : cdrom) og startet opp.. så kom jeg på winows installasjonen.. så fikk jeg bluescreen... jeg restartet. og får bare denne meldingen når windows cd'en skal boote: Coulden't find NTLDR hva i huleste er det ? ville vært fint med kjappe svar.. jobber enda lengere overtid i morgen.. og vil ha denne opp fortest mulig... -takk Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Lett å løse dette problemet: gå inn i BIOSen og sett maskinen til å boote cd-en før den leter etter OS (NTLDR har noe med det å gjøre) Deretter instalerer du WinXP og kommer med bilder fort så fy (men kan venta til etterpå CL:P) Kan ikke forklare deg detaljert siden du sikkert har anderledes BIOS en meg, men finner du det jeg skrev om, løser det sansynligvis problemet ditt (hjalp vertfall meg) Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Og du har selvsagt ikke diskett i diskettstasjonen? hehe Om ikke....ja da blir det sen kveld i dag! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Lett å løse dette problemet: gå inn i BIOSen og sett maskinen til å boote cd-en før den leter etter OS (NTLDR har noe med det å gjøre) Deretter instalerer du WinXP og kommer med bilder fort så fy (men kan venta til etterpå CL:P) Kan ikke forklare deg detaljert siden du sikkert har anderledes BIOS en meg, men finner du det jeg skrev om, løser det sansynligvis problemet ditt (hjalp vertfall meg) 5091904[/snapback] den står på cd-rom som first boot @myhken2: Da blir de sen kveld-- har ikke diskettstasjon i den Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Etter CDROM i oppstartsrekkefølgen kommer da HDD 1? Vet jo ikke hvor mange disker du har, og hvor nøye hovedkortet ditt er, men har du flere disker, kan det være greit å la den disken som OS ligger på stå først. Opplevde noe av dette på forrige pc, men der hadde jeg en blanding av P-ATA og S-ATA disker. Og du, hvilket hovedkor ble det på deg? Kjøpte du det samme som meg? (neppe, siden du kjører SLI, men kanskje det gjelder alle ASUS korta ) For da er det en del ting som er nøye å gjøre rundt kabler til CD/DVD ROM og OS disk..... Endret 1. november 2005 av myhken2 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Etter CDROM i oppstartsrekkefølgen kommer da HDD 1? Vet jo ikke hvor mange disker du har, og hvor nøye hovedkortet ditt er, men har du flere disker, kan det være greit å la den disken som OS ligger på stå først. Opplevde noe av dette på forrige pc, men der hadde jeg en blanding av P-ATA og S-ATA disker. Og du, hvilket hovedkor ble det på deg? Kjøpte du det samme som meg? (neppe, siden du kjører SLI, men kanskje det gjelder alle ASUS korta ) For da er det en del ting som er nøye å gjøre rundt kabler til CD/DVD ROM og OS disk..... 5091956[/snapback] har AN8 Sli deluxe.. har 1 HDD.. har prøvd de som boot på nr 2.. og ingen boot.. vil liksom ikke funke.. har testet ut kabelene til cd-rommene på 2 forksjellige plasser.. da forandret de seg fra slave til master i BIOSEn.... grrr Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Sendte dette til Netshop da de skulle bygge pc'en min, vet ikke om det hjelper deg: Ellers har jeg lest meg til noe smarte tips som gutta som skal montere sikkert kommer bort i: Til DVD-ROM må man bruke den blå IDE kontakten ( ICH7 Primary IDE connector ), hvis ikke får man trøbbel under installasjonen av OS Til Raptor disken (OS disken) må man bruke en av de to RØDE SATA kontaktene (SATA1/SATA2) Dette er primary master kontaktene. Endret 1. november 2005 av myhken2 Lenke til kommentar
TAS Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 hei.. trenger hjep fortere enn fort Alt er satt sammen.. satte i windows CD i dvd romme (boot : cdrom) og startet opp.. så kom jeg på winows installasjonen.. så fikk jeg bluescreen... jeg restartet. og får bare denne meldingen når windows cd'en skal boote: Coulden't find NTLDR hva i huleste er det ? ville vært fint med kjappe svar.. jobber enda lengere overtid i morgen.. og vil ha denne opp fortest mulig... -takk 5091730[/snapback] Er ikke dette en HD Feil? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Sendte dette til Neshop da de skulle bygge pc'en min, vet ikke om det hjelper deg: Ellers har jeg lest meg til noe smarte tips som gutta som skal montere sikkert kommer bort i: Til DVD-ROM må man bruke den blå IDE kontakten ( ICH7 Primary IDE connector ), hvis ikke får man trøbbel under installasjonen av OS Til Raptor disken (OS disken) må man bruke en av de to RØDE SATA kontaktene (SATA1/SATA2) Dette er primary master kontaktene. 5092001[/snapback] den står id en blå me funker ikke skal prøve og kobble fra den ene dvd'en og se om det hjelper Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 WOOOHOO.. ITS ALIVE! ITS ALIVE!! måtte bare kobble fra den ene DVD'en så funket alt sammen.. formaterer nå.. Tusn takk for hjelpen til alle som deltok love ya all Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) ****slettet av meg selv**** Gratulerer da. Lykke til med den nye pc'en! blir spennende å se noen benckmark resultater. Hadde vært kult om du tok en PcMark05 test også, slik at jeg kunne sammenlignet med min pc. gjør det før du overklokker, så blir det en rettferdig sammenligning!! Endret 1. november 2005 av myhken2 Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 ****slettet av meg selv**** Gratulerer da. Lykke til med den nye pc'en! blir spennende å se noen benckmark resultater. Hadde vært kult om du tok en PcMark05 test også, slik at jeg kunne sammenlignet med min pc. gjør det før du overklokker, så blir det en rettferdig sammenligning!! 5092090[/snapback] hehe skal det men frykter "lav" score siden jeg gikk for 430mhz men men.. kan som sagt alltids klokke den opp litt Lenke til kommentar
eldavid Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 bra du fant ut av d, like bra går d ikkje me rosenborg, 0-2, FADÅR og! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 da var signaturen endret hehe--- Bildene kommer i morgen.. grunnet tiden.. KANSKJE rekker jeg en kjapp 3dmark test.. for og se ytelsen litt.. time will show uansett.. i morgen vil den store "snadder" dagen komme.. stay tuned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå