Syvert Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Jeg har et datoformat på yyyymmdd. Noen som har noen bra forslag på hvordan jeg kan finne ut om datoen er eldre enn 5 dager? Syvert Lenke til kommentar
VegardStr Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 kan du spesifisere spørsmålet litt mer? litt vanskelig å forstå. Vegard Lenke til kommentar
Syvert Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Skal prøve.. Jeg har en variabel med en dato på format yyyymmdd. Det jeg ønsker er å sjekke hvor mange dager det er fra en dato til dagens dato. feks. 20051020 til 20051025. Har kanskje funnet en løsning med å bruke denne Date::Calc fra CPAN Delta_Days $Dd = Delta_Days($year1,$month1,$day1, $year2,$month2,$day2); Så nå knoter jeg med å få installert denne.. Vet du om det kanskje er en måte å gjøre dette på uten å installere noe ekstra? Syvert kan du spesifisere spørsmålet litt mer? litt vanskelig å forstå. Vegard 5055940[/snapback] Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Uten å rope for høyt, da jeg droppet å bruke denne tidligere: Kan du ikke bruke "5 days ago" og slikt for å regne ut deltaene i Date::Calc fra CPAN? Jeg skal ikke sette i gang med videre forklaring. Prøvde på dette, men det ble bare rot Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Er denne datoen fra en mysqltabell? I såfall har du plantet en pen hagleskur i foten din. Lenke til kommentar
trtrtr Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Tragisk at spørsmål som dette ikke er blitt besvart. Noe kjappe greier. HTTP::Date er installert default. use HTTP::Date; #yyyymmdd my $Date = q(20060121); #Hent ut.. my ($Year, $Month, $Day) = $Date=~m-(\d{4})(\d{2})(\d{2})-; #Convert to seconds since January 1, 1970 my $TimeThen = str2time("$Year-$Month-$Day" ); my $TimeNow = time; my $DaysAgo = 5; #Trekk fra x dager, målt i sekunder my $TimeXDaysAgo = $TimeNow - (60*60*24*$DaysAgo); #e.g. 21/01-2006 was More than 5 days ago print "\n$Day/$Month-$Year was more than $DaysAgo days ago" if ($TimeXDaysAgo > $TimeThen); Er denne datoen fra en mysqltabell? I såfall har du plantet en pen hagleskur i foten din forklar : ) Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Er denne datoen fra en mysqltabell? I såfall har du plantet en pen hagleskur i foten din forklar : ) 5501920[/snapback] jeg hadde håpet å kunne gjøre trådstarter bevisst på de mange dato- og tidsfunksjonene du har i mysql - for å slippe å gjøre dette "manuelt" i etterkant. hvis så var tilfelle, og han har lagret denne som en varchar, så bør han ta med foten til en lege Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå