XciTe Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Hei! Jeg har nylig sutte sammen en PC (shuttle) for en kompis. Vi innstallerte windows og alt gikk plettfritt, men etter installasjonen av Norton Internet Security 2005 og mens vi oppdaterte windows fikk vi bluescreen med feilmeldinga; PGAE_FAULT_IN_NONEPAGED_AREA Noen som vet hva dette kommer av? Han har dette oppsettet: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED Socket 939 512KB cache "Venice" OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L. PC-3200 512x2 kit (2-2-2-5/2,8V) 400 MHz Shuttle SN25P barebone PC socket 939 Nforce4/PCIe/Lan/S-ATA/LYD/350W Silent/ Western Digital 300GB S-ATA 7200 RPM Caviar Special Edition 8MB cache POV GeFORCE 7800 GT 256MB PCIe Retail Dual DVI,HDTV, TV-ut ++ --- Håper på gode svar =) mvh Marius Wiik EDIT; Vi har enda ikke installert lyd eller skjermdriver så det er ikke noe feil med dem. Endret 25. oktober 2005 av oysfaerg Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 hadde satt pris på om ud fjernet CAPSLOCK i menetittel. On topic: Prøv å restart maskinen, og instaler igjen. mener eg har fått en lignende feilmelding før, og det gikk etter en restart. Vegard Lenke til kommentar
XciTe Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Det står med capslock i meldingen, derfor jeg tok det med =) Ellers så er jo dette en bluescreen, så den RSa seg av seg selv. Men problemet har ikke bare skjedd en gang.. Bluescreen skjer aldri bare en gang =) Lenke til kommentar
Harpo Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Pagefault er ofte feil med skjermdriver eller fysisk minne. Får du samme feil i sikker modus. Forsøk da med annen skjermdriver Lenke til kommentar
XciTe Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg skriver at jeg ikke har installert skjermdriveren... Har prøvd med også. Men skal prøve å kjøre en memorytest eller skifte ut rambrikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå