eplee Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Vi skal lage skoleradio sending fra tiden rundt Vietnam krigen. Vi har til nå brukt sanger fra Battlefield Vietnam spillet : 1. Edwin Starr - War 2. Box tops - the letter 3. Deep purple - hush 4. Rare Earth - Get ready 5. Jefferson Airplane - Sombody to love 6. Bobby Fuller Four - I fought the law 7. Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son Er det andre sanger fra denne tidsepoken som dere vil tilføye ? Hilsen Erik , Eirik , Magnus og Lindeberg på Radio 801 Takker for alle svar Lenke til kommentar
eplee Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2005 Ingen som vet noe i det hele tatt? Lenke til kommentar
eplee Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2005 takk for ingenting! Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 takk for ingenting! 5071515[/snapback] bare hyggelig Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 Sikkert litt dumt spørsmål, men når var vietnam-krigen? Lenke til kommentar
Sovietpig Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 60/70 tallet en gang om jeg husker rett Lenke til kommentar
Zatôitchi Skrevet 28. oktober 2005 Del Skrevet 28. oktober 2005 (endret) Jeg tenker umiddelabrt på Bruce Springsteens "Born in the USA", anti-amerikansk sang i protest mot krigen. (Men av mange misoppfattet som en patriotisk sang ^^ ) Men selve sangen kom ut i 1984. I forbindelse med Vietnamkrigen tenker jeg på Bob Dylan f.eks med "Blowin' in the Wind" og "Masters of War". Generelt fra 60/70-taller har vi jo The Kinks, Jimi Hendrix, Bob Marley, Led Zeppelin, The Who for å nevne noen jeg har i samlingen min fra den tiden ialle fall ^^ Endret 28. oktober 2005 av Zatôitchi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå