Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WRT54GS på studentbolignett?

Anbefalte innlegg

Jeg er koblet til Studentsamskipnadens nett i stavanger, og vil gjerne kjøpe en router, slik at jeg kan bruke den bærbare trådløst.

Nettet er ett LAN mellom alle studentboligene med DHCP server.

For å komme på nett må jeg legge inn en proxy-server(10.20.1.3:8080) i iexplorer.

Det jeg lurer på er om det går greit å koble til WRT54GS-routeren til dette nettverket.Vil det være mulig å stille den inn til å bruke proxy-serveren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville også kjøpe en linksys-NSLU2 for å koble min eksterne harddisk til routeren.

Etter hva jeg har forstått må pcen da ha samme ip-range som harddisken(NSLU2-kontrolleren)? da må vel routeren settes opp som egen dhcp server og ikke som rent aksesspunkt for LANet? Vil det fortsatt være mulig å bare sette opp proxy-server på pcen slik som nå?

Lenke til kommentar

Uansett hva du gjør på aksesspunktet så regner jeg med at Proxyen deres står mot internett. - All kommunikasjon/etc som går på LAN vil derfor ikke trenge å ta hensyn til denne proxyen. - Proxyen din er bare for at IE (og andre ting)skal komme seg ut på internett, og vil kunne settes opp uansett hvordan du setter dette opp så lenge du bare har kontakt med den ... du trenger altså ikke ta hensyn til proxyen så lenge alt du skal bruke (AP/disk/etc) foregår på "denne siden" av proxyen ... - det blir helt som vanlig ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...