Snusi Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 I går klarte jeg å miste et Canon 300D kamera med en 90-300 mm linse i bakken slik at linsa ble litt ødelagt. Jeg tror at optikken overlevde, det gikk i hvertfall å manuellzoome etterpå og alt så bra ut igjennom. Det som ble ødelagt var festet, ås den bakdelen må byttes ut. Den andre delen som ble ødelagt var plastikk-"røret" som går ut av hele greie når man zoomer. Den må også skiftes selvom det bare kom en liten sprekk der... Leverte det inn på Datateknikk i Storgata (Oslo) og lurer på hvor mye det kommer til å koste for rep? Linsa koster vel noe sånt som 2200... Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er vel Datateknikk du burde spurt om prisoverslag? Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Vil ikke tro du vil bli noe særlig fornøyd når du får regningen. Kan aldri tenke meg at det vil lønne seg å reparere et objektiv til 2200.- med de timeprisene vi har i Norge. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 De skal ringe når de vet hvor mye de skal ha sånn ca da. Så kanskje jeg må kjøpe et nytt ett.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Vil nok ikke komme helt opp i hva et nytt objektiv koster, om det ikke er andre ting som er ødelagt. Kan hende noe av mekanikken lenger inn i objektivet også er i stykker, og da kan du bare glemme å få det reparert til under nypris. Legg gjerne inn et innlegg her når du har fått prisoverslag... er sikkert mange som lurer på hva noe slikt kan koste, for det kan skje hvem som helst av oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå