sidenone Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Lurer på om jeg kan øke cpu-ytelsen på følgende: CPU: AMD Athlon 1.4 GHz OEM (266 MHz bus), Socket A (Thunderbird) prosessor Hovedkort: Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN, KT400A Minne: Crucial PC3200 DDR-DIMM 1024MB KIT w/two matched 512 Mb DDR-DIMM`s 2.5V, 64Megx64 Skjermkort: Sapphire Radeon 7000 64MB DDR, AGP,ATI7000,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail Husker ikke helt hva slags cpu vifte jeg har for øyeblikket, men tror den skal klare å kjøle mer en 1,4ghz. Spørsmålet mitt er om jeg kan øke cpu hastigheten på en trygg måte uten at jeg risikerer å ødelegge hele driten. Og til slutt... vil jeg få noe særlig igjen for det? Eller kan jeg sette den opp såpass lite, slik at det ikke er noe vits? Lenke til kommentar
sidenone Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Har funnet ut at jeg har følgende vifte: SilentBreeze 462 III, Athlon XP 3200+ Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Sett på agp/pci lock og så kjør opp fsb'n 5 hakk om gangen. Kjør prime 95 for å se om det er stabilt, hvis ikke så kan du settte opp vcore -da bør du følge med tempen og. Under 60 grader er fint. Lenke til kommentar
sidenone Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Ok dette er helt trygt? Så lenge jeg tar et steg av gangen altså? Er helt fersk på dette her. Det programmet du snakket om, hvor får man tak i det? Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Dette gjøres i bios. Ikke farlig, klokker du for langt er det bare å resette bios ved hjelp av jumper/batteri. Varmen vil ikke stige før du evt. øker vcore, så det trenger du ikke å tenke på med det samme. Ram'en din skal holde med en god stund. Når jeg tenker meg om, så har kanskje cpu'n din ulåst mp, da kan du klokke den istedet for å justere fsb. Da slipper du å låse agp/pci tenke på ram hastighet osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå