aroscher Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Lurte på om noen vet om en bra terminal med æ,ø,å? Får ikke det til på den som er standar i osx. Finnes aterm til osx? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Lurte på om noen vet om en bra terminal med æ,ø,å? Får ikke det til på den som er standar i osx. Finnes aterm til osx? 5056224[/snapback] Du kan fikse det i den som følger med ved å gå på "Terminal", "Vindusinnstillinger", velg så "Visning" i nedtrekksmenyen, og sett tegnsettkodingen til ISO Latin 1. Ellers kan jeg anbefale iTerm, som jeg har god erfaring med. Du kan også legge inn aterm, men da må du først legge in X11 og Fink (synes jeg å huske det var... er for tidlig på morgenen enda. . Lenke til kommentar
aroscher Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Takk skal du ha! Tror jeg bare bruker den som ligger inn. Er iTerm bedre enn den som ligger inne? Lenke til kommentar
Slettetavmeg Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Takk skal du ha! Tror jeg bare bruker den som ligger inn. Er iTerm bedre enn den som ligger inne? 5056288[/snapback] Har ikke merket den helt store forskjellen, bortsett fra at iTerm er litt mer eyecandy (gjennomsiktig og slikt), så du kan helt greit bruke den som følger med. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 25. oktober 2005 Rapporter Del Skrevet 25. oktober 2005 Ang. norske tegn i terminal (også i irssi over ssh): http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=52266 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå