Gå til innhold

Sliter medå velge high end kort

Oblivion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sto på valget mellom 7800 GT og GTX selv... men etter at jeg leste om pipelines og at GTX korta har 24 av dem til motsetning av GT sine 20, så faller valget på GTX for min del.

Men igjen, nå så jeg en post her om at nVIDIA kommer med en 512MB "Ultra" av GTX korta... så jeg sitter å lurer på om jeg skal vente på at 512 kortene blir tilgjengelig, eller om at jeg bare skal gå for et av de 256MB GTX korta som er tilgjengelig nå om dagen.

Skal visst være høyere klokkehastigheter på både minne og GPU i forhold til de GTX korta som er ute nå.

Vanskelig å vente også da... har lyst på denne oppgraderingen av maskinen min NÅ liksom... ikke om 4-6 uker. :p

Lenke til kommentar

hvis du leser i tråden som hører til artikelen om GTX med 512 minne, så kanskje du klarer å bestemme deg mer. der sies det bl.a at det er lite eller ingenting å hente på å ha 512 ram på skjermkortet og diverse andre argumenter for å ikke kjøpe det nå

Lenke til kommentar
Forresten ingen har sagt noe om hvor mye raskere GTX er enn GT enda

5059666[/snapback]

Hvor mye bedre GTX er enn GT vil variere fra spill til spill, men ca. 5-15% ser det ut som. Du kan da se her:

http://www.xbitlabs.com/articles/video/pri...rce7800-gt.html

hvis du leser i tråden som hører til artikelen om GTX med 512 minne, så kanskje du klarer å bestemme deg mer. der sies det bl.a at det er lite eller ingenting å hente på å ha 512 ram på skjermkortet og diverse andre argumenter for å ikke kjøpe det nå

5065204[/snapback]

Dobbelt minne på skjermkort gir nesten ikke noe bedre FPS målt i prosent, men vil redusere hakking i krevende spill. Gir derfor et mere smooth spill for de som vil ha alt på fullt. Forutsetningen er at kort slike kort ikke har langsommere minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...