Darth MToffy Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei. Jeg har ett litt merkelig problem som oppstår når jeg prøver å lese en samba-share på laptopen min som kjører Slackware 10.2. Jeg prøver å lese den fra xboxen min. Sharen fungerer fint når jeg konfigurerer xboxen til å bruke ipen til det interne kabel nettverkskortet(eth0) på laptopen. Problemet oppstår når jeg prøver å bruke ipen til det trådløse nettverkskortet(eth1, uten å ha koblet til tråd-nettverk). Når xboxen prøver å connecte kommer den kun gjennom kanskje 1 av 20 ganger. Resten virker det som om den går i timeout. Hvis jeg putter inn kabelen igjen og kobler til med ip-en til eth0 så fungerer det fint igjen. Smb-conf er akkurat den samme hele tiden. Jeg har nå i tillegg kludret til hele confen min i diverse forsøk på å få fikset dette problemet siden jeg helst vil gjøre dette trådløst da jeg ikke har kabelen i maskinen hele tiden. Jeg har blant annet prøvd å knytte sharen opp mot eth1 i smb-conf, men har ikke helt forstått hvordan dette skal gjøres(hvis det i det hele tatt er mulig da). Har noen andre opplevd liknende problem? Eventuellt har noen forslag på hvordan jeg kan få fikset det. Skulle også gjerne hatt en link til en basic smb-conf som kun inneholder det mest nødvendige(slik at ikke det står masse unyttig info som jeg ikke trenger). Laptopen jeg har er en Dell Inspiron 9300 med Intel ABG trådløst nettverkskort. Alle innspil tas imot med takk, da dette er ett spesiellt irriterende problem for meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå