Datasmurf Skrevet 16. januar 2006 Del Skrevet 16. januar 2006 Da farfar døde for 10 dager siden, satt jeg og gråt og hørte på disse sangene: Pink Floyd - Echoes (det er imho den desidert vakreste sangen som er laget) Dire Straits - Brothers in Arms (andreplass) Björn Afzelius - Ikaros Björn Afzelius - Två Ljus Björn Afzelius - Tusen Bitar (Need I say more?) Mark Knopfler - The Trawlerman's Song Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond (enda en vakker en fra Pink Floyd) Led Zeppelin - Stairway to Heaven (meget fin sang ) Ellers når jeg depper, så hører jeg på: Kent - Frank Kent - Duett Kent - The King is Dead Kent - Kjärleken Väntar Pink Floyd - Comfortably Numb DumDum Boys - Tyven, Tyven DumDum Boys - Stort & Svart DumDum Boys - En Vill En DumDum Boys - Stjernesludd deLillos - Hjernen er Alene deLillos - Fullstendig Oppslukt av Frykt Nightwish - Angels Fall First Nightwish - Elvenpath Nightwish - Etiäinen Stage Dolls - Hard To Say Goodbye (jada, jada ) Thomas Dybdahl - Adelaide Mew - 156 Mew - Comforting Sounds 3 Doors Down - Here Without You Hoobastank - The Reason Radiohead - Creep Radiohead - Street Spirit (Fade Out) Radiohead - No Surprises Pain - Just Hate Me Johnny Cash - Hurt Hal Ketchum - Past The Point of Rescue The Goo Goo Dolls - Iris Unwritten Law - Cailin (det er en av de beste deppesangene jeg vet av. Fungerer jævlig bra for kjærlighetssorg ^^) REO Speedwagon - Riding The Storm Out (Fungerer finfint når en av dine kjære som har levd et bra liv og fått utretta mye ligger på dødsleiet) Bobby Vinton - Mr. Lonely (Mye bedre enn den dritten Akon hadde hit med) Bobby Vinton - Blue Velvet (Utrolig fin sang) Kunne nevnt MYE mer av Aerosmith, Guns`n´Roses, Muse, Hans Zimmer, den sangen han hobbiten sang for riksforstanderen av Gondor, diverse andre filmthemes og så videre, og så videre. Er så mye fint å høre på når man er trist, depper, sørger over tapet av kjære... Jeg kan sitte oppe hele natta og høre på overnevnte sanger, brenne lys og tenke på den tapte, gode minner og så videre... Og ikke bare ved død... Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Goo Goo dolls - iris... Elsker den sangen Lenke til kommentar
B0hemen Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 (endret) Bonnie ´Prince´ Billy - I See A Darkness Ligger på 12.plass i Pstereo's kåring av tidenes beste sanger. Anmeldelse fra Pstereo En av mine favoritter, men hvis du synes f.eks. Nightwish og Hoobastank (som jeg ser er nevnt over) er fine sanger, så er ikke dette noe for deg. Bonnie ´Prince´ Billy er sammen med Bright Eyes er også kjent som gode kandidater til å bli vår generasjons Neil Young og Bob Dylan. Funker forresten også veldig bra hvis du er på nach med en søt jente Endret 17. januar 2006 av B0hemen Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 17. januar 2006 Del Skrevet 17. januar 2006 Du, jeg har et par sanger av Bonnie ´Prince´Billy selv, og selv om jeg liker Nightwish og Hoobastank (OK, bare to sanger av sistnevnte. Crawling in The Dark og The Reason), så syns jeg de var ganske bra. Jeg har en noe blandet musikksmak. Ooh, kom på et par til veldig fine sånne deppe/sørge/triste-sanger. Alf Prøysen - Burobengen Alf Prøysen - Lilja Uti Dalen Lenke til kommentar
master air Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Tom Waits - Flower's Grave Tom Waits - No One Knows I'm Gone Begge to er fra albumet Alice Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Er mange fine sanger her. Dere har glemt Michael Jackson - She's out of my life Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Saybia - The Second You Sleep? Den er fin den Lenke til kommentar
Drunken_Master Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Enya - Exile Enya - May it be... Lenke til kommentar
czr Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Vet ikke om denne er skrivd før men, Jethro Tull - Flying Dutchman Den er veldig fin. Og så varer den i 7 min Lenke til kommentar
Toa Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Bach - Air Spilles ofte i begravelser når kisten bæres ut. Huttetu! Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Må si meg enig med den en annen her nevnte, nemlig Judas Priest - Dreamer Deceiver En veldig bra sang fra den tiden da bandet eksperimenterte med piano og litt forskjellig. Ikke forveksle den med sangen som kommer etter på albumet; "Deceiver". Lenke til kommentar
Winters Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Parliement Funkadelic - Maggot brain Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Marthe Valle - Better Off Without It Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 1. februar 2006 Del Skrevet 1. februar 2006 Opeth - Credence (På albumet My Arms, Your Hearse) Anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 1. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2006 Alt av Enya tenker jeg... Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Lord Of The Rings - Flight To The Ford! DET er saker Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Nobuo Uematsu - Meldodies of Life (Piano-versjon) 5422957[/snapback] Fantastisk at noen nevner Melodies of Life her, som jeg mener er en av de vakreste og tristeste (positivt) sangene ever. Også 1000 Words fra FF X-2 og selvsagt masse av Enya (Only Time, May it Be, Adiemus, osv.) og Annie Lennox - Into the West. Endret 5. februar 2006 av Nevnarion Lenke til kommentar
Jan Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 King Crimson - In the Wake of Poseidon Lenke til kommentar
Undertow Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 thåström - fanfanfan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå