Gå til innhold

Hk vifte "klikker" ...

Aleksweb

Anbefalte innlegg

Har Asus A&n 8 SLI Deluxe HK.

Chipset vifta "klikker" helt under oppstart.., den stopper til og med så Ribba blir varm :nei:

Men windows er boota opp, så oppfører den seg ganske normatl..., kanskje litt mer støy fra den etter at den begynte å klikke...

Noen som vet om en BIOS oppdadering kan hjelpe for å få HK til å styre vifta riktig eller noe sånt..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, meget kjent problem. Stort sett alle viftene på dette kortet jeg her vært borti har hatt samme problem.

Bytt til passiv kjøler evt ta kontakt med butikken du kjøpte kortet. Dette skal være en garanti-sak. Asus har laget en ny modifisert utgave av vifta for disse hovedkortene. Hør om du evt kan få tilsendt den nye istedet.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at disse viftene bare er satt på for at det skal gi inntrykk at det "er kraft" i HK'et og bare er til pynt. Har selv nappet ut min da den gikk i rykk og napp med stygg lyd som resultat uten at dette har gjort PC'n ustabil. Dette er ikke samme hovedkortet som nevt her, men et Epoxy kort..Tar selvfølgelig inget ansvar om noen napper ut sin vifte uten at chipsettet tåler dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...