Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'n laster ikke windows, ingen nye komponenter

Anbefalte innlegg

Jeg prøvde å starte pc'n her om dagen...

Da kom "reklamen" til hovedkortet frem som vanlig, å kommer den standard svarte sida med hvit skrift (litt DOS aktig), så står det til slutt "Verifying DMI Pool Data"...

Etter det så får jeg en helt svart skjerm, og pc'n står stille, alle viftene går..Først trodde jeg det var skjermen, men det var det ikke siden det samme skjedde med en annen skjerm...Så trodde en venn at det var harddisken, siden windows ikke lastes liksom....

Da gikk jeg inn på BIOS og gjorde så CDROM leses før HD, og startet opp med windows cd'n (jeg bruker XP Home), det gikk...Da kommer slik forespørsel om jeg vil installere WIN på nytt eller om jeg vil reparere...Jeg har ikke prøvd noen av tingene enda...

Så prøvde jeg å skifte SATA ledningen og strøm-ledingen til HD, uten at det hjalp...

Noen som tror de vet hva som er galt? Noe jeg burde teste osv?

Når jeg kommer hjem fra skolen skal jeg prøve å "Reparere WIN" for å se om det hjelper, siden jeg har hørt at lignende problem har oppstått da det har vært feil på "userid" fila...

(Får ikke svart eller noe før imårra, da jeg bruker data på ksolen og ikke lenger har tilgang til data hjemme)

Takk for svar :)

EDIT: Fant denne linken i en gammel tråd, skal prøve når jeg kommer hjem :)

http://www.computerhope.com/issues/ch000474.htm

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...