10owen Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei Har vert og kjøpt meg brukt pc denne: CPU: Amd 64 3000+ Minne: 1.5 Gb Crucial pc3200 Hovedkort: MSI K8N nFORCE4 Skjermkort: Gainward 6600GT "Goes like hell" Cpu kjøler: XP120 Kabinett: Børstet stål, med 2 vifter. Strømforsyning: 450w Skjerm: Samsung 17Lcd 3 mnd`er gammel. Pcen har "silent PSU", passiv kjøling av chipset, 120mm vifte på cpu (16db) og kabinettvifter som kan slås av. Så med andre ord et meget behagelig støynivå på pcen. Følger med webcam, tastatur og trådløs mus. Det fulgte også med ein 80 gig IDE harddisk. Men eg vil bruke min egen disk (raptor 74gig), så eg koblet den til S-ata 1 og startet opp. Disken blei funnet i bios og allt såg greit ut, men med det samme den begynnte å laste Windows blei det blåskjerm. Fekk starta opp i Sikkermodus, og allt ser greit ut. Fant tilslutt ut at eg måtte legge inn Windows på nytt og avinstallerte SP2. Uten SP2 booter maskinen feilfritt, ingen konflikter. Har oppgradert bios og legger så inn igjen SP2, og da er det blåskjerm igjen, det skjer heilt likt kvar gong eg starter. Noen som har ein idè om hva som er galt ??? Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hva slags feilmelding får du på blåskjermen? Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Piratkopi av XP det ender ofte med bluescreen! Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Litt frekt å beskylde folk for piratkopiering uten bedre grunnlag enn som så. Tviler også på at det er årsaken til problemet, en god kopi vil fungere like bra som originalen. Endret 25. oktober 2005 av cremaster Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har ikke beskylt noen jeg, sa bare det er ofte ender med bluescreen! Og om trådstarter tolker det som en beskyldning, så skal jeg si unnskyld Lenke til kommentar
10owen Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Har fått maskina til igjen nå men eg måtte formatere disken og begynne fra skrats igjen, har etter det fungert feilfritt uten feilmeldinger Ps brukte samme XP som første gangen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå