Espensi Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg er koblet til Studentsamskipnadens nett i stavanger, og vil gjerne kjøpe en router, slik at jeg kan bruke den bærbare trådløst. Nettet er ett LAN mellom alle studentboligene med DHCP server. For å komme på nett må jeg legge inn en proxy-server(10.20.1.3:8080) i iexplorer. Det jeg lurer på er om det går greit å koble til WRT54GS-routeren til dette nettverket.Vil det være mulig å stille den inn til å bruke proxy-serveren? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Men hvorfor skal du det? - WRT'en trenger jo bare å ha kontakt med LAN'et, - proxyen kan du fortsatt legge inn på klienten? Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Burde gå greit det! Lenke til kommentar
Espensi Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg ville også kjøpe en linksys-NSLU2 for å koble min eksterne harddisk til routeren. Etter hva jeg har forstått må pcen da ha samme ip-range som harddisken(NSLU2-kontrolleren)? da må vel routeren settes opp som egen dhcp server og ikke som rent aksesspunkt for LANet? Vil det fortsatt være mulig å bare sette opp proxy-server på pcen slik som nå? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Uansett hva du gjør på aksesspunktet så regner jeg med at Proxyen deres står mot internett. - All kommunikasjon/etc som går på LAN vil derfor ikke trenge å ta hensyn til denne proxyen. - Proxyen din er bare for at IE (og andre ting)skal komme seg ut på internett, og vil kunne settes opp uansett hvordan du setter dette opp så lenge du bare har kontakt med den ... du trenger altså ikke ta hensyn til proxyen så lenge alt du skal bruke (AP/disk/etc) foregår på "denne siden" av proxyen ... - det blir helt som vanlig .. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Dersom du setter opp WRT'en som et rent aksesspunkt så vil proxy fungere fint. Så slipper du NAT og slikt også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå