Gå til innhold

Forslag til årsprosjekt i elektronikk

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg innrømmer at jeg er helt fantasiløs, men vi trenger å ha et forslag til årsprosjekt med skisse ferdig ved slutten av dagen. Problemet er at jeg ikke har peiling på hva jeg skal lage. Prosjektet må inneholde en PIC16F84, et display og en strømforsyning, men bortsett fra det står vi helt fritt. Jeg har vurdert en variant av hauk, men vet ikke helt hva den kan brukes til å styre. Alle forslag til prosjekt mottas med takk!

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lag en metrologisk stasjon, vise fram temperatur, trykk og tid. Med en trådløs enhet kan du registrere nedbørmengde og vindstyrke og vindretning.

Eller kanskje en USB-logger?

Eller RFID-detektor/dekoder?

Du kan kanskje se på forslag til PIC-prosjekter.

Produsenten har også en del Application Notes.

Lykke til!

5055994[/snapback]

Kult forslag, men kanskje litt vannskelig iom. at vi bare går VK1? Forresten noen som har noen gode forslag til ting som kan styres av hauk?

Lenke til kommentar
Lag en metrologisk stasjon, vise fram temperatur, trykk og tid. Med en trådløs enhet kan du registrere nedbørmengde og vindstyrke og vindretning.

Eller kanskje en USB-logger?

Eller RFID-detektor/dekoder?

Du kan kanskje se på forslag til PIC-prosjekter.

Produsenten har også en del Application Notes.

Lykke til!

5055994[/snapback]

Kult forslag, men kanskje litt vannskelig iom. at vi bare går VK1? Forresten noen som har noen gode forslag til ting som kan styres av hauk?

5056170[/snapback]

Hva er hauk?

Lenke til kommentar
Alle forslag til prosjekt mottas med takk!

5055771[/snapback]

Et lite forslag om du har tenkt å fortsette med PIC. Bygg et utviklingsbord! Dette bruker du om og om igjen for å programmere og teste nye utviklingsideer.

Det har ihvertfall spart seg for inn hos meg, og det var et ganske gøy prosjekt. I tillegg kan du lett lage støtte for andre prosessorer, og dermed bruke dette i mange år fremover (PIC16F/C84 er vel egentlig død?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...