*Magnus* Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) hehe takk for svar men jeg bør ha et svar på spm'et mitt: Quoter megselv: Noe jeg har faktisk glemt og sjekke etter.. noen som vet om ASUS An8 SLi deluxe passer i chieftec dragon kabinettet? med tankte på dekslene bak.. jeg tenker på.. håper begge skjermkortene får plass.. at det ene ikke får plass bak et av dekslene.. Noen som vet? edit: midi kabinett (ikke mini) STATUS på PC: Alt untatt skjermkort: Inlevert omlastningsterminal trondheim ..neste er lokalt postkontor der jeg skal hente den Skjermkortene: Innlevert posterminal Stokke EDIT: etter en runde med den W kalkulatoren ble det ca 415 W jeg kjøpte 580W hehe.. skal ha nåkk da iallefall edit2: skal gå med kabinettet ja.. Endret 28. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Dette blir syke greier altså Tøft at du virkelig er så til de grader entusiast at du kjøper ny PC til totalt 40k når du fra før har en PC som for mange er uoppnåelig. Må si jeg holder med deg i valget av AMD og nVidia. Intel har blitt litt frakjørt i det siste, for å si det sånn. Håper du blir fornøyd med det nye monsteret ditt Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Dette blir syke greier altså Tøft at du virkelig er så til de grader entusiast at du kjøper ny PC til totalt 40k når du fra før har en PC som for mange er uoppnåelig. Må si jeg holder med deg i valget av AMD og nVidia. Intel har blitt litt frakjørt i det siste, for å si det sånn. Håper du blir fornøyd med det nye monsteret ditt 5072082[/snapback] hehe takk for svar . Gleder meg som en unge for og si det mildt til jeg får den.. får selve PC'en enten i morgen eller mandag men skjermkortene mine er fremdeles i stokke av en eller annen grunn så skal den fra stokke, in til oslo, til tr.heim, til postkontoret.. så håper de sender den fra stokke snart som mulig kommer med MASSE bilder fra pc'en.. alt fra når jeg åpner esken med allt inni.. til alt er satt sammen Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hva er det egentlig du har bestillt a? Lenke til kommentar
serond Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 24'' LCD skjermer med 16ms. Er det ikke mye ghosting på så store skjermer enda? Skal dette brukes til spill er det vel bedre å gå for 2 19''? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Hva er det egentlig du har bestillt a? 5072154[/snapback] står i post 1 24'' LCD skjermer med 16ms. Er det ikke mye ghosting på så store skjermer enda? Skal dette brukes til spill er det vel bedre å gå for 2 19''? er det mye ghosting på store LCD skjermer? håpet ikke at det var det er det noen bra'e 19" som støtter påå til 1900*1200 ? eller er alle 1280*1024.. hvis det siste, går jeg for 24" som jeg har ville hele tiden Lenke til kommentar
serond Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Må innrømme jeg har ingen erfaring med 24'' skjermer. Tror alle 19'' kunn har 1280x1024, så hvis du skal ha høyere oppløsning må du nesten gå for en stor skjerm. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 hehe takk for svar men jeg bør ha et svar på spm'et mitt: Quoter megselv: Noe jeg har faktisk glemt og sjekke etter.. noen som vet om ASUS An8 SLi deluxe passer i chieftec dragon kabinettet? med tankte på dekslene bak.. jeg tenker på.. håper begge skjermkortene får plass.. at det ene ikke får plass bak et av dekslene.. Noen som vet? edit: midi kabinett (ikke mini) STATUS på PC: Alt untatt skjermkort: Inlevert omlastningsterminal trondheim ..neste er lokalt postkontor der jeg skal hente den Skjermkortene: Innlevert posterminal Stokke EDIT: etter en runde med den W kalkulatoren ble det ca 415 W jeg kjøpte 580W hehe.. skal ha nåkk da iallefall edit2: skal gå med kabinettet ja.. 5071486[/snapback] Ehm, jeg fikk over 500W når jeg la sammen alt i handlelisten din.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 hehe takk for svar men jeg bør ha et svar på spm'et mitt: Quoter megselv: Noe jeg har faktisk glemt og sjekke etter.. noen som vet om ASUS An8 SLi deluxe passer i chieftec dragon kabinettet? med tankte på dekslene bak.. jeg tenker på.. håper begge skjermkortene får plass.. at det ene ikke får plass bak et av dekslene.. Noen som vet? edit: midi kabinett (ikke mini) STATUS på PC: Alt untatt skjermkort: Inlevert omlastningsterminal trondheim ..neste er lokalt postkontor der jeg skal hente den Skjermkortene: Innlevert posterminal Stokke EDIT: etter en runde med den W kalkulatoren ble det ca 415 W jeg kjøpte 580W hehe.. skal ha nåkk da iallefall edit2: skal gå med kabinettet ja.. 5071486[/snapback] Ehm, jeg fikk over 500W når jeg la sammen alt i handlelisten din.. 5072367[/snapback] hmm.. kanskje jeg valgte noe feil i denne kalskis listen.. men uansett.. har 580W så det bør holde hehe Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Hvor bor du sa du? stjørdals beboer her.. Lenke til kommentar
knutroe Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Husk hvertfall på å legge ut masse store bilder..... Blir nok digg med alt det deilige stashet du skal pakke inn i Chieftec`en, kan tenke meg det blr en passe stor haug med esker Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Den Dell 24" som mange har på forumet her, har jeg forstått at skal være ganske bra til å være så stor.. tror ikke du kommer til å merke det noe særlig Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 Den Dell 24" som mange har på forumet her, har jeg forstått at skal være ganske bra til å være så stor.. tror ikke du kommer til å merke det noe særlig 5072549[/snapback] hehe det er Eizo 24" som jeg skal ha.. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) WOHO.. nå har alt unntatt 3d kortene komme bildene kommer ikke før 3d kortene har komme 3dkortene ligger FREMDELES i stokke EDIT: ringte Posten. og de sa at den var sendt ut for lenge siden.. men at det var en feil med nettsporingen elns.. så hun trodde den var i tr.heim.. får håpe det stemmer Endret 29. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Hadde jeg vert deg, så ville jeg brukt den summen på 1-2Q-06 på M2 sokkelen. Men Eizo skjermen er jeg enig med deg i, den må du ha. Den er rå, får den til test via bedriften her.. nå om 1 uke vil jeg tro (vis den har kommet) Jeg ser du har en ganske bra pc fra før av å du vil knapt merke forskjell, ja.. du kommer nå til å merke litt på grafikken da..men etter nyttår kommer også en nyversjon av X1800serien. Dette er bare et råd, skal du ha ny pc til den prisen så vent 2-3 månder. Ps, 24" til Eizo vil synke til 11k etter nyttår, for da kommer alle slags LCD skjermer til å synke en del. EDIT!§ så ikke den siste siden !! Grattis med pc da... Endret 29. oktober 2005 av Åsmund@ATi Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 driver og setter sammen PC'en nå (untatt skjermkortene) men jeg har toppen 2 utanger til strømforsyningen (var 1.. men tar bort strømmen til den ene dvd spilleren så langt) så jeg lurer på. hvordan strømutganger har skjermkortenen? vanlig molex? trenger den ene til HDD'en.. og xx antall xxx kabler til skjermkortene.. så noen som vet hvilke strømutganger den krever? og hva er den molexen som skal nedi HK'et RETT vedsidenav der skjermkortene skal stå? er det den som gir dem strøm kanskje? og siste spm.. vedsidenav rammen skal jo denne hovedstrømskontakten nedi.. den lange (20pin) og den minste(4pin) nedi.. satte begge nedi, mens så er det en annen 4pins kontakt på andre siden av HK'et vedsiden av CPU'en... skal jeg sette en der og ? har sotte en kontakt nedi der og.. skal det være en der eller er det unødvendig? Lenke til kommentar
TAS Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 driver og setter sammen PC'en nå (untatt skjermkortene) men jeg har toppen 2 utanger til strømforsyningen (var 1.. men tar bort strømmen til den ene dvd spilleren så langt) så jeg lurer på. hvordan strømutganger har skjermkortenen? vanlig molex? trenger den ene til HDD'en.. og xx antall xxx kabler til skjermkortene.. så noen som vet hvilke strømutganger den krever? og hva er den molexen som skal nedi HK'et RETT vedsidenav der skjermkortene skal stå? er det den som gir dem strøm kanskje? og siste spm.. vedsidenav rammen skal jo denne hovedstrømskontakten nedi.. den lange (20pin) og den minste(4pin) nedi.. satte begge nedi, mens så er det en annen 4pins kontakt på andre siden av HK'et vedsiden av CPU'en... skal jeg sette en der og ? har sotte en kontakt nedi der og.. skal det være en der eller er det unødvendig? 5075996[/snapback] SPM1:Det skal følge med overgang fra skjermkortet til Molex. SPM2:Du må sette den Molexen i HK ja.fo å kjøre SLI.Maskin vill ikke starte uten den.NB:Husk å aktevisere SLI(Dualcard)i Bios. SPM3:Skal være en egen 4pins kontakt fra PSU,som skal sitt i den 4pins`n V/CPU Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 driver og setter sammen PC'en nå (untatt skjermkortene) men jeg har toppen 2 utanger til strømforsyningen (var 1.. men tar bort strømmen til den ene dvd spilleren så langt) så jeg lurer på. hvordan strømutganger har skjermkortenen? vanlig molex? trenger den ene til HDD'en.. og xx antall xxx kabler til skjermkortene.. så noen som vet hvilke strømutganger den krever? og hva er den molexen som skal nedi HK'et RETT vedsidenav der skjermkortene skal stå? er det den som gir dem strøm kanskje? og siste spm.. vedsidenav rammen skal jo denne hovedstrømskontakten nedi.. den lange (20pin) og den minste(4pin) nedi.. satte begge nedi, mens så er det en annen 4pins kontakt på andre siden av HK'et vedsiden av CPU'en... skal jeg sette en der og ? har sotte en kontakt nedi der og.. skal det være en der eller er det unødvendig? 5075996[/snapback] SPM1:Det skal følge med overgang fra skjermkortet til Molex. SPM2:Du må sette den Molexen i HK ja.fo å kjøre SLI.Maskin vill ikke starte uten den.NB:Husk å aktevisere SLI(Dualcard)i Bios. SPM3:Skal være en egen 4pins kontakt fra PSU,som skal sitt i den 4pins`n V/CPU 5076569[/snapback] ok, da har jeg gjort det rett.. nå er pc'en bygget ferdig.. venter nå bare på skjermkortene Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Hei.. lurer på noe.... på døren på chieftec kabinettet er det en vifte.. med en molex og en 3 pins utgang.. den molexkabelen har bare 2 eller 3 "pinner" nedi.. og ikke 4 som alle andre har.. noen som vet hvorfor og hvordan jeg skal få festet den da? og så er det den 3 pins'en... skal den på 3pins connectoren "Cha2 fan" på HK'et? kan se for meg at det står for chassis 2 fan....... -takkk Lenke til kommentar
TAS Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 (endret) Hei..lurer på noe.... på døren på chieftec kabinettet er det en vifte.. med en molex og en 3 pins utgang.. den molexkabelen har bare 2 eller 3 "pinner" nedi.. og ikke 4 som alle andre har.. noen som vet hvorfor og hvordan jeg skal få festet den da? og så er det den 3 pins'en... skal den på 3pins connectoren "Cha2 fan" på HK'et? kan se for meg at det står for chassis 2 fan....... -takkk 5078065[/snapback] Noen PSU`er har egne molex som er bare beregnet på vifter.Disse er det bare 2eller 3 ledere i.Selvfølgelig kan du bruke de andre molexene fra din psu til det også. Edit:du trenger ikke å bruke den "lille" kontakten.Du kan bare bruke den hvis du vil at Hk ditt skal styre vifta,hvis ikke bruker du bare den med molex. Endret 30. oktober 2005 av TAS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå