Rikky Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 DTS blir regnet som best pga lavere komprimering. Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Om jeg ikke husker helt feil, er DTS best om man har anlegg som utnytter dette, da 1. DTS har lavere komprimering av lyden, 2. Støtter 6.1 discrete lydkanaler(eget lydspor for siste kanal) - i motsetning til Dolby sin løsning som bare er 6.1 matrix basert(software) Lenke til kommentar
arela Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 hei Dolby, på DVD etc er kodet med bit rates mellom 56 og 640 kbps DTS for DVD har 768 kbps eller 1536 kbps Selv er jeg DTS'oman, så min menig om hva som er best er ikke nøytral! Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Syns det blir bedre lyd med DTS enn Dolby Digital. Får et bedre lydbildet syns nå jeg Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Spørsmål: Korleis funker det med DTS når du bare har to høgtalerer? Blir resten av sporene mikset ned til stereo eller? Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 hei Nei DTS blir ikke automatisk mixet ned. Det er 6 uavhengige kanaler, og de må gjennom en DTS DEKODER for at du skal få høre annet enn støy. Mulig at det finnes noen receivere som kan mikse ned lyden, det vet jeg ikke om, for det er vel heller ikke meniga med 5.1 Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 Har faktisk ikke testet om DTS blir automatisk nedmixet ved decoder satt til 2 høytalere, skulle tro det, da DD av alle varianter gjør det - såfremst decoder støtter dette så klart Lenke til kommentar
consilium Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Dette er vel noe som blir gjort av signalprosessoren i forsterkeren, av og til også i selve DVD-spilleren (på dyre spillere). Min mening er at DTS fokuserer langt mer på å få oppsamplet stereo til multikanalssystemer enn det motsatte. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 15. november 2005 Del Skrevet 15. november 2005 Nei, mener at det er DD5.1 som blir downmixet til 2.0 når du bare har to høyttalere... har aldri hørt om DTS i bare to kanaler, men skal ikke si dette 100% sikkert! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå