Dahl Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 OptWare slår seg ned i USA. Enkelte tar dette som et tegn på at ventetiden på 1 TB HVD-plater snart er over. Les mer Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Vi får se, jeg vil tippe dette tar tid, men 1tb er jo greit med plass, da er det jo aktualt å bruke plater som backup til enkelte ting. AtW Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Men hvor blir det av Holografiske harddisker? Har ventet i 8år på de nå.... Lenke til kommentar
Ulf Isaksen Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Var ikke kjempefin farge på de Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er en ting med platene, de færreste av oss trenger å ta backup av 1TB data, ihvertfall vil de færreste betale det det vil koste fr dette systemet. Synes det høres mer spennede ut med kredittkort med 30 GB lagringsplass, får man litt kjappere overføring på denne så kan det bli aktuelt å bruke det som harddisk. Men spørrsmålet er jo hvor mange ganger man kan skriver over dataene på denne herligheten da. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Det er en ting med platene, de færreste av oss trenger å ta backup av 1TB data, ihvertfall vil de færreste betale det det vil koste fr dette systemet. Synes det høres mer spennede ut med kredittkort med 30 GB lagringsplass, får man litt kjappere overføring på denne så kan det bli aktuelt å bruke det som harddisk. Men spørrsmålet er jo hvor mange ganger man kan skriver over dataene på denne herligheten da. 5055911[/snapback] Innen dette kommer på markedet, så er det ikke usannsynlig at 1 TB ikke er for mye. AtW Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Nei det var dette med å spå når det gjelder data da. Aldri vært flink til det jeg. Men det kommer vel til å bli som med alt annet. For dyrt når det kommer og når man har råd til det så kommer det noe nytt og bedre! Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Kommer til å ta en held dag å brenne en slik plate. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ?5055965[/snapback] Huff, det gamle argumentet ennå en gang. Jeg får vel gjenta meg selv for ørtende gang: Hvis du har 1TB med data, ville du da synes at alternativet å ikke ta backup er bedre? Er det noen som har hørt noe om tidsperspektiv på disse platene? Hva med "sikkerhetssystemer"? Får man bruke lagringsplassen som man selv vil eller vil den bli sperret, kryptert og låst ned? Kommer til å ta en held dag å brenne en slik plate.Hmm.. 1TB/1Gbit/s=8.000 sekunder = ca 2 timer og et kvarter. Det er lang tid ja, men så vil det jo ta ca 21 timer og et kvarter å brenne samme mengde data på DVD med 16x, så det er ikke helt galt. Endret 25. oktober 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Moro å følge diskusjonen om HD-DVD og Blue-Ray's kamp om 50gb fra eller til. Så smeller japanerne 1TB i bordet med et smell.. Da snakker vi full ukomprimert HDTV uten nevneverdige problemer. Men det er vel forskjell på prototyper og ferdig produkt.. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Bitteliten forskjell, nesten ubetydlig, egentlig ikke noe å bry seg om. ;-) Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Så nå er det 3 standarer som kjemper om markedet? HD-DVD, BlueRay og HDV? Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ?5055965[/snapback] Huff, det gamle argumentet ennå en gang. Jeg får vel gjenta meg selv for ørtende gang: Hvis du har 1TB med data, ville du da synes at alternativet å ikke ta backup er bedre? Definitivt ikke. Men når du først tar backup, må du kunne stole på at dataene er der hvis/når du skal ha de tilbake igjen. Slik som det er nå, så lager hvertfall jeg 2 kopier av feks bildearkiv. En brukskopi, og en for lagring. Det er skremmende hvor fort platene forvitrer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Hvis bare holdbarheten på platene øker tilsvarende da. Hvem er det som vil risikere at en hel TB er borte om kort tid ?5055965[/snapback] Huff, det gamle argumentet ennå en gang. Jeg får vel gjenta meg selv for ørtende gang: Hvis du har 1TB med data, ville du da synes at alternativet å ikke ta backup er bedre? Definitivt ikke. Men når du først tar backup, må du kunne stole på at dataene er der hvis/når du skal ha de tilbake igjen. Slik som det er nå, så lager hvertfall jeg 2 kopier av feks bildearkiv. En brukskopi, og en for lagring. Det er skremmende hvor fort platene forvitrer. 5056139[/snapback] Det er derfor HD er tingen Den sier ifra når den tar kvelden. Enklere og mer praktisk er det også. AtW Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 tror nok helst jeg hadde stolt mest på en eller annen form for magnetoptisk media. greit nok dem tar lang tid å skrive men når dem så først er skrevne så skal det en del til før en mister dataene har litt sans for at bluray skal bruke kasse på sine plater. det hjelper på holdbarheten at en ikke trenger å komme i kontakt med dataflaten når en håndterer media. Lenke til kommentar
storken Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) jeg spår at om noen år så sitter nesten all med en pc som har noen petabyte med lagringsplass Endret 25. oktober 2005 av storken Lenke til kommentar
G Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Spennende saker. Skal bli interessant å følge med på om det materialiserer seg til ett sluttbruker produkt. Er skeptisk til holdbarhet og sårbarhet på slike plater. Hvis platene hadde blitt virkelig billige så kan det hende at Blueray og HD-DVD blir taperne. Ihvertfall for datalagring hos hjemmebrukerne. Lenke til kommentar
Paddington Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Der er jo forskjell på backup i en bedrift, som kanskje vil ha backup liggende i 10 år, og en privatbruker. For min del hadde det iallefall blitt et veldig stort skritt i riktig retning med mulighet for å brenne ut et image av systemet hver mnd eller noe... Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Er dette produktet klart for masseproduksjon eller er det på et tidlig teststadium? Jeg tror jeg vil hoppe over Blu-ray og HD-DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå