Gå til innhold

40k PC skal kjøpes inn.. trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Dette er egentlig bare sykt når jeg tenker meg om!

1/3 av verdens befolkning lever på under 50kr dagen.

her vil en mann bruke 40 000kr på noe som er en pc som er ute av markedet om 2-3år.

Det vil ta 22år før en gutt under fattigdomsgrensen har brukt så mye penger TILSAMMEN!

5059840[/snapback]

Drit i de fattige her på forumet da! Vi er rike, og takk gud for det! Alltid like gøy å bruke mange tusen på nytt datautstyr!

Oppfordring: Bruk pengene mens du har dem! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er egentlig bare sykt når jeg tenker meg om!

1/3 av verdens befolkning lever på under 50kr dagen.

her vil en mann bruke 40 000kr på noe som er en pc som er ute av markedet om 2-3år.

Det vil ta 22år før en gutt under fattigdomsgrensen har brukt så mye penger TILSAMMEN!

5059840[/snapback]

Alltid like gøy å bruke mange tusen på nytt datautstyr!

Oppfordring: Bruk pengene mens du har dem! :D

5068157[/snapback]

Likte den setningen :yes:

Lenke til kommentar

Ikke la folk lure deg til å velge en annen skjerm enn Eizoen om det er den du har lyst på. Om du aldri har sett den er det kanskje ikke så farlig men man blir farlig fort bortskjemt av de.

Jeg hadde senest i går en 21.3 tommer Eizo her ved siden av min NEC 2070NX og det var stooor forskjell i bildekvalitet på de to (og jeg tør ikke engang tenke på å sammenligne med de Samsung 213T o.l som står rundt i lokalene her).

En annen ting å tenke på når man skal ha skjerm er at en skjerm har du rimelig lenge... kanskje bytter du pc'en 2-3 ganger før du skaffer deg en ny skjerm. Derfor er skjerm det smarteste stedet å bruke mye penger antageligvis.

Når det gjelder respons osv. så får du mange skjermer som har bedre spek. enn 16ms for tiden men om de i virkeligheten er kjappere er litt uvisst. Ihvertfall er min 985EX bedre på refresh (og den er 40ms) enn mange 16ms skjermer jeg har sammenlignet med. Refresh kan man ikke lese seg til det må bare sammenlignes modell mot modell, side ved side. Jeg tror neppe du kommer til å slite med refresh på den Eizoen...

En annen fordel med Eizo er at de har 5 års garanti i stedet for 3 år som jeg tror stort sett alle andre har.

Når det gjelder panelene i Eizo så er de meg bekjent produsert av diverse produsenter avhengig av modell. Eizo setter en spesifikasjon og krav til et panel som de skal lage en modell av og den produsenten som klarer møte kravene får produksjonen mot at ingen andre får benytte de samme panelene i en viss tidsperiode (vanligvis 1år mener jeg å ha lest).

Så oppsummert så er Eizo det beste valget så fremt man har pengene.

Lenke til kommentar

La Magnus gjøre det han føler for.Selvfølgelig er det totalt bortkastet å bruke 40k på en pc.Han kommer sikkert ikke til å gjøre det neste gang,da han ser egentlig hva han har brukt for.Har nettopp gjort det samme som han har tenkt til,angrer bittert. :thumbdown:

Selvfølgelig er det morro i begynnelsen,men det koster mere enn det smaker.

Lenke til kommentar
hehe.. skal ha den Eizo 14" widescreenen for 13 k ja :)  har hatt lyst på den lenge.. og de fyller alle mine krav  :love:

5068488[/snapback]

He He,en 14" til 13k,selvfølgelig vet jeg du mener 24".Måtte bare.

5068498[/snapback]

Woops.. en "stor" leif der ja.. mente 24 som du sa hehe ;)

Lenke til kommentar
Ikke si du kjøpte Chieftec Dragon Sølv.Du kunne ha valgt ett bedere kabinett syntes jeg,men valget er ditt.

5068616[/snapback]

har en chieftec fra før.. nesten samme som dragon.. de er tunge.. shit-au.. men lett og modde.. masse deler som er avtakbare osv osv. :)

Lenke til kommentar
Ikke si du kjøpte Chieftec Dragon Sølv.Du kunne ha valgt ett bedere kabinett syntes jeg,men valget er ditt.

5068616[/snapback]

har en chieftec fra før.. nesten samme som dragon.. de er tunge.. shit-au.. men lett og modde.. masse deler som er avtakbare osv osv. :)

5068623[/snapback]

Har selv hatt Bigtower og miditower fra Chiftec.Men du nevnte att du skulle ha noe stilfult.Kabinettene er bra de,men noe stilfult syntes jeg ikke de er.

Lenke til kommentar

5068616[/snapback]

5068623[/snapback]

Har selv hatt Bigtower og miditower fra Chiftec.Men du nevnte att du skulle ha noe stilfult.Kabinettene er bra de,men noe stilfult syntes jeg ikke de er.

5068642[/snapback]

hehe.. jau jau.. shit-au. kan alltids gjøre noe med det.. :)

Lenke til kommentar

Noe jeg har faktisk glemt og sjekke etter..

noen som vet om ASUS An8 SLi deluxe passer i chieftec dragon kabinettet? med tankte på dekslene bak.. jeg tenker på.. håper begge skjermkortene får plass.. at det ene ikke får plass bak et av dekslene..

Noen som vet?

edit: midi kabinett (ikke mini)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
38000kr. Resten SPARER du!

5066834[/snapback]

Greit nok det der, men du driter deg ut hvis du sitter med 2 * 7800GTX i SLI foran en 19" med så lav oppløsning.

Og til alle andre som bare skal slagge fyren fordi han prioriterer en (idiotisk) dyr pc

:tease:

Lenke til kommentar

Ikke hør på de som spør hvorfor du skal ha en pc til 40k. Det er dine penger som du selv bestemmer over. Kjøpte nettopp pc til 30k, dette var riktig nok inkl NEC 2080UX til ca 9000,- og PDA til ca 3000,- og angrer ikke et sekund, selv om til neste år er den kanskje ikke verdt halvparten en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...