Gå til innhold

40k PC skal kjøpes inn.. trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Scoren din i 3dmark 05 er veldig finog stemmer bra med GTX i SLi, Grattis! Men kunne du teste 3Dmark 01 Da denne tester selve maskinen din bedre og ikke kun Grafikk kortet nesten. Sitter og lager meg en ny pc til ca 15k så vil se ann hvordan den kan konkurrere mot deg hehe  :thumbup:

5112480[/snapback]

26312 - kunne vell ha klart bedre.. men men.. det er 05 som gjelder :p

5112532[/snapback]

hehe sant så sant det er jo det som tells nå om dagen :p Men ok, skal kjøpe meg inn de siste dele snart så fort den nyeste ASUS hovedkortet kommer ut så skal jeg presse systemet litt opp mot ditt og se hvor bra konkurent det blir. Altså mitt system blir vel en mid-end system mot ditt high-end hehe

Gleder meg! Takk for svar ;) Forestten hvor kjøpte du PSu en din, er den støysvak osv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Scoren din i 3dmark 05 er veldig finog stemmer bra med GTX i SLi, Grattis! Men kunne du teste 3Dmark 01 Da denne tester selve maskinen din bedre og ikke kun Grafikk kortet nesten. Sitter og lager meg en ny pc til ca 15k så vil se ann hvordan den kan konkurrere mot deg hehe  :thumbup:

5112480[/snapback]

26312 - kunne vell ha klart bedre.. men men.. det er 05 som gjelder :p

5112532[/snapback]

hehe sant så sant det er jo det som tells nå om dagen :p Men ok, skal kjøpe meg inn de siste dele snart så fort den nyeste ASUS hovedkortet kommer ut så skal jeg presse systemet litt opp mot ditt og se hvor bra konkurent det blir. Altså mitt system blir vel en mid-end system mot ditt high-end hehe

Gleder meg! Takk for svar ;) Forestten hvor kjøpte du PSu en din, er den støysvak osv?

5112843[/snapback]

kjøpte den på komplett.. elsker den.. helt sinsykt rå.. den er stillegående. og er VELDIG bra i og med at jeg kan selv sette på kabler o.l slik at man kan selv bestemme om det skal være "rotete" inni kabinettet eller ei :)

Lenke til kommentar
omg..at du orker å bruke 40 på en datamaskin  :!:  bygger meg nå en til 13, det skal holde i massevis, hva skal du med det?

5115553[/snapback]

HVORFOR bryr det deg om han bruker 40k på en pc? "ÅÅÅÅ hadde aldri brukt 40 000 på en pc ass." Ikke bry dere om hva andre folk bruker penger på! La han kjøpe en pc til 40k hvis han vil. Og slutt å poste alle disse "klage på at han bruker pengene sine (SINE), poster.!

Lenke til kommentar

Han har jo gjort det, hvorfor bringe dette opp da?

Ser dere ikke at han kjører tester på pc'en? Tror du han gjør dette i hodet sitt?

Sitter med bildeprogram og lager falske bilder med resultater?

Kanskje lese litt mer enn innlegget over før dere uttaler dere.....bare ett tips! :thumbup:

Jeg klager iallefall ikke... mener bare at han bør tenke seg godt om før han gjør det :yes:

5120384[/snapback]

Lenke til kommentar

ok tilbake til saken, har lest litt om den PSU`en, å må si jeg blir mer og mer forelska i den. Den har to store pluss fra min side, elsker sånne fancy effekter som blir tatt med.

+ Som tatt opp, du kan selv plugge inn kabler etter behov. Digger det!

+ Leste nettopp at denne har og en 80mm vifte som forsetter og gå noen min etter pc er av for og suge ut den varme luften. SMART!

+ Masse av masse Volt, Amper, Watt ;)

Men det som bekymrer meg er støyen, ting som er så kraftig støyer alltid. Jeg er kresen bare det er sakt... Å vil alltid ha noe som støyer minst hehe

Så er det at jeg har tenkt nå i 2 år kansje om og kjøpe inn MIST sin PSU på 500W siden den er stillegående. Men den er gått ut litt på dato har jeg en følelse av, ikke noe annet som frister enn litt sterk watt og støy svak..

Hjelp valgeskval! Er hypern godkjent som stillegående (18dB) står det på hjemme siden dems.... Trenger deres tips ;)

Ps: Mener ikke bog ta over tråden, tenkte bare og spørre deg siden du har den. Når du sier stillegående hva legger du vekt på stillegående?

Lenke til kommentar
ok tilbake til saken, har lest litt om den PSU`en, å må si jeg blir mer og mer forelska i den. Den har to store pluss fra min side, elsker sånne fancy effekter som blir tatt med.

+ Som tatt opp, du kan selv plugge inn kabler etter behov. Digger det!

+ Leste nettopp at denne har og en 80mm vifte som forsetter og gå noen min etter pc er av for og suge ut den varme luften. SMART!

+ Masse av masse Volt, Amper, Watt ;)

Men det som bekymrer meg er støyen, ting som er så kraftig støyer alltid. Jeg er kresen bare det er sakt... Å vil alltid ha noe som støyer minst hehe

Så er det at jeg har tenkt nå i 2 år kansje om og kjøpe inn MIST sin PSU på 500W siden den er stillegående. Men den er gått ut litt på dato har jeg en følelse av, ikke noe annet som frister enn litt sterk watt og støy svak..

Hjelp valgeskval! Er hypern godkjent som stillegående (18dB) står det på hjemme siden dems.... Trenger deres tips ;)

Ps: Mener ikke bog ta over tråden, tenkte bare og spørre deg siden du har den. Når du sier stillegående hva legger du vekt på stillegående?

5123495[/snapback]

Hei. i min andre PC har jeg en MIST 500W..

må si dette.. begge to er så og si lydløs.. hører de rett og slett ikke.. og jeg sitter for øyeblikket med åpent kabinett 30cm ørene mine...

digger den 80mm viften som står i 5 min etter PC'en er slått av ja.. hører ikke den i det HELE tatt.. ikke 120mm viften under heller.. total lydløs.. gå for den du! du vil ikke angre.. MIST'en er også lydløs.. opp til deg :)

Lenke til kommentar

Så bra og høre! Veit hva du har av hardware i den nye pc din der hypern sitter, så hvis du sier den er knappt hørbar så tror jeg på deg :) Da går jeg for den rett og slett for at den har plugger du selv kan plugge i, 80mm vifta ekstra, utrolig kult laget ;)

Føler jeg får meg Bang For The Bucks ut av den ;) hehe takker for kjappe svar! :D

Lenke til kommentar

hiperen er ikke helt lydløs, den 80mm vifra har en lav sus som man hører, men vanligvis bare om man prøver å høre den med vilje.

og siden det som oftest er andre deler som man også hører i et system, så kan man vel si at hiperen er stille nok til de fleste.

men det er en bra psu :)

Lenke til kommentar

Å kjøpe en pc til 40 000 og tjene ca en femtilapp i timen... HM...

Jeg blir fristet til å tro at trådstarter lyver om ett eller annet :hmm: Historien her hadde hengt mer sammen for min del om trådstarter hadde fått penger under forutsetning at de ble brukt til et pc-kjøp.

Sjøl fikk jeg 25000 kr til konfirmasjonen min for mange mange år siden, under forutsetning om at de skulle brukes på pc. Kjøpte forresten en Pentium 66mhz med 16mb RAM - 512mbHD- state of the art på den tiden og et røverkjøp, kompisen min ga samme sum for en 486 dx-2 :D

Jeg MENER: Bruk angrefristen din! Tenk hvor kjipt å sitte om ett år og se at drømmepcen er blitt middelmådig og at jeg får samme pc som deg for kanskje halve prisen...

Skal ikke fortsette å gjenta det andre har sagt, folk må jo få bestemme selv hva de prioriterer :thumbup: MEN FYFØTTENSØTTENDØTTEN for en kortsiktig økonomisk tankegang :whistle:

Lenke til kommentar
Å kjøpe en pc til 40 000 og tjene ca en femtilapp i timen...  HM... 

Jeg blir fristet til å tro at trådstarter lyver om ett eller annet :hmm:  Historien her hadde hengt mer sammen for min del om trådstarter hadde fått penger under forutsetning at de ble brukt til et pc-kjøp.

Sjøl fikk jeg 25000 kr til konfirmasjonen min for mange mange år siden, under forutsetning om at de skulle brukes på pc.  Kjøpte forresten en Pentium 66mhz med 16mb RAM - 512mbHD- state of the art på den tiden og et røverkjøp, kompisen min ga samme sum for en 486 dx-2 :D

Jeg MENER: Bruk angrefristen din! Tenk hvor kjipt å sitte om ett år og se at drømmepcen er blitt middelmådig og at jeg får samme pc som deg for kanskje halve prisen...

Skal ikke fortsette å gjenta det andre har sagt, folk må jo få bestemme selv hva de prioriterer  :thumbup:  MEN FYFØTTENSØTTENDØTTEN for en kortsiktig økonomisk tankegang :whistle:

5126190[/snapback]

Hehe så genialt sakt av deg spirre! Takk jeg kjøper nok den, men så kom mitt andre dillema.. hehe hvilken farge! :tease: Skal jeg ta svart som ser mer stilfullt ut eller den litt fancy blå. Kansje blå siden jeg liker fancy ting :p hehe

Men til deg Triceratops dette er tatt opp flere ganger før, men nå vil jeg veldig gjerne forsvare trådstarter! Siden han har vært så hyggelig mot meg ;)

Hva får deg til og tro at en læring som tjener 50 spenn i timen ikke får spart opp til 40 000kr? Har du samlet tankene og tenk litt, la oss se på dette regne stykket. Med forbehold om at han bor hjemme, ikke har noen store utgifter ellers.

en vanlig arbeids dag er på 8 timer, 5 ganger i uka, på 4 uker i mnd. Altså:

8*50 = 400kr

400*5 = 2000kr

2000*4= 8000kr uten skatt i mnd.

så hvor mye han tjener på 5 mnd: (jeg kom fram til dette som ga meg riktig sum)

8000*5 = 40 000kr uten skatt, med skatt og utgifter og sikkert litt ekstra penger der og vilje til og spare greier man dette lett som bare det.

Så ikke kom her og tråkk ned på noens drøm uansett hva det er, det er dems drøm, dems mål og dem greier og fullføre det. Det sier mye om en person! Å sitte der og kansje ha spart i 8 mnd får alle delene sine og du får den gode følelsen du fikk da du var liten, når du satt ved juletreet og kunne ikke vente på og pakke opp gavene og du kjente det kilte i hele deg. Sånne ting er veldig godt og koselig spesielt når du har fått spart om en slik sum og kjøpt deg det du vil ha for dine egne penger. Samme om hva som er ute neste år, skal vi tenke sånn får vi aldri kjøpt noe nytt og frisk som vi virkelig ønsker.

Jeg skulle veldig gjerne ha hatt 2*GTX 512 i SLI i dag samme hva som skjer nå etter nytt år, fordi jeg ønsker det! Er ikke galt i det, andre sløser penger bort på bilen, fyll og fanteri. Er ikke det 40 000 kroner "ut" av vinduet? Man skal jo kunne leve i dette livet og ;)

Det er det som er i dag som tells ikke om 1år! Alt blir bedre om 1år! Det vet alle! Men det som virkelig tells er dine mål og drømmer her og nå i dag!

Sorry hvis det ble rot og skrive feil, men denne karen er trøtt. Snakkes i morra, måtte få det ut. Var bare så lei denne negative holdningen til folk.

(ps: PSU ser døds lekker ut sammen med Asus A8N32 hovedkortet! )

Lenke til kommentar
omg..at du orker å bruke 40 på en datamaskin  :!:  bygger meg nå en til 13, det skal holde i massevis, hva skal du med det?

5115553[/snapback]

HVORFOR bryr det deg om han bruker 40k på en pc? "ÅÅÅÅ hadde aldri brukt 40 000 på en pc ass." Ikke bry dere om hva andre folk bruker penger på! La han kjøpe en pc til 40k hvis han vil. Og slutt å poste alle disse "klage på at han bruker pengene sine (SINE), poster.!

5120340[/snapback]

Herregud vi må da få lov til å kalle en idiot for en idiot :p

Lenke til kommentar
Hehe så genialt sakt av deg spirre! Takk jeg kjøper nok den, men så kom mitt andre dillema.. hehe hvilken farge!  :tease:  Skal jeg ta svart som ser mer stilfullt ut eller den litt fancy blå. Kansje blå siden jeg liker fancy ting :p hehe

Men til deg Triceratops dette er tatt opp flere ganger før, men nå vil jeg veldig gjerne forsvare trådstarter! Siden han har vært så hyggelig mot meg ;)

Hva får deg til og tro at en læring som tjener 50 spenn i timen ikke får spart opp til 40 000kr? Har du samlet tankene og tenk litt, la oss se på dette regne stykket. Med forbehold om at han bor hjemme, ikke har noen store utgifter ellers.

en vanlig arbeids dag er på 8 timer, 5 ganger i uka, på 4 uker i mnd. Altså:

8*50 = 400kr

400*5 = 2000kr

2000*4= 8000kr uten skatt i mnd.

så hvor mye han tjener på 5 mnd: (jeg kom fram til dette som ga meg riktig sum)

8000*5 = 40 000kr uten skatt, med skatt og utgifter og sikkert litt ekstra penger der og vilje til og spare greier man dette lett som bare det.

5126461[/snapback]

Og i tillegg kan han jo ha jobbet overtid.. Og da vil han jo får timeslønn etter å være "ekstre hjelp" som ligger på 100kr ++

En venn av meg tjente 15000kr på 1 mnd, grunnet over tid arbeide. (elektro lærling)

Lykke til med pcen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...