ZtilongZ Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg kjøpte et kabinett fra mpx inkludert med strømforsyning 400W... Da jeg hadde min forrige PC (ferdigbygget Compaq) var den veldig stille, og dette er noe jeg savner med min nye PC... PC'en har 3 vifter + strømforsyningvifte og tenkte derfor at det var en av kabinettviftene som bråkte... Fikk låne en viftestyring av en jeg kjenner og slo av en og en vifte og hørte om det ble noe forskjell... Det ble det ikke og jeg regner da med at det er strømforsyninga som bråker? Har noen et tips til en VEEEELDIG stille strømforsyning som jeg kan kjøpe for at PC'en min skal bli "lydløs"... Har ikke vifte på skjermkortet heller... Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Psu uten vifte er det mest stillegåande du kan få. ok.no har testa eit par psu uten vifte. psu oversikt Har sjølv ingen erfaring med psu uten vifte. Mist 500w har fått god kretikk for å vera stillegåande. ok.no test mist 500w - microplex Lenke til kommentar
fudun Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Test ut litt nøyere hvor støyen din kommer fra først. Du har harddisk, skjermkort og CPU-kjøler som gjerne står for mye av støyen. Dersom du åpner kabinettet og stopper viftene med et forsiktig trykk på sentrum av viften (slipp med en gang den har stoppet), kan du pinpointe nærmere. Lenke til kommentar
El Fantasma Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Yesico leverer vifteløse strømforsyninger. Disse er ganske HEFTIG, men koster flesk! Netshop selger bl.a disse... Lenke til kommentar
JJE Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har noen et tips til en VEEEELDIG stille strømforsyning som jeg kan kjøpe for at PC'en min skal bli "lydløs"...Har ikke vifte på skjermkortet heller... 5056959[/snapback] Jeg ville kanskje vurdert en stille strømforsyning med vifte, som for eksempel MIST 500W fra Microplex, dersom budsjettet er stramt. Jeg har selv en PC hvor alt er vannavkjølt: - CPU (Pentium 4 Prescott 3.0GHz) - GPU (XFX 6800GT) - alle tre HD (som også er pakket inn i støydempede matter) - PSU (også vannavkjølt) - Northbridge er passivt kjølt Personlig føler at siste tilvekst i systemet, som var vannavkjølt PSU i stedet for den opprinnelige Fortron Source PSUen, kostet mye i forhold til ytterligere redusert støy. Jeg hadde kanskje prioritert anderledes om jeg skulle gjøre dette om igjen: - Isolert kabinettet bedre med støydempende matter - Benyttet en stille viftebasert PSU Grunnen er at jeg har fortsatt to vifter som blåser med laveste hastighet på radiatoren (og de høres såvidt). Jeg har enda ikke prøvd å slå av viftene helt av for å se om dobbelradiatoren kjøler fordi jeg tror litt luftgjennomstrøming i kabinettet er bra. Er også enig med fundun, finn ut hvor støyen kommer fra først. Men har du et romslig budsjett så skaff deg en vifteløs/vannavkjølt PSU også. Lenke til kommentar
ZtilongZ Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Jeg flyttet harddisk, skjermkort over fra min gamle PC, og som jeg nevnte så har jeg testet med en viftekontroller og skru av en og en vifte, så jeg tror det må være strømforsyninga... Hvor mye ligger prisen på en grei, stille cpu på? Så på den på mamoz.no: http://www.mamoz.no/mamozv3/default.asp?pa...entID=NX%2D4090 Den grei eller? Endret 27. oktober 2005 av ZtilongZ Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Med mindre du må ha en ny uansett, hva med å prøve denne? Link til Silverstone PSU deksel Vurderer en sånn en selv, koster jo ikke rare greiene. Lenke til kommentar
shanizar Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har nå fått bekreftet at shg.no skal ta inn seasonic PSU'er. Veit ikke helt når de får dem inn, men burde ikke være så lenge til. Bortsett fra vifteløse PSU'er (selvfølgelig) skal disse være noe av det mest støysvake du kan få tak i. Og tror de skal være billigere enn MIST også. Det er masse tester av de på nettet, og jeg har enda til gode å se noen dårlige resultater... (men har ikke lest ALLE tester sikkert da ) Lenke til kommentar
halvorni Skrevet 10. november 2005 Del Skrevet 10. november 2005 Jeg har en AMD 64 X2 4400+ som jeg synes støyer vel mye. Jeg kjører Cool'n'Quiet, og har registrert at begge prosessorene går ned til rundt 1Ghz når jeg ikke kjører tunge programmer - imidlertid hører jeg ikke noen reduksjon i viftestøyen. Er det noen som har forslag til enkle tiltak for å få ned lydnivået? Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 11. november 2005 Del Skrevet 11. november 2005 Jeg har en AMD 64 X2 4400+ som jeg synes støyer vel mye. Jeg kjører Cool'n'Quiet, og har registrert at begge prosessorene går ned til rundt 1Ghz når jeg ikke kjører tunge programmer - imidlertid hører jeg ikke noen reduksjon i viftestøyen. Er det noen som har forslag til enkle tiltak for å få ned lydnivået? 5133952[/snapback] Kanskje CPU-vifta er så stille at du ikke hører forskjell? Kanskje PSU og skjermkort overdøver den? Program som f.eks SpeedFan kan regulere viftehastigheten (avhengig av hovedkort) etter temperaturen. Det er etterhvert at hovedkortprodusenten selv legger ved slik programvare, men det varierer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå