t3p0s3 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har hatt min Sony DVD-brenner (DWQ28AB2) liggende noen uker før jeg orket å sette den inn, men til min forferdelse ser jeg at når jeg kobler den på finner jeg den ikke i bios, og pc`n går ikke forbi oppstarten hvor det står noe sånt som "IDE bla bla 80 cable connected" eller noe i den duren. Har prøvd å koble den på andre kabler, skiftet om på jumperen men til lite hell. Meget mulig det bare er jeg som er litt uvitende her, men skal nå ikke dette være "plug and play"? Uten videre problemer\installasjoner\nye kabler? Om noen kunne hjulpet her hadde jeg blitt evig takknemlig, sitter med nyinnkjøpt Q4 i fanget og KLØR som pokker... Any one? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Er den alene på kabelen? I så fall - sett jumperen til master. Hvilken IDE kontroller er den tilkoblet? Den MÅ i de fleste tilfellene tilkobles den IDE kontrolleren som styres av hovedkortets sørside-brikkesett. Noen kort har ekstra IDE kontrollere av typen Promise, Highpoint osv - disse støtter KUN harddisker. Sjekket om det finnes BIOS oppdateringer til hovedkortet ditt? Hvis ikke gjør det og oppdater hvis det er nyere BIOS tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå