Gå til innhold

40k PC skal kjøpes inn.. trenger litt hjelp!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
er glad jeg ikke har råd til sli jeg. er alt for mye strev, penger og for lite ytelse til at det er verdt det synes jeg.

5109636[/snapback]

Kunne ikke vært mer enig med deg... jeg hadde ikke råd til SLI 7800GTX kjøpte

SLI 6800GT istedet og det gir meg 10200 i 3Dmark05 jeg er sikker på at han må bytte resten av dataen før han må bytte grafikk kort... :!:

EDIT:

Prisforskjellen er jo dobbel vil jeg tro for SLI 6800GT og SLI 7800GTX :!:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Kom igjen da mann! Fungerte det?

5109950[/snapback]

fikk rundt 48-50 fps i quake selv om jeg restartet :(

5109984[/snapback]

Hmm.. Det med at det kun fungerte én gang. Var det med Quake4?

Da er jo SLI-renderingen problemet.

Men er du sikker på at du hadde Soft Shadows på? Det skal være utrolig krevende. Testet uten? Får du mange mer FPS med SLI enn med kun ett kort?

Kjører den modifiserte spillprofilen? Eller laget du ny -profil?

Prøvd med Far Cry?

3DMark05 gidde jo resultater :hmm:

Lenke til kommentar
Kom igjen da mann! Fungerte det?

5109950[/snapback]

fikk rundt 48-50 fps i quake selv om jeg restartet :(

5109984[/snapback]

Hmm.. Det med at det kun fungerte én gang. Var det med Quake4?

Da er jo SLI-renderingen problemet.

Men er du sikker på at du hadde Soft Shadows på? Det skal være utrolig krevende. Testet uten? Får du mange mer FPS med SLI enn med kun ett kort?

Kjører den modifiserte spillprofilen? Eller laget du ny -profil?

Prøvd med Far Cry?

3DMark05 gidde jo resultater :hmm:

5110023[/snapback]

1) Jepp.. var med quake 4 den funket 1 gang ja

2) Står bare Shadows.. med den ligger jeg lavt.. nå testet jeg ikke en krevende plass men den ble rundt 48... har vært nedi 20 fps med shadows på noen plasser

3)Kjørte modifisert profil. ikke -ny

4) har ikke prøvd med farcry enda.. kan gjøre det :)

5) 3dmark ga ikke "resultater" da jeg hadde 11840 før jeg started med eksprimentet.. så datt jeg ned i 11500, så opp til 11826 med denne igjen :)

Lenke til kommentar
Jeg går utifra at du har testet med alle rendering modes?

Forskjellige drivere?

Prøv å lag en splitter ny profil (erstatt den gamle) for Quake 4.. Far Cry også.

Regner med du har lest gjennom How to-guidene hos slizone ganske grundig? Så du vet hva du gjør..

Det er nok bare å eksprimentere videre ;)

5110167[/snapback]

testet med auto (multi GPU) AFR1, AFR2, SFR.... i farcry ble både SFR og AFR dårligere enn multi gpu

skal prøve og lage en ny profil.. selv om jeg begynner og miste håpet om at det vil funke :)

EDIT. nix.. ble ikke bedre.. ser ut som om at det ikke går an med høyere da :) tross alt 1280*1024. high, 4xaa

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar

Rart.. Ytterst rart.

Nyeste Far Cry-versjon?

Prøvd med SLI-AAx16 óg soft-shadows?

Noen desperate spørsmål: Har du vsync av? LCD-skjerm? Prøv med vsync av/på og skru opp Hz-en..

Husk å reboote etter hver profil-redigering.

Jeg ville sendt mail til nVidia..

Eller googlet til fingrene mine begynte å blø.

Skal se om jeg klarer å finne noen med samme problem.. :)

Lenke til kommentar
Rart.. Ytterst rart.

Nyeste Far Cry-versjon?

Prøvd med SLI-AAx16 óg soft-shadows?

Noen desperate spørsmål: Har du vsync av? LCD-skjerm? Prøv med vsync av/på og skru opp Hz-en..

Husk å reboote etter hver profil-redigering.

Jeg ville sendt mail til nVidia..

Eller googlet til fingrene mine begynte å blø.

Skal se om jeg klarer å finne noen med samme problem.. :)

5110328[/snapback]

Jepp.. nyeste FarCry version.

glemte og si.. at editen min i forrige post var for Quake 4 :p lage splitter ny for quake 4 uten at det hjalp.. glemte og skrive på det ;)

spiller aldri med vsync på.. så den er av.. kjørere CRT skjerm akkurat nå.. blir LCD rundt januar... .. kjører 1600*1200*85 i destkop.. 85 er vell max ved den oppløsningen..

Lenke til kommentar

Funnet ut hvor problemet ligger? Ser ut som du får dårligere fps enn 1 kort i spill der det ikke er støtte for Sli.. Jeg kjører Quake 4 i 1600x1200 med vsync på 85Hz, alt på max untatt AF som bare er på 2 :/ Men etter min mening er man ikke forskjell når man har så høy oppløsning.. Håper for din del at du finner ut av problemet.. Hørt med andre her på foeumet som kjører Sli??

Lenke til kommentar
Funnet ut hvor problemet ligger? Ser ut som du får dårligere fps enn 1 kort i spill der det ikke er støtte for Sli.. Jeg kjører Quake 4 i 1600x1200 med vsync på 85Hz, alt på max untatt AF som bare er på 2 :/ Men etter min mening er man ikke forskjell når man har så høy oppløsning..  Håper for din del at du finner ut av problemet.. Hørt med andre her på foeumet som kjører Sli??

5110762[/snapback]

Har du Shadows på også?

Lenke til kommentar
Funnet ut hvor problemet ligger? Ser ut som du får dårligere fps enn 1 kort i spill der det ikke er støtte for Sli.. Jeg kjører Quake 4 i 1600x1200 med vsync på 85Hz, alt på max untatt AF som bare er på 2 :/ Men etter min mening er man ikke forskjell når man har så høy oppløsning..  Håper for din del at du finner ut av problemet.. Hørt med andre her på foeumet som kjører Sli??

5110762[/snapback]

Har du Shadows på også?

5110774[/snapback]

Ja, alt på max (med ett godt overklokket gtx, 9111 i 05)

Endret av stinger82
Lenke til kommentar

lite forslag, hdd'er, kabinett, psu og annet dilldall etter eget ønske :p

skulle pc uten skjerm koste 40k eller med?

edit: huff, har ikke lest hele posten, går ut i fra at du allerede har bestemt deg, kanskje dette systemet var litt dyrt også :p

post-36331-1131247557_thumb.jpg

Endret av Sink
Lenke til kommentar

5110762[/snapback]

Så det hakker ikke til deg i det hele tatt?, alltid over 60 fps osv ? veldig rart synes jeg at jeg ikke skulle klare det da :hmm:

hvis jeg tar av shadows, klarer jeg 1600*1200 uten problemer selv.. men det er shadows som spiser.... hmm

EDIT: kan jo kanskje vær et driverproblem å da... blir forhåpentligvis fixa i 85.87 full

kjører nå 85.85... time will show :)

Endret av *Magnus*
Lenke til kommentar
Scoren din i 3dmark 05 er veldig finog stemmer bra med GTX i SLi, Grattis! Men kunne du teste 3Dmark 01 Da denne tester selve maskinen din bedre og ikke kun Grafikk kortet nesten. Sitter og lager meg en ny pc til ca 15k så vil se ann hvordan den kan konkurrere mot deg hehe  :thumbup:

5112480[/snapback]

26312 - kunne vell ha klart bedre.. men men.. det er 05 som gjelder :p

Lenke til kommentar

Ser ut til å bli en god PC det der.

Men ser to ting du burte bytte ut. Først og fremst gå for premium versjonen av hovedkortet, da slipper du problemer med å finne en kjøler til å erstatte vepsen.

Den andre, bytt Zalmenen med deres nye kjøler, 9500, som kjøler en del bedre enn 7700 versjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...