Mr.SS Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hei! Jeg skal formatere c: og har bare denne ene partisjonen og windows 2000 professional. Problemet er at alle filene og windows mappa ligger på samme disk ,derfor får jeg ikke formatert. Hvis jeg høyreklikker på disken og trykker formater så går det ikke ,fordi windows kjører det er det samme som fra ledeteksten fra tilbehør. Hvordan Gjør jeg det da? Tusen Takk for svar! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Boot med en diskett (fra f.eks. wwww.bootdisk.com) og formater med; format c: /q Sjekk at c: faktisk er korrekt stasjon før du starter formateringen. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Jeg kjører WinXP, og når jeg skal formatere c: på min maskin, så stapper jeg bare i XP-plata og restarter. Før selve installasjonen får jeg spørsmål om formatering og jeg kan velge mellom partisjonene. Ellers velger jeg selvsagt NTFS.. Fungerer det likt med Win2000? Ellers har jeg aldri funnet partisjonene mine med oppstartsdiskett. Regner med at det er fordi jeg kjører NTFS og ikke har tatt meg bryet med å finne oppstartsdiskett for disse. Noen tips? _________________ AMD & Alpha Pal 8045 "Alt skal klokkes!" (litt i hvert fall..) [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-08-23 17:08 ] Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Og hvis ikke det virker, kan du jo alltids finne en diger og sterk magnet og dra over HD'n noen ganger? Edit: okay da.. (happy?) _________________ ---- "Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. [ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-23 17:39 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 23. august 2002 Del Skrevet 23. august 2002 Hvis noen skulle være i tvil, så glemte Bitex denne smileyen i posten sin; PS. Ved formatering så forsvinner all data på den aktuelle partisjonen, og det kan da være lurt å ta backup av personlige dokumenter og andre viktige ting som man ikke vil miste! Kanskje unødvendig å si det siste, men alle har vel opplevd å miste viktig data. Det er ikke noe hyggelig! Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Jeg veit dette ,men dette går ikke med dem 2000 cd. uff og ufff! Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hva er det som ikke går, og prøvde du mitt forslag? Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Du vet at da mister du alle filene på den harddisken, sant? Prøv borre sitt forslag. Har du en bootdisk? For eksempel win 98? Den anbefaler jeg på det høyeste. Du finner den på siden borre nevnte. Er det NTFS, forresten? (jeg leste ikke hele tråden...) Lenke til kommentar
en mann Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 format c: /q hva er det? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 format = formatering = slette alt c: = stasjonsbokstav /q = attributt som betyr "quick" format c: /q = rask formatering av c: :smile: (ps: fjern Tripod-bildet i siggen - er ikke noe fint) Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 13:24, en mann skrev:format c: /qhva er det? Det er kommandoen for å formatere stasjon c: (henger igjen fra gamle DOS-dagene) /q - betyr at du bare skal hurtigformatere (f.eks re-formatere en stasjon som allerede har vært formatert minst en gang tidligere) Eventuelt kan du jo også skrive "format /?" for å få opp hjelpemenyen for kommandoen format. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå