drugis Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Crossfire funker best i sli ja, ifølge tester. 5058773[/snapback] crossfire er ATI sin "sli" Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er vel aldri lurt å bruke så mye penger på en pc, hvis du ikke har behov for det i forbindelse med jobb osv..... Men jeg skjønner likevel godt at noen ønsker å kjøpe "den råeste" pc'en som finnes nå. Ikke lenge siden jeg brukte totalt 32.000 på pc'en min. Allerede neste måned eller i desember, kommer 900 serien til Intel, og min pc er ikke den beste mer.... Men slik er livet. Målet mitt var nok mye av det samme som trådstarter, jeg hadde en mulighet til å kjøpe det beste (av Intel), og valgte å bruke pengene mine på dette. Hva andre velger å bruke penger på er vel ett fett. Om trådstarter har spart og spart i mange måneder, må han få lov til å kjøpe akkurat det han vil, og det er en rå pc. Som nevnt i tråden er pc uansett et tapsprosjekt. Du taper penger mens pc'en er i produksjon.... Kjøp drømme pc'en din du....men blir spennende å se om du greier å få til ett 7800 GTX SLI oppsett med den prisen du er ute etter. Du burde ikke sette inn en eneste del som ikke har den beste kvaliteten, dumt å ødelegge en så bra pc med noen få "dårlige" deler. Jeg betalte 32.000 (2k var ekstra skjerm) for min pc med ett 7800GTX kort. Og CPU'en min kostet "bare" litt over 1000 kroner mer enn din. Husk bra minnebrikker (mine kostet nesten 3k) god PSU (ikke NorthQ osv), gode disker (raptor til OS) osv...og god CPU kjøler (en av topp modellene til Zalman ). Stille blir uansett ikke pc'en din. Min bråker som en liten fabrikk, men med så mye "krutt" i pc'en må det bli litt varme. Og jeg har jo pc'en full av disker i tillegg.... Lykke til fra en som "kastet" bort 32.000..... 5059026[/snapback] hehe, takk at noen føler med meg iallefall fikk till en 7800gtx sli oppsett da.. står lengere opp på siden .. litt over 26k uten frakt.. jeg har spurt om dette uttalie mange ganger. men dette er det eneste som "stopper" meg akkurat nå.. når disse er besvart kan jeg bestille 1) har PSU'en PCI-E connectors? 2) Hvis ikke.. får jeg med adaptere slik at jeg kan koble den på slik at jeg "får" PCI-E connectors? 3) Følger det med en Bro over skjermortet i skjermkort esken, eller HK.. eller må jeg kjøpe selv? Lenke til kommentar
spyro Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 jeg hadde gått for den psuen som krivaag anbefalte, digg at kablene som ikke er i bruk bare kan taes av og legges i en skuff eller noe lignende, og det er mye watt på den Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 jeg hadde gått for den psuen som krivaag anbefalte, digg at kablene som ikke er i bruk bare kan taes av og legges i en skuff eller noe lignende, og det er mye watt på den 5059082[/snapback] det er den hiper psu'en som jeg har skrevet opp å men bare lurere på om den har PCI-e connectors.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Gadd ikke å sjekke prisen på PSU. Men vurder samme PSU som meg, den ligger vel på ca 1500 og der får du alle de kontaktene du trenger..... Null problemer der. Thermaltake Silent strømforsyning 680W, men du får vel de samme kablene med de PSU med lavere Watt..... Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Gadd ikke å sjekke prisen på PSU. Men vurder samme PSU som meg, den ligger vel på ca 1500 og der får du alle de kontaktene du trenger.....Null problemer der. Thermaltake Silent strømforsyning 680W, men du får vel de samme kablene med de PSU med lavere Watt..... 5059128[/snapback] har ikke råa til 1500 desverre.. er helt på kanten av budsjettet allerede EDIT: holder en MIST 500W til dette systemet? den vet jeg har PCI-E Endret 25. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Om trådstarter har spart og spart i mange måneder, må han få lov til å kjøpe akkurat det han vil, og det er en rå pc. For eksempel kan han kaste 20000 bort på spilleautomater. Jeg mener; om et års tid vil tapet være akkurat det samme. Ta som eksempel mitt oppsett dere finner i profil (1 år gammelt ca, kjøpt sommertider i fjor). Kom med en verdivurdering på det nå, dersom jeg skulle selge det brukt, og si meg hva dere tror det kostet nytt. Det er ikke på langt nær like mye, men et visst verditap er det, og uansett hvor stort dett er vil det være mer eller mindre surt for eier. Jo større tap, jo surere - og tapet som oppsettet som diskuteres i denne tråden vil medføre om - ja, la oss si et års tid, vil være temmelig mye høyere enn mitt. Det jeg vil fram til, er at når han har spart lenge for å få råd til dette, kan ikke det brukes som et argument. Hadde han vært styrtrik, ingeniør, advokat, lege, offiser i det militæret, you name it, og med en årsinntekt på minst 700k, så kunne jeg saktens forsvare et slikt kjøp. Men når man er 20 år gammel, har en timelønn på 51kr, og klarer å spare opp en haug med penger, så er ikke ditt beste økonomiske sjakktrekk å kaste de fra seg med en gang. Særlig når du allerede har PC i 10 000kr+ -klassen. Endret 25. oktober 2005 av surbz00r Lenke til kommentar
MarvilMale Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ta ditt förnyft og ikke legg 40 000 kr på PC, men om ikke så her lit tips. Varför må det vara en Eizo , Ja dom var helt råa med CRT , men er dom like bra som konkurenterne idag? Funderat på en Dell 24" er helt nöjd med min (Vem lager LCD platen til Dell og Eizo?) Skall du ha en 24" idag som gir 1900x1200 så bör du gå för Nvidia GTXx2 ellers som kommer du kjenne dig lurt med ATI av den versjonen som er idag klarer kun 1600x1200 kanske duger det att spille med , men du kommer vilja pröve skjermen til MAX i alla fall. Samtidigt se om det hovedkortet du tenker dig klarer av den nye Soundblaster kortet? Begynn med en liste av hardware og skrell bort det som ikke passer in i lommeboken eller av noen annen orsak(dårlig omtale osv...). Gå in på sider som Tomshardware og SilentPC Review for att finne svar ,spör du etterpå om råd så kan jeg love dig att prisen har gått ned lit når du har klart for dig vad du skall ha.(Tjente ca. 10000 kr på min maskin med att vente 2 mån og lese om ting, 5000 kr på bara skjermen) Hilsen Marvil Lenke til kommentar
GA Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Du er en klokk mann surbz00r(eller kvinne, bare antar at du er mann), jeg er helt enig med deg! Er så utrolig mye smartere å bruke litt mindre, eller bare beholde det du har i dag, vil jo ikke bli en 4 ganger bedre maskin enn denn du har nå liksom... Ikke dobbelt så bra engang! PC er min hobby også, og jeg sitter ikke bare på en jobb der jeg kan skaffe meg utstyr VELDIG gunstig, men også med en god lønn... Allikevel ville jeg aldri kjøpt en PC som det der, hvis ikke jeg tok jackpot på V75 alene.... Men for all del, det er dine penger og bruk de på hva du vil! Endret 25. oktober 2005 av GA Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) hehe.. joa. det er sant i det dere sier.. men dette har jeg drømt om nå i mange måneder.. så jeg vil liksom ha det å.. hvis ikke, kunne jeg ha brukt pengene mine på masse annet som jeg ville ha.. men jeg klarte og holde igjen.. så nå når jeg straks har nåkk, vill jeg gjøre drømmen til virkelighet men uansett.. back to topic: Denne, er det det samme som den HIPER'en som er linket til her ? (PSU), hvis det er det så har den PCI-e kontakt.. og da er pc'en "komplett" Samtidigt se om det hovedkortet du tenker dig klarer av den nye Soundblaster kortet? er det noen sjanser på at den ikke gjør det ? EDIT: den pass iallefall til Asus A8N SLI Premium, så jeg antar at den passer på denne og Endret 25. oktober 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis du ikke skal ha så mange disker, så er kanskje 500W nok, men på grensen siden du har to tk 7800GTX...men AMD X2 bruker jo mindre strøm enn min Intel EE840... Gadd ikke å sjekke prisen på PSU. Men vurder samme PSU som meg, den ligger vel på ca 1500 og der får du alle de kontaktene du trenger.....Null problemer der. Thermaltake Silent strømforsyning 680W, men du får vel de samme kablene med de PSU med lavere Watt..... 5059128[/snapback] har ikke råa til 1500 desverre.. er helt på kanten av budsjettet allerede EDIT: holder en MIST 500W til dette systemet? den vet jeg har PCI-E 5059144[/snapback] Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis du ikke skal ha så mange disker, så er kanskje 500W nok, men på grensen siden du har to tk 7800GTX...men AMD X2 bruker jo mindre strøm enn min Intel EE840... Gadd ikke å sjekke prisen på PSU. Men vurder samme PSU som meg, den ligger vel på ca 1500 og der får du alle de kontaktene du trenger.....Null problemer der. Thermaltake Silent strømforsyning 680W, men du får vel de samme kablene med de PSU med lavere Watt..... 5059128[/snapback] har ikke råa til 1500 desverre.. er helt på kanten av budsjettet allerede EDIT: holder en MIST 500W til dette systemet? den vet jeg har PCI-E 5059144[/snapback] 5059472[/snapback] så du tror det skal gå bra ? skal bare ha 1 HDD Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Du tar litt feil her....kommer jo an på oppgaven du skal gjøre på pc'en. Helt konkret eksempel....encoding av HDTV filer til DVD-film tok ca 4-5 timer på min P4 2.8 Ghz som jeg kjøpte for ca 13k i fjor. Nå tar det en time på min ny pc. Så til denne oppgaven er den nye 4-5 ganger så rask som den til 13k kjøpt i fjor..... Sikkert mange slike oppgaver man "tjener" mye tid på. Men generelt...ingen tvil om at å kjøpe det beste av det beste aldri lønner seg i forhold til ytelse/pris. Men andre må respektere at noen ikke behøver å tenke ytelse/pris....derfor velger vi å bruke MYE cash på utstyr Du er en klokk mann surbz00r(eller kvinne, bare antar at du er mann), jeg er helt enig med deg! Er så utrolig mye smartere å bruke litt mindre, eller bare beholde det du har i dag, vil jo ikke bli en 4 ganger bedre maskin enn denn du har nå liksom... Ikke dobbelt så bra engang! PC er min hobby også, og jeg sitter ikke bare på en jobb der jeg kan skaffe meg utstyr VELDIG gunstig, men også med en god lønn... Allikevel ville jeg aldri kjøpt en PC som det der, hvis ikke jeg tok jackpot på V75 alene.... Men for all del, det er dine penger og bruk de på hva du vil! 5059392[/snapback] Lenke til kommentar
srbz Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Denne, er det det samme som den HIPER'en som er linket til her ? (PSU), hvis det er det så har den PCI-e kontakt.. og da er pc'en "komplett" Vet ikke om det er den samme, tror det er det, men uansett er dette den samme som vi diskuterer i denne tråden. Den har ihvertfall 1 PCI-e-kontakt. Og jeg vil ikke fortsette å prøve å overtale deg til å la det ligge stort lenger, men om 2 år vil du definitivt angre, da du vil sitte igjen med en maskin (eller 2) verdt next to nothing (eller, de vil jo være verdt litt da). Da finnes det helt sikkert noe annet du godt kunne tenke deg å bruke penger på. En 40000-kr-datamaskin når du er 20 med ikke sånn veldig god råd, er en dårlig idé, samme hvor mye du har gledd deg til det. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Du tar litt feil her....kommer jo an på oppgaven du skal gjøre på pc'en. Helt konkret eksempel....encoding av HDTV filer til DVD-film tok ca 4-5 timer på min P4 2.8 Ghz som jeg kjøpte for ca 13k i fjor. Nå tar det en time på min ny pc. Så til denne oppgaven er den nye 4-5 ganger så rask som den til 13k kjøpt i fjor..... Sikkert mange slike oppgaver man "tjener" mye tid på. Men generelt...ingen tvil om at å kjøpe det beste av det beste aldri lønner seg i forhold til ytelse/pris. Men andre må respektere at noen ikke behøver å tenke ytelse/pris....derfor velger vi å bruke MYE cash på utstyr Du er en klokk mann surbz00r(eller kvinne, bare antar at du er mann), jeg er helt enig med deg! Er så utrolig mye smartere å bruke litt mindre, eller bare beholde det du har i dag, vil jo ikke bli en 4 ganger bedre maskin enn denn du har nå liksom... Ikke dobbelt så bra engang! PC er min hobby også, og jeg sitter ikke bare på en jobb der jeg kan skaffe meg utstyr VELDIG gunstig, men også med en god lønn... Allikevel ville jeg aldri kjøpt en PC som det der, hvis ikke jeg tok jackpot på V75 alene.... Men for all del, det er dine penger og bruk de på hva du vil! 5059392[/snapback] 5059517[/snapback] Tror jeg går for HIPER 580 W jeg.. så er jeg sikker Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 *Magnus* ja, tror det skulle gå greit med 500W. Trekker ikke 7800GTX noe som 130W eller noe....så CPU på ca 100W og resten av utstyret.... Men....putter du inn noe mer...så må du nok oppgradere PSU! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Denne, er det det samme som den HIPER'en som er linket til her ? (PSU), hvis det er det så har den PCI-e kontakt.. og da er pc'en "komplett" Vet ikke om det er den samme, tror det er det, men uansett er dette den samme som vi diskuterer i denne tråden. Den har ihvertfall 1 PCI-e-kontakt. Og jeg vil ikke fortsette å prøve å overtale deg til å la det ligge stort lenger, men om 2 år vil du definitivt angre, da du vil sitte igjen med en maskin (eller 2) verdt next to nothing (eller, de vil jo være verdt litt da). Da finnes det helt sikkert noe annet du godt kunne tenke deg å bruke penger på. En 40000-kr-datamaskin når du er 20 med ikke sånn veldig god råd, er en dårlig idé, samme hvor mye du har gledd deg til det. 5059526[/snapback] Hehe.. joa.. forstår GODT at dere vil hjelpe meg ved og ikke bruke så mye.. men, det er jo som sagt mitt valg.. om jeg angrer eller ikke.. "shit-au" .. da blir det denne PSU'en og ja.. da er vell PC'en komplett da.. legger ut listen i første post Hvis og frem til det ikke er noe annet jeg lurer på må jeg si takk til alle dere som bidro med og svare på mine spørsmål Lenke til kommentar
GA Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Skal ikke prøve å overbevise deg mer, skjønner hvordan du tenker også! Bare veldig uenig med deg! Du får kose deg med PCen hvertfall, det blir en råtass! Og kommer til å ha høy "briefe" status på lan 1-2 måneder fremover! Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 glemte en ting.. er kablene lange på denne HIPER PSU'en? Lenke til kommentar
John Deere Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Skal du overklokke? I såfall bør du velge andre minnebrikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå