Gå til innhold

Hvorfor bare 1 agp port???

jan___

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å få tak i en skjerm nr.2, og har lurt fælt på hvorfor jeg må sette inn et pci skjermkort, hvis jeg ønsker et tillegskort. Hvorfor i allverden er det ikke noen som leverer hovedkort med 2 agp slotter? (skjønner at det må være en eller annen teknisk grunn, men eg træng litt opplysning her.

Hva er evt gode alternativer... ja, jeg vet om dual skermkort( er de så gode da??)

Hilsen Jan Gaare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon 8500 har en analog og en dvi inngang som gir mulighet for 2 skjermer. Veldig bra skjermkort som er omtrent like raskt som geforce 3 Ti500.

Ellers så har du lillebroren (7500) omtrent dobbelt så raskt som radeon vivo i mange spill og tester.

Trenger du ikke spille-egenskaper bare, 2d så har Matrox G550 som også skal være veldig bra på ren 2d.

Også 2 skjermer.

Nvidia har også kort med 2 utganger til 2 skjermer, men de er ikke like bra på 2d som Ati og Matrox sine kort.

Jeg har tenkt å kjøpe meg Ati radeon 8500 og en lcd skjerm som jeg skal bruke sammen med min 19" Crt.

Lenke til kommentar

Regner med at denna forklaringa holder stikk:

AGP porten er linka til northbridge, sammen med ram og cpu, bl.a.

Dvs at chipsettet bestememr hvor mange agp porter som er mulig. Akkurat som det er mulig å lage arkitektur for mer enn en cpu, regner jeg med at det vil være mulig å gjøre det også.

Problemet er at dual cpu, ikke er noe som må oppfinnes på nytt, men det er "grafisk multithreading" (eller hvanåpokker man skulle kalle det for noe), og jeg regner ikke med at noen kommer til å bruke tid og penger på dette med det første.

PCI kort?? Voodoo3 eier jo alle pci spor lett da. Sikkert masse bra pci kort, men jeg liker v3 3d-delen. bare et forslag??

______

b-fisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...