Idioteque Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei, skal sannsynligvis oppgradere pcen min snart, og da med en 64-bit prosessor fra AMD. Jeg lurte bare på om det går fint å bruke vanlig Windows XP på den, eller om man trenger 64-bit versjonen skal man kunne bruke prosessoren. Hvis man ikke må det, er det bare ytelsesforskjeller i Windows, eller i spill/programmer som man ikke vil ha med vanlig XP? Lenke til kommentar
roac Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei, skal sannsynligvis oppgradere pcen min snart, og da med en 64-bit prosessor fra AMD. Jeg lurte bare på om det går fint å bruke vanlig Windows XP på den, eller om man trenger 64-bit versjonen skal man kunne bruke prosessoren. Hvis man ikke må det, er det bare ytelsesforskjeller i Windows, eller i spill/programmer som man ikke vil ha med vanlig XP? 5058045[/snapback] Det går fint an å bruke 32-bits Windows. Enkelte programmer (som har 16-bits kode) vil ikke kjøre på 64-bits utgaven, og det samme gjelder for 32-bits drivere og antivirusprogramvare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå