Gå til innhold

Gaming PC AMD 14k u/skjerm - Innspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har lest at X800 serien er støttet for crossfire

5057805[/snapback]

 

 

x800 er støtter crossfire ja, men du kan ikke kjøre x1800 og x800. Skal du kjøre et x800 xt i crossfire må du bruke et x800 crossfire-kort som master. Når den første infoen om CF kom ut fikk vi høre at man kunne bruke det som var dagens toppkort (x800/50) sammen med nestegennerasjons skjermkort (x1800), men det ble har blitt endret i ettertid.

 

Desuten trenger du ikke 2 f.eks Gainward 7800gtx for å kjøre SLI, fungerer med forskjellige produsenter bare begge kortene er 7800GTX.

Lenke til kommentar

At x1800 XT kommer til å yte bedre enn 7800GTX har det vel aldri vært tvil om, men ikke lag forhåpninger om at hvermansen sitt x1800 XT vil slå 2x7800GTX i SLI. Det kortet det er snakk om her er jo overklokket langt over det allmindlige pc-brukere og kjølingen deres kan klare. Med mindre trådstarter har et parti med tørr-is liggende da ;)

 

Om du skal kjøpe x1800 XT eller 7800GTX kommer ann på hvor lenge det er til du skal bestille/har tålmodighet til å vente. Selv om det står at x1800 XT-kortet skal komme inn 8.11 er datoen ubekreftet, og det skulle ikke forundre meg om det ikke er inne før om godt over en måned.

Lenke til kommentar
Har sett det, men var det ikke du som var så imot X1800XT?

5057910[/snapback]

Jeg kan ikke huske at jeg har sagt at jeg var i mot x1800 XT, men jeg skal ikke legge sjul på at jeg synes ATI har bæsja på leggen denne gangen. Når Nvidia lanserer sitt kort så lenge før ATI lanserer sitt + at Nvida hadde 7800 GTX-kort ute i butikkene den dagen det ble lansert. Hvis ATI ikke hadde greid å ta Nvida på ytelsen nå ville jo "katastrofen" for ATI vært et faktum. Men ikke missforstå meg, hvis han får tak i et x1800 XT når han skal kjøpe så er det ikke noe vits og gå for 7800 GTX. Eneste spørsmålet er jo når disse kortene kommer.

 

kven har sagt det??

 

er fullt for det, men det er alikevell ikkje like lurt som og kjøpe Nvidia kortene per dags dato!

 

EDIT: som sagt, er ATI fan

5057929[/snapback]

http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...crossfire/16387

Ifølge ATI skal CrossFire føre til en ytelsesøkning på inntil det dobbelte av hva ett enkelt grafikkort klarer. For å utnytte CrossFire trenger man et "Master"-kort, som er en egen versjon av Radeon X800 eller Radeon X850. Disse kortene får tilnavnet "CrossFire Edition".

 

Sammen med master-kortet kan man benytte ATI-baserte kort i samme serien, Radeon X800 eller X850-serien. Det vil si at X850 CrossFire Edition kan parres med alle varianter av X850, mens X800 CrossFire Edition må parres med en av X800-variantene (XL, Pro osv). Merk at man fint kan benytte kort fra ulike produsenter, slik at kortene ikke må være identiske, med tanke på klokkefrekvens etc. Kortene kobles sammen via en ekstern DVI-kabel.

Lenke til kommentar
kven har sagt det??

 

er fullt for det, men det er alikevell ikkje like lurt som og kjøpe Nvidia kortene per dags dato!

 

EDIT: som sagt, er ATI fan

5057929[/snapback]

 

det at du er ati fan er greit nok, men dfet hadde vært fint om du forklarte hvorfro nvidia ikke er lurt å kjøpe nå...jeg tviler nemlig på at din mening er en god nok grunn. faktum er at nvida har korta sine i butikken, de er prisa lavere enn det ati er, og så har folk erfaring med nvidiakorta så derfor er det ofte lettere å fikse eventuelle problemer som skulle oppstå...

 

det du sier er feil, da det er helt klart lurest å kjøpe nvidia nå, med tanke på ati sine toppkort er fremdeles flere uker unna, og desuten vil de nok ikke levere nok ytelse til at prisen blir forsvart.

 

btw jeg er IKKE nvidia fan, ati 9800pro kortet mitt har vært det beste kjøpet mitt så langt. personlig synes jeg litt synd på ati som har hatt så mye problemer i høst og vil derfor få det vanskelig nå som nvidia er så sterke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...