Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har fått meg ett merkelig problem, min cd/ dvd kombo klarer ikke å finne tomme cd plater. Jeg legger inn ei tom cdskive, men spilleren registrerer ikke plata som jeg putter inn. Har brent ut cd med samme type merkeplate tidligere, uten problemer. Merke på tom cdplate: Verbatim DataLifePlus 40x Cd-r Cdbrenner er: Sony CD-RW CRX320E Brenne program: Nero 6 alle oppdateringer OS: Windows Xp Pro SP 2 alle oppdateringer Noen som kan hjelpe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Beklager en liten bump, men jeg la denne i feil kategori først Og jeg trenger litt hjelp til denne sjø... Noen forslag til hva som kan være galt..? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 1. Registrerer den plata når du sett den i, i det heile tatt? 2. Registrerer den andre plater (ikkje tomme)? 3. Har du prøvd med andre brenneprogram? 4. Har du moglegheit for å prøve brennaren på ein annan PC? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) 1. Registrerer den plata når du sett den i, i det heile tatt?2. Registrerer den andre plater (ikkje tomme)? 3. Har du prøvd med andre brenneprogram? 4. Har du moglegheit for å prøve brennaren på ein annan PC? 5057774[/snapback] 1. Nei, men jeg hører spilleren lager lyd i endel sekunder, og dvdspilleren lyser, som om den jobber. 2. Ja, musikk cd-er, dvdfilmer, cdspill, dvdspill og andre brente cdplater, inkl samme merke, som jeg har brent ut tidligere. 3. Ja, Windows sitt, og Winamp sitt brenneprogram, men spilleren finner ingen plater som jeg setter inn (tomme). 4. Nei, det har jeg ikke. Endret 25. oktober 2005 av Slettet+3124 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Q: Hjelp! Har problemer med å lese brenne plater. Plater detekteres ikke og/eller feiler å lese tilbake! A: Har du nvidia nforce brikkesett på hovedkortet ditt? I så fall avinstaller nvidia nforce IDE driveren og bruk kun standard Microsoft IDE driver som er inkludert i operativsystemet. Også andre IDE drivere for andre brikkesett kan gi lignende problemer. Pass også på å ha siste firmware til brenneren din! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Gjorde dette på enkleste måte, gadd ikke å bry meg noe mere med dette problemet mitt. Så jeg kjøpte meg en ekstern dvd brenner, usb type. Problem solved Men hva som gjorde at den orginale cdspilleren plutselig ikke fant tomme cdplater.. det vet jeg fremdeles ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå