Gå til innhold

Kritikk på firmaside *oppdatert*

Anbefalte innlegg

Hei! Har satt opp en side med masse hjelp fra Ingardj og er såsi ferdig med den nå. Ihvertfall designet tror jeg. Prøver å ikke fikle så mye med det, men det er så vanskelig! :p

http://www.svakstromnorge.no

Så hva synes dere? Noe som mangler? Prøver å ikke putte på så mye rart for jeg vil ikke distrahere leserne fra det som faktisk står på siden!

Og headeren er veldig midlertidig! For de har ikke fått helt orden på logoen enda. For den er det en annen designer som skal ta seg av. Skriften på firmanavnet er også noe jeg bare klistret på for å få det der.

Det er sikkert en del feil når siden skal valideres i css osv, men det orker jeg ikke å bry meg om enda ihvertfall! Først skal selve rammeverket opp å gå, også kan firmaet selv redigere og legge til innhold som de selv vil.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke stort å utsette på utseende på sida di, men du bør definitivt sjekke bruk av store/små bokstaver:

[...] lokalisert i tempeveien i Trondheim
og orddeling:
[...]svakstrøms monteringer[...]

Hvis du ikke tar hensyn til dette vil siden fort få et amatørmessig preg, mener jeg. Ellers synes jeg siden ser bra ut

Lenke til kommentar
Jeg har ikke stort å utsette på utseende på sida di, men du bør definitivt sjekke bruk av store/små bokstaver:
[...] lokalisert i tempeveien i Trondheim
og orddeling:
[...]svakstrøms monteringer[...]

Hvis du ikke tar hensyn til dette vil siden fort få et amatørmessig preg, mener jeg. Ellers synes jeg siden ser bra ut

5056020[/snapback]

Ja alt av innhold er ikke ordentlig idet hele tatt. Det var på en måte rammen jeg ville ha kritikk på og selve designet. Skal rette på skrivemåten etter jeg har kommet hjem fra jobb! Skal også få firmaet til å sende meg det de vil ha på siden så kan jeg få oppdatert med innhold.

Husk også at jeg har gjort det gratis! Koster ikke en krone for firmaet. Utenom at de må betale domenet da og mySQL! Det vil ikke jeg betale! :!: Vil ikke ta penger for dette for det var ikke så veldig vanskelig.

Men en ting jeg ikke forstår.. Jeg får ikke border rundt det bildet når man trykker "les mer" Har dette koden i css: Ingardj som ha meg den.

img {
border: 1px solid #000; /* Tykkelse type farge */
}

Edit: Ser at borderen fungerer allikevel nå! Sikker bare jeg som ikke hadde flushet cachen! :)

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Fine side det der. Lett og oversiktlig layout.

Kanskje du kunne ha laget en lenke til hovedsiden der logoen i venstre hjørne er. Les: når man trykker på logoen kommer man til hovedsiden.

For meg som har skjermoppløsning på 1400x1050 piksler ble det veldig mye blått på kantene, men du forutsetter antagelig at noen kommer til å se på siden i 800x600.

Lenke til kommentar

Har selv tenkt på det med en lenke der logoen er. Men sånn som det er nå så er hele headeren et enkelt bilde. Har jo selvfølgelig kunne satt på en image map eller hva det heter da, men det er nok kanskje enklere å legge til logoen som et enkelt lite bilde når den er ferdig.

Selv har jeg hatt 1400x1050 når jeg har designet siden. Mulig det blir litt mye blått ja, men jeg vet vil avvente respons fra firmaet før jeg gjør noe mer.

Lenke til kommentar
Bra forsøk, men synes det ble en kjedelig versjon av Color Schemer. Prøv en mer anonym bakgrunnsfarge samt en litt mer pr0 logo.

Color Schemer

5056687[/snapback]

Logoen er ikke laget enda. Det der en bare noe jeg har satt sammen selv. Menyen hentet jeg fra en annen side og visste ikke at det lignet på ColorChemer! Det er jo prikk likt jo! :hrm: Hmm, må vel lage en annen versjon da. Vil ikke lage noe plagiat! :mad: Men selve menyen vil jeg ha da, må vel bare redigere grafikken litt! Eller en del!

Skal maile han jeg fikk det av og si at det er tatt fra Color Schemer. Fikk det fra en bruker på Drupal.org som hjalp meg med å sette sammen siden.

Men hva slags farger kan passe til en firmaside da? Prøvde med grått først, men det ble liksom litt for anonymt og kjedelig.

Poster oppdateringen senere! :yes:

Edit: åja! Litt mer anonym bakgrunnsfarge! Greit, skal prøve å bare sette fargen til litt lysere kanskje. Litt mer transparent.

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Det ser kanskje litt "nakent" ut nå?

Også har du en pixelforskyvning på footeren din i IE. Kjekt å fikse opp i i.o.m. at det er en firmaside, og at det sannsynligvis er flertall av brukerene som bruker IE.

Ellers synes jeg siden din ser bra ut :thumbup:

Endret av Kenti
Lenke til kommentar

Koden er ikke noe jeg har tenkt på enda. Først ville jeg ha siden opp, så kan jeg rette koden osv. Men for siden får jeg ingenting. Vil ikke ta betalt for sånt! :) Neida, det er en kompis med nystartet firma og jeg vil ikke ta betalt av han.

Btw: Er dette fyfy? <p> </p>

Har brukt det for å få menyen på rett sted. Men jeg brukte selvfølgelig Firefox da jeg ordnet det. Menyen ligger i en div. Kan jeg bare sette positioning på css-fila eller må jeg gjøre det på selve php-siden?

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Hvorfor blir <head> osv. oppført to ganger? Det er ikke lov, og jeg synes det er rart at nettleseren godtar slikt :p

<p> </p> er ikke noe man liker, nei. Du kan sette margin på elementet ovenfor eller det elementet du ønsker å forsyve for å oppnå samme effekt. Feks kan du på et <h2> (overskrift) velge å sette margin-bottom: px; og dermed skyve det som kommer under lengre ned.

Sannsynligheten er nok stor for at ville satt oppp sida noe annerledes. Du gjør det litt vanskelig for deg selv.

Dette er en annen og vesentligere mer logisk og enklere løsning.

<div id="wrapper">
<div id="header"><h1></h1></div>
<div id="menu"><ul><li></li></ul></div>
<div id="content"></div>
<div id="footer"></div>
</div>

På denne måten kan du gi hver div sin høyde som passer med innholdet. Content trenger du ikke gi høyde, i og med at innholdet vil gjøre det for deg. Du slipper i tillegg mange <p> for å "dytte" ting lengrer ned.

Men nå er det lost, kommer med mer.. :)

(andre kan jo diskutere om det jeg sier er rett)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...