TAS Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Har du prøvd å deaktivere den ene CPU kjernen. Vet ikke om det kan hjelpe på ytelsen,men det går da an å teste. 5105230[/snapback] hvordan gjør jeg det ? tviler på at det hjelper... spesielt når jeg har over 118xx p i 3dmark bør kanskje være fornøyd edit: men ville seff vært artig med litt flere fps.. spes i quake 4 med SHADOWS og aa/af.. der jeg sliter.. uten shadows går det glatt 5105282[/snapback] Hvis det er Soft shadows du prater om,krever det mye av kortene.Fear har akuratt det samme,spillet går glattere med soft shadows av. Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Det er ikke laget sli der de kan kjøre på fullt dvs. 16x. Men jeg mener at et slik hk er rett rundt hjørne. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 det derre med at du bare har PCIx8, det er fordi hovedkortet må dele bus speeden mellom de to grafikkortene, det finnes allerede ett hovedkort med støtte for PCIx16 på begge kort fra ASUS men jeg tviler på at du vil se noen merkbar ytelses forskjell i spill osv... menne... jeg leste hele posten på nytt nå og ser at du kansje hadde tenkt og overklokke ettervert, det jeg da syntes er litt rart er at du ikke valgte ett DFI Lanparty kort som skal klokke VELDIG bra. men men, ytelsen blir jo ikke noe dårligere forde om du har ett ASUS kort hvis du kjører stock? bra kort uansett. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 (endret) det derre med at du bare har PCIx8, det er fordi hovedkortet må dele bus speeden mellom de to grafikkortene, det finnes allerede ett hovedkort med støtte for PCIx16 på begge kort fra ASUS men jeg tviler på at du vil se noen merkbar ytelses forskjell i spill osv... 5107455[/snapback] I følge anandtech sin test så er Asus A8N32-SLI Deluxe (som er den oppgraderte versjonen du snakker om) 8-17% raskere i spill enn sin forgjenger... Dette er ikke bare pga den ekstra båndbredden på skjermkort-spora (2*16x mot 2*8x), men kommer mer av at det er gjort andre forbedringer på kortet... Asus hevdet opp mot 50% ytelsesøkning men det er bare bulls***, for en del av den økninga skyldes de nye driverne til Nvidia og vil derfor komme uansett kort/fabrikant. edit: Link til anantech sin test av ASUS A8N32-SLI Deluxe Edit2: Leif Endret 5. november 2005 av L4r5 Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 nop, med et kort, så kjøres porten på 16x, men når du har sli aktivert, så blir det delt på begge portene, altså får du "kun" 8x på hvert skjermkort. men det har lite eller ingenting å si for ytelsen. det som gjør at dere ikke får rett ytelse i farcry og quake er at dere ikke får aktivert sli i spilla riktig. eller det er min teori i alle fall. delvis basert på min egen ytelse i de spilla med 1 GT kort Lenke til kommentar
Geita Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Som Spirre også sier. Dette "8x problemet" er ikke tilstedeværende. Glem det. Vi har da alle sett reviews med A8N-SLI Deluxe hvor 2xGTX i SLIx8 tar knekken på det meste? ("Uansett" spill) Ja. A8N32-SLI Deluxe vil gi en fps-boost på rundt 7% i SLI, noe jeg kaller uvesentlig. Men 17% fps-boost i single card(!) Kanskje enda mer i krevende spill som kommer senere. Men nok om det. Kjære *Magnus* Er du sikker på at spillene får kjørt sin riktige SLI-rendering-mode? SFR/AFR. (Som du velger i spill-profilene) Har du anelse hva jeg snakker om? (Hvis nei, skal jeg med glede forklare deg) Bare for å sjekke. Merker du enn horisontal linje som deler skjermen, når du spiller Far Cry? Den er helt rett, men virker som den flyter. Merker du også denne i Quake 4? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Som Spirre også sier.Dette "8x problemet" er ikke tilstedeværende. Glem det. Vi har da alle sett reviews med A8N-SLI Deluxe hvor 2xGTX i SLIx8 tar knekken på det meste? ("Uansett" spill) Ja. A8N32-SLI Deluxe vil gi en fps-boost på rundt 7% i SLI, noe jeg kaller uvesentlig. Men 17% fps-boost i single card(!) Kanskje enda mer i krevende spill som kommer senere. Men nok om det. Kjære *Magnus* Er du sikker på at spillene får kjørt sin riktige SLI-rendering-mode? SFR/AFR. (Som du velger i spill-profilene) Har du anelse hva jeg snakker om? (Hvis nei, skal jeg med glede forklare deg) Bare for å sjekke. Merker du enn horisontal linje som deler skjermen, når du spiller Far Cry? Den er helt rett, men virker som den flyter. Merker du også denne i Quake 4? 5108825[/snapback] har merket innemellom at det "flasher" en vannrett linje litt under midten av skjermen noen ganger.. men har ikke tenkt over hvilket spil de kom i.. SLI rendering mod'en i alle profilene er står på.. Predified (read only) mens globale satte jeg på SLI multi gpu .. hvis det er det du mener.. vet ikke hva SFR/AFR er nei kan det være det som gjør det? edit: trukke jeg har lagt merke til "flashye" linjer i quake 4 nei.. iallefall har jeg IKKE merket det.. som jeg gjorde i... var det splinter cell CT tro? husker ikke helt.. Endret 5. november 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Geita Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Forklaring av de forskjellige SLI-rendering-modene. Ekstremt forenklet. Alternate Frame Rendering Mode (AFR): Her blir hele bildet fordelt utover kortene. Annenhver frame går til hvert sitt kort, samles deretter og blir vist på skjermen. Dette gir best mulig bilde, men kan gi "latency" (som du ikke vil merke). Single Frame Rendering Mode (SFR): Bildet er delt i to. Det ene kortet tar den øvrige delen, det andre den nedre. Dette gir best mulig performance, i spill som støtter det. Men du vil "se" linjen som deler skjermen i to. For å sjekke at dette blir kjørt rett. Må du skru på Show GPU-Load balancing i "Enable SLI"-menytingen - som du tok bilde av. Far Cry bruker SFR. Med "Show GPU-Load balancing" enablet vil du se en grønn linje som går horisontalt over skjermen, på tvers over, men som om den flyter. Og helt til venstre vil du se en tykk, grønn, vertikal linje, den strekker seg fra topp til bånns av skjermen. Det er den kombinerte GPU-Loaden av begge kortene. Den horisontale linjen viser hvilket kort som bruker mest GPU-Load (størst del av skjermen). Den horisontale, tvers-over-skjermen-linjen vil hoppe og danse når du spiller Far Cry. Quake 4 bruker AFR. Med "show"-en enablet, vil du få den horisontale linjen stasjoner på tverst av skjermen. Men den grønne, tykke, vertikale linjen til venstre vil markere GPU-load over hvert kort. Ved 0% Load vil ikke linjen vises. Den er blitt til en bar. Den øverste venstre linjen viser GPU-Loaden av kort nr.1 (100% Load vil strekke seg til topps av skjermen) Den nedre venstre linjen viser GPU-Load av kort nr.2 (100% Load vil strekke seg til bånns av skjermen) Den venstre, vertikale, tykke linjen skal hoppe og danse når du spiller Quake 4. Forstod du noenting? Test det ut, så forstår du det sikkert. Jeg skal prøve å finne bilder. PS: - er en hirosontal linje | er en vertikal linje Hos SLIzone.com kan du lese om: SLI Application Profiles: How to Guide Det forklarer deg hvordan du velger riktig rendering-mode til forskjellige spill-profiler. Les litt rundtom på siden og prøv alt mulig. Du finner nok utav det Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Forklaring av de forskjellige SLI-rendering-modene. Ekstremt forenklet.Alternate Frame Rendering Mode (AFR): Her blir hele bildet fordelt utover kortene. Annenhver frame går til hvert sitt kort, samles deretter og blir vist på skjermen. Dette gir best mulig bilde, men kan gi "latency" (som du ikke vil merke). Single Frame Rendering Mode (SFR): Bildet er delt i to. Det ene kortet tar den øvrige delen, det andre den nedre. Dette gir best mulig performance, i spill som støtter det. Men du vil "se" linjen som deler skjermen i to. For å sjekke at dette blir kjørt rett. Må du skru på Show GPU-Load balancing i "Enable SLI"-menytingen - som du tok bilde av. Far Cry bruker SFR. Med "Show GPU-Load balancing" enablet vil du se en grønn linje som går horisontalt over skjermen, på tvers over, men som om den flyter. Og helt til venstre vil du se en tykk, grønn, vertikal linje, den strekker seg fra topp til bånns av skjermen. Det er den kombinerte GPU-Loaden av begge kortene. Den horisontale linjen viser hvilket kort som bruker mest GPU-Load (størst del av skjermen). Den horisontale, tvers-over-skjermen-linjen vil hoppe og danse når du spiller Far Cry. Quake 4 bruker AFR. Med "show"-en enablet, vil du få den horisontale linjen stasjoner på tverst av skjermen. Men den grønne, tykke, vertikale linjen til venstre vil markere GPU-load over hvert kort. Ved 0% Load vil ikke linjen vises. Den er blitt til en bar. Den øverste venstre linjen viser GPU-Loaden av kort nr.1 (100% Load vil strekke seg til topps av skjermen) Den nedre venstre linjen viser GPU-Load av kort nr.2 (100% Load vil strekke seg til bånns av skjermen) Den venstre, vertikale, tykke linjen skal hoppe og danse når du spiller Quake 4. Forstod du noenting? Test det ut, så forstår du det sikkert. Jeg skal prøve å finne bilder. PS: - er en hirosontal linje | er en vertikal linje Hos SLIzone.com kan du lese om: SLI Application Profiles: How to Guide Det forklarer deg hvordan du velger riktig rendering-mode til forskjellige spill-profiler. Les litt rundtom på siden og prøv alt mulig. Du finner nok utav det 5109081[/snapback] takker for svar.. kikket litt på linken der jeg fant ut hvordan jeg kan redigere.. men så så jeg dette bilde når han skulle velge rendering mode Dette får jeg ikke.. får bare Single og Multi GPU.. og ikke de 2 andre.... Dette får jeg EDIT: må vist ha noe kalt Coolbits installert hmm EDIT2. installerte coolbits.. nå kan jeg velge det! Endret 5. november 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Der ja!! tok en test.. loaded en savegame... Uten shadows. 60fps konstant (går ikke høyere).. med shadows: 48fps med AFR1: 48fps med AFR2: 60fps nå kan jeg sikkert spille med shadows vettu .. takk skal du ha! hvordan finner jeg ut hvilket spill som bruker hva ? slik at jeg vet hva jeg skal velge..? EDIT:. æsj.. testet igjen.. tilbake til 48 fps igjen funket 1 gang.. men ikke flere Endret 5. november 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
xclusive_danny Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Hei du. Nice pc ... For å fa fps en din høyere må du kanskje skrive inn en comando. Som i call of duty: Min fps var sruck på 60 helt til jeg skrev com_maxfps 125 , da lå den på 125 hele tiden.. Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Prøv 3Dmark05 nå, og se om du har fått høyere score. Har du tenk å overklokke PCen ?? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Prøv 3Dmark05 nå, og se om du har fått høyere score. Har du tenk å overklokke PCen ?? 5109426[/snapback] etter jeg la inn coolbits slik at jeg kumme redigere profilene. gikk jeg faktisk NED i poeng til ca 11500...hmmm fra 11800 Lenke til kommentar
Geita Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Der ja!! tok en test.. loaded en savegame... Uten shadows. 60fps konstant (går ikke høyere).. med shadows: 48fps med AFR1: 48fps med AFR2: 60fps nå kan jeg sikkert spille med shadows vettu .. takk skal du ha! hvordan finner jeg ut hvilket spill som bruker hva ? slik at jeg vet hva jeg skal velge..? EDIT:. æsj.. testet igjen.. tilbake til 48 fps igjen funket 1 gang.. men ikke flere 5109243[/snapback] Vet ikke hvor du finner ut hva som støtter hva. Kanskje på hjemmesiden til spillprodusentene? Eller nVidia.com? Tror ikke det er så vanskelig. Rart at det bare fungerte én gang. Men har du sjekket selve spillprofilene? (Les quote-forklaring) Kanskje spillprofilene overlapper coolbits/driveren? Da må du ta deg en titt her: How to use Coolbits to Modify a Pre-defined SLI Application Profile Har du testet det? Feil igjen? Da ville jeg formatert. Eller slettet profilen og reinstallert spillet. Kanskje du har kanskje rotet i nvapps.xml-filen også? Husk: Reboot, reboot & rebooting er viktig Jeg fant en fin forklaring på hvordan du forandrer/leser selve spillprofilen. (Dette er hva coolbits og driveren gjør for deg) 1. The first step is to find the file that contains all of the profiles. The file is called nvapps.xml and in Windows XP is located in the X:\WINDOWS\System32 folder. You can open the file up in WordPad or any other application that opens XML files. Inside you will find a list of profile information labeled using a tag system similar to HTML. A profile starts with a label tag that looks like : <PROFILE Label =”Game”> and ends with a </PROFILE> tag. Inside the profile label are the game executable identifier tags and settings for the multi-chip rendering mode. 2. To create a profile, copy and paste the following after any other profile in the nvapps.xml file: <PROFILE Label="Profile_name"> <APPLICATION Label="Game_exectutable.exe"/> <PROPERTY Label="multichip_rendering_mode" Value="Mode" Itemtype="predefined"/> </PROFILE> 3. Replace the following values: Profile_name – Whatever you want to call the profile. Game_exectutable.exe – The filename of the games .exe files Mode – “1” for AFR, “2” for SFR and “4” for Compatibility Mode. 4. Save the file and reboot (in most cases, the profile would not apply if you do not reboot). 5. Test the application; use GPU Load Balancing in the display drivers to check the SLI mode. As an example I used the game Nexus – The Jupiter Incident, a brand new game with some killer graphics that can have some low frame rates especially on large resolutions. For this game I inserted the following profile for Split Frame Rendering mode: <PROFILE Label="Nexus"> <APPLICATION Label="nexus_DX8.exe"/> <APPLICATION Label="nexus_DX9.exe"/> <APPLICATION Label="nexus.exe"/> <PROPERTY Label="multichip_rendering_mode" Value="2" Itemtype="predefined"/> </PROFILE> After rebooting I tested a generic flyby sequence of about 60 seconds of game play, recording the average FPS. Overall using SFR mode there was a gain of about 10 FPS. Not too shabby. PS: 3DMark05 bruker AFR. Prøv også med AFR2. Blir det bedre? Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 Der ja!! tok en test.. loaded en savegame... Uten shadows. 60fps konstant (går ikke høyere).. med shadows: 48fps med AFR1: 48fps med AFR2: 60fps nå kan jeg sikkert spille med shadows vettu .. takk skal du ha! hvordan finner jeg ut hvilket spill som bruker hva ? slik at jeg vet hva jeg skal velge..? EDIT:. æsj.. testet igjen.. tilbake til 48 fps igjen funket 1 gang.. men ikke flere 5109243[/snapback] Vet ikke hvor du finner ut hva som støtter hva. Kanskje på hjemmesiden til spillprodusentene? Eller nVidia.com? Tror ikke det er så vanskelig. Rart at det bare fungerte én gang. Men har du sjekket selve spillprofilene? (Les quote-forklaring) Kanskje spillprofilene overlapper coolbits/driveren? Da må du ta deg en titt her: How to use Coolbits to Modify a Pre-defined SLI Application Profile Har du testet det? Feil igjen? Da ville jeg formatert. Eller slettet profilen og reinstallert spillet. Kanskje du har kanskje rotet i nvapps.xml-filen også? Husk: Reboot, reboot & rebooting er viktig Jeg fant en fin forklaring på hvordan du forandrer/leser selve spillprofilen. (Dette er hva coolbits og driveren gjør for deg) 1. The first step is to find the file that contains all of the profiles. The file is called nvapps.xml and in Windows XP is located in the X:\WINDOWS\System32 folder. You can open the file up in WordPad or any other application that opens XML files. Inside you will find a list of profile information labeled using a tag system similar to HTML. A profile starts with a label tag that looks like : <PROFILE Label =”Game”> and ends with a </PROFILE> tag. Inside the profile label are the game executable identifier tags and settings for the multi-chip rendering mode. 2. To create a profile, copy and paste the following after any other profile in the nvapps.xml file: <PROFILE Label="Profile_name"> <APPLICATION Label="Game_exectutable.exe"/> <PROPERTY Label="multichip_rendering_mode" Value="Mode" Itemtype="predefined"/> </PROFILE> 3. Replace the following values: Profile_name – Whatever you want to call the profile. Game_exectutable.exe – The filename of the games .exe files Mode – “1” for AFR, “2” for SFR and “4” for Compatibility Mode. 4. Save the file and reboot (in most cases, the profile would not apply if you do not reboot). 5. Test the application; use GPU Load Balancing in the display drivers to check the SLI mode. As an example I used the game Nexus – The Jupiter Incident, a brand new game with some killer graphics that can have some low frame rates especially on large resolutions. For this game I inserted the following profile for Split Frame Rendering mode: <PROFILE Label="Nexus"> <APPLICATION Label="nexus_DX8.exe"/> <APPLICATION Label="nexus_DX9.exe"/> <APPLICATION Label="nexus.exe"/> <PROPERTY Label="multichip_rendering_mode" Value="2" Itemtype="predefined"/> </PROFILE> After rebooting I tested a generic flyby sequence of about 60 seconds of game play, recording the average FPS. Overall using SFR mode there was a gain of about 10 FPS. Not too shabby. PS: 3DMark05 bruker AFR. Prøv også med AFR2. Blir det bedre? 5109558[/snapback] verken AFR eller AFR2 hjalp i 3dmark.. MEN! jeg rebooted ikke når jeg modifiserte profilen! kanskje det er det som skal til kan jo alltids prøve igjen Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 er glad jeg ikke har råd til sli jeg. er alt for mye strev, penger og for lite ytelse til at det er verdt det synes jeg. Lenke til kommentar
Geita Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Du må reboote ofte når du driver med slik testing vet du! Ikke dra konklusjoner før du har rebootet er glad jeg ikke har råd til sli jeg. er alt for mye strev, penger og for lite ytelse til at det er verdt det synes jeg. 5109636[/snapback] Hehe.Jeg synes feilsøking med slikt er kjempemoro, og resultatene er verdt det, mener jeg. Digg følelse. Men det er jo feilsøking jeg lever av, for det meste Lenke til kommentar
ShAvAnO Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Til å være en forholdsvis velhavende person (som du jo må være når du skal bruke 40000,- på en PC) har du skriveferdigheter som en førskoleunge. Den innledende posten din stinker formelig av skrivefeil. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 5. november 2005 Forfatter Del Skrevet 5. november 2005 (endret) Du må reboote ofte når du driver med slik testing vet du! Ikke dra konklusjoner før du har rebootet er glad jeg ikke har råd til sli jeg. er alt for mye strev, penger og for lite ytelse til at det er verdt det synes jeg. 5109636[/snapback] Hehe.Jeg synes feilsøking med slikt er kjempemoro, og resultatene er verdt det, mener jeg. Digg følelse. Men det er jo feilsøking jeg lever av, for det meste 5109679[/snapback] Jepp.. etter jeg rebooted fikk jeg en mere normal score.. 11826.. skal teste quake 4 med AFR + reboot denne gange.. kanskje det hjelper alikavell @ShAvAnO: Har det med og skrive litt feil EDIT: fant en fin liste over hvilke spill som støtter hva.. - Medal of Honor (AFR) - Quake3 (AFR) - Halo (AFR) - Painkiller (SFR) - Tomb Raider (AFR) - Jedi Academy (AFR) - Jedi Academy MultiPlayer (AFR) - Doom 3 (AFR) - Far Cry (SFR) - 3DMark01 (AFR) - 3DMark03 (AFR) - 3DMark05 (AFR) - PCMark04 (AFR) - Unreal Tournament 2003 (AFR) - Unreal Tournament 2004 (AFR) - Unreal (AFR) - Half-Life 2 (AFR) - AquaMark 3 (AFR) - Code Creatures (AFR) - X2 The Threat (AFR) - HDRLighting (AFR) - Trees of Pangaea (AFR) - City of Heroes (AFR) - Serious Sam SE (AFR) - Star Wars Jedi Knight Academy (AFR) - Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast (AFR) - Star Wars: Knight of the Old Republic (AFR) - IL 2 - Sturmovik: Forgotten Battles (AFR) - Return to Castle Wolfenstien (AFR) - Battlefield Vietnam (SFR) - Colin McRae Ralley 4 (SFR) - Sims 2 (SFR) - Ground Control 2 (AFR) - Max Payne 2 (SFR) - Unreal 2 (SFR) - Tribes Vengeance (SFR) - Age of Mythology (AFR) - Shadermark 2.1 (SFR) - Armed and Dangerous (AFR) - Battlefield 1942 (SFR) - Battlefield 2 (SFR) - Warhammer 40k Dawn of War (AFR) - Tron 2.0 (SFR) - Spellforce (SFR) - AquaNox 2 (SFR) - Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory (AFR) Endret 5. november 2005 av *Magnus* Lenke til kommentar
Geita Skrevet 5. november 2005 Del Skrevet 5. november 2005 Kom igjen da mann! Fungerte det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå