oPeq Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ok, jeg har dette hovedkortet, og når jeg fikk det av komplett, var det integrerte lydkortet defekt. Så de sender meg dette lydkortet idag. Og jeg har tenkt å formatere i løpet av de nærmeste dagene, så er det lurt å formatere før, eller etter jeg installerer lydkortet? Noen andre tips? Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Etter min erfaring så er ikke lydkort så "kranglete" som skjermkort kan være, med tanke på rester av gamle drivere osv... Går sikkert helt greit å instalere det uten å formatere. (Sjekk om du må disable det integrerte i Bios) Endret 25. oktober 2005 av Sigurd2 Lenke til kommentar
oPeq Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) (Sjekk om du må disable det integrerte i Bios) 5056570[/snapback] Hvordan gjør jeg det? EDit: kan jeg ikke bare gjøre det uansett? Endret 25. oktober 2005 av oPeq Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Da jeg kjøpte et PCI-lydkort (dedikert kort) bare avinstallerte jeg driverene for on-board lyden, slo av, satte i nykortet, starta opp igjen og la inn de nye driverene. BIOS'en min slo av on-board automatisk. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Kan være en fordel å disable onboardlyden i bios. Lenke til kommentar
oPeq Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Hvordan gjør jeg det? Hvilken knapp er det jeg skal trykke på igjen for å komme inn i BIOS? Det vinduet forsvinner så fort ;D Bør jeg installere driver før jeg setter inn kortet? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Er enten DEL eller F1 du må trykke under oppstart. Bare å hamre på begge samtidig, så er du garantert å havne i BIOS Men i BIOS vil jeg tro on-board lyden kalles for on-board AC'97 eller noe lignende med AC'97. Drivere for onboard anbefales å avinstallere før du setter i det nye kortet, og installere de nye driverene når du har startet opp etter å ha satt i det nye kortet. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Bare å kikke i manualen for hovedkortet det.... Best å gå inn i kontrollpanel og avinstallere drivere først, før du kobler ut lyd.. Lastet ned manualen og kikket ;-) Du trykker <Delete> under oppstart for å komme inn i BIOS. Under valget for I/O Device Configuration kan du enable/Disable onboard AC97 audio controller. Du kan evt. også koble ut onboard Game/MIDI porter hvis det er nødvendig. Så får du kose deg med det nye kortet. Noen kort vil helst ha installert drivere før man putter inn kortet i maskinen. Sjekk dette i manualen på det nye kortet... Nettulf Lenke til kommentar
oPeq Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2005 Er enten DEL eller F1 du må trykke under oppstart. Bare å hamre på begge samtidig, så er du garantert å havne i BIOS Men i BIOS vil jeg tro on-board lyden kalles for on-board AC'97 eller noe lignende med AC'97. Drivere for onboard anbefales å avinstallere før du setter i det nye kortet, og installere de nye driverene når du har startet opp etter å ha satt i det nye kortet. 5060569[/snapback] Bare å kikke i manualen for hovedkortet det.... Best å gå inn i kontrollpanel og avinstallere drivere først, før du kobler ut lyd.. Lastet ned manualen og kikket ;-) Du trykker <Delete> under oppstart for å komme inn i BIOS. Under valget for I/O Device Configuration kan du enable/Disable onboard AC97 audio controller. Du kan evt. også koble ut onboard Game/MIDI porter hvis det er nødvendig. Så får du kose deg med det nye kortet. Noen kort vil helst ha installert drivere før man putter inn kortet i maskinen. Sjekk dette i manualen på det nye kortet... Nettulf 5060582[/snapback] Jeg skal formatere først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå