YokiShoki Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hei! Skal sette opp trådløst nettverk mellom to avdelinger i et firma, i mellom dem ligger en jernbanelinje, men det er fri sikt med ca 200-300 meter mellom avdelingene. Jeg trenger ikke noe bridge eller noe, det er bare en maskin som skal ha internett. Den første avdelingen har flere PC'er koblet i et domene, så jeg går utifra at jeg trenger muligheten til å skru av ruter funksjonaliteten. Noen som kan anbefale meg en basestasjon med god rekkevidde og et nettverkskort til en stasjonær PC, helst USB da jeg kan plassere den i vinduet. Litt usikker på om jeg får en stabil linje, i og med at det kan være så mye som 300 meter i mellom og at det kjører tog forbi hvert 15 minutt eller noe, så kanskje jeg trenger ihvertfall 1 retningsbestemt antenne? I så fall hadde det vært en fordel med en ruter som kan kobles til dette. Alle forslag motas med takk Jørgen Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Den jernbanen vil definitivt lage krøll! Linksys er vel det AP som har best rekkevidde! er du over toglinja eller er du befinner du deg på bakkenivå? Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg hadde valgt D-Link utstyr og retningsbestemte antenner i begge ender.. Nytter ikke å bare ha antenne på den ene siden som sender langt om ikke andre enden kan sende like langt.. Men denne jernbanen kan nok lage litt krøll... Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Har sett på Linksys sin SRX, men den med ruter innebygd, da den også har innebygd switch. Fordi den skal stå på et kontor med bare ett nettverksuttak og da slipper jeg å kjøpe en switch i tillegg. Ruteren/aksesspuntet skal stå i 3 etasje, mens mottaker sitter på bakkenivå, så det er mulig jernbanen vil lage litt krøll ja. Det jeg glemte å si er at sikkerhet spiller en rolle her, så jeg må ha utstyr som følger de nyeste standardene. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Nå har ikke jeg sjekke specs på den routeren du har der, men kan denne kjøre en punkt til punkt forbindelse da? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306149&cks=PRL En slik i hver ende, den ene som klient (www.dd-wrt.com for firmware som støtter klientmode). Pluss to slike antenner: http://www.wlanantenner.no/catalog/product...&products_id=28 Det vil gi god link Det vil ikke fungere bare med et trådløst nettverkskort. Siden det er høyspentlinjer i veien så vil det forstyrre såpass mye, at en vanlig antenne på 2-3db vil ikke rekke over. EDIT: Pluss to slike; slik at du får koblet antennene på boksene: http://www.wlanantenner.no/catalog/product...&products_id=48 (Ja, man trenger kun 1 antenne, selv om AP'et har to. Med DD-WRT firmwaren kan man velge hvilken antenne man skal bruke. Left, Right, eller Auto. Endret 25. oktober 2005 av melsom Lenke til kommentar
runel Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Henger meg på anbefalingen av Linksys router, høy oppetid og ingen problemer EDIT: Rettet skrivefeil Endret 25. oktober 2005 av runel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå