Ratleto Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Opplever nå på flere maskiner (på helt forskjellige geografiske steder) at XP sliter med å få ting skrevet ut. Maskin 1 er en Packard Bell-maskin med en HP PSC 1210 koblet via USB. Maskin 2 er en ferdigbygget Komplett-maskin med en Brother MFC (husker ikke modelltype) koblet på som nettverksskriver. Begge skriverne er multifunksjonsskrivere, og begge maskinene har XP Pro med SP2 og alle oppdateringer. På maskin 1 fant jeg etter mye om og men ut at utskrift av bilder går bra oftere hvis man går ned i mindre enn 200 DPI. Innimellom kommer utskriftene etter en reboot av maskinen, og det går som oftest ikke an å slette noe i skriverkøen uten å restarte maskinen. Vi tok med HPn hjem til meg, og min XP SP2-maskin, og der fungerte alt fint som bare det. Maskin 2 sliter stort sett hele tida med utskrift, men innimellom fungerer alt bare bra. Vi aner ikke hvorfor. Denne maskinen er en stasjonær, og står på et kontor. Kontoret har også tilgang til en bærbar, og etter det jeg har fått med meg, er det aldri utskriftsproblemer fra den bærbare. Fikk nettopp inn et tips om å ikke legge utskrifter i skriverkøen, men skrive direkte til skriveren. Det så ut til å fungere på en test på 1 side på maskin 2 nå (VNC og Skype er fine ting). Er det dette som er løsningen, eller er det andre måter å få ordnet opp i problemet på? Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Jeg kan ikke gi deg noen tips annet enn standard-svaret: Avinstaller skriver og driver. Restart. Installer på nytt, med ev. oppdaterte drivere. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Det er vel allerede prøvd på begge maskinene - sånn når jeg tenker meg om... uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå