Gå til innhold

Ikke særlig god "deal" hos deal.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det skal følge med en support fra helvete for at jeg, om jeg var bedriftsansvarlig, skulle finne på å betale så mye for noe slikt.

 

edit: men det var jo innebygget høyttaler da  :w00t:

5059354[/snapback]

 

Prøv deg som ansvarlig for butikkdatasystemer, så skjønner du sikkert litt mer om hvorfor prisen på en slik maskin er som den er.

 

Det er en stor forskjell på et point of sale system og en workstation.

Lenke til kommentar
Det skal følge med en support fra helvete for at jeg, om jeg var bedriftsansvarlig, skulle finne på å betale så mye for noe slikt.

 

edit: men det var jo innebygget høyttaler da  :w00t:

5059354[/snapback]

 

Prøv deg som ansvarlig for butikkdatasystemer, så skjønner du sikkert litt mer om hvorfor prisen på en slik maskin er som den er.

 

Det er en stor forskjell på et point of sale system og en workstation.

5060573[/snapback]

 

Ikke nødvendigvis.. Det er ikke store forskjellen.. Men kassepc'er er ofte mindre og kommer i slankere kabinetter med mindre tilkoplingsmuligheter,,,

Lenke til kommentar
Ikke nødvendigvis.. Det er ikke store forskjellen.. Men kassepc'er er ofte mindre og kommer i slankere kabinetter med mindre tilkoplingsmuligheter,,,

5060589[/snapback]

 

Jeg vet at dette er hardware.no sitt forum, men det må da være mulig for folk å se på mer enn rene hardwarespecs når de skal vurdere noe? Det er faktisk ikke hardware man betaler mer for på en POS-maskin.

Lenke til kommentar

Dette er vel ikke dyrt for "en på døren så forst som det går avtale, hvis noe går galt" pc, for de som jobber i f.eks en butikk s¨å er service avtalen det som er viktig. Ikke specs da den skal kun brukes til fakturering/salgskasse..

 

Tror nok at de fleste her kun utaler seg generelt om en alminnelig maskin som en kan sende inn delen og vente ca 2 uker til en får maskinen opp å kjøre.. Vel for en bedrift så er all tid viktig og da skal service mannen komme så fort at en kan kjøre fra service location og fram til stedet hvor pcen står. Så her er det service avtalen enn betaler for.

 

Tror nok at dette er en grei deal for bedrifter, husk at denne typen service er da inkludert i prisen uansett når det skulle skje..

 

Rscue

Lenke til kommentar

I butikken jeg jobbet i før var det fire kassepunkter, alle disse var koblet i nettverk med èn pc. Denne pc'en ble fornyet for et par år siden og er en P3 av noe slag. P3 var jo for lengst en gammel maskin da og det virker som slike butikk maskiner ofte er underspesifiserte i forhold til nye workstations. Denne pc'en som det er snakk om her kan fint vare i over 5 år f.eks i en matbutikk. Det skal også legges til at P3'en var fjellstabil og stod på 24/7.

Lenke til kommentar

Men sånn anyway.... er det fortsatt de som ikke forstår hva slags maskin dette er?

Det er HP som fastsetter pris på disse.

 

Det er ikke en "gamer-pc" satt sammen av butikkens pc-bygger...

 

Har inntrykk av at det er en del fjortisser på forumet, fremfor folk som vet hva de snakker om.....

Lenke til kommentar
jeg kjøpte meg coop maskinen for 8k fikk du 3000+ newcastle s 754|512mb pc3200|9800XXL|tvkort|trådløskort 54mb/s|kortleser|dvd 8X dvd brenner + + + 2 års garanti. har ALDRI hatt et krash med denne maskinen.

 

Den garantien har garantert begrensninger ved næringskjøp; samt at det tilbudet kun gjaldt privatkunder.

Lenke til kommentar
jeg kjøpte meg coop maskinen for 8k fikk du 3000+ newcastle s 754|512mb pc3200|9800XXL|tvkort|trådløskort 54mb/s|kortleser|dvd 8X dvd brenner + + + 2 års garanti. har ALDRI hatt et krash med denne maskinen.

 

Den garantien har garantert begrensninger ved næringskjøp; samt at det tilbudet kun gjaldt privatkunder.

5068627[/snapback]

 

full garanti innen 24 måneder står det, men jeg håper jeg ikke får bruk for garantien

Lenke til kommentar
full garanti innen 24 måneder står det, men jeg håper jeg ikke får bruk for garantien

5069084[/snapback]

 

Dersom den garantien ikke gir deg en servicemann på døren innen 4 timer, når som helst mellom 9-18 alle dager i uken, kan den ikke sammenlignes med den serviceavtalen POS-systemet denne tråden handler om har.

 

Og av en eller annen grunn tviler jeg på at en COOP-maskin til 8k har en sånn serviceavtale.

Lenke til kommentar
Hmm..så de selger altå en maskin som "veldig sjelden krasjer" men alikevel må ha "5 års serviceavtale"...ja hurra, enig med bengh, ikke rart maten blir dyr

5058504[/snapback]

 

Så du mener at om et butikkdatasystem faktisk skulle krasje (ja, det kan skje), så er en garantiavtale som gir deg send-inn service med InfoCare bra nok? Bra du ikke har noe med forretningssystemer å gjøre.

5059134[/snapback]

 

Veeel. Alle de store produsentene har standardslitere men "proven technology" og lang livstidssyklus som brukes til slikt. De har selvsagt også på dagen/på stedet service-avtaler. For prisreferanse se Dell.no. Jeg kan ikke tenke meg butikksystemer trenger noe annet en standardkomponenter. Disse brukes jo i stort omfang i industrien i dag. Edit: Så først nå linken til HP og det forklarer jo litt men alt i alt ser det nå mer ut som veeeeldig god business for HP dette, dersom det selger.

 

Svært få i industrien gidder ta seg råd til "Industri PC" som typisk koster 2 - 3 ganger så mye. Man får forøvrig fortsatt ikke strot annet enn vibrasjons testede koponenter og gårsdagens teknologi. Av samme grunn er det tvilsommt om dette er noen god butikk for HP. For lite, for dyrt.

 

En annen sak er om det er utstyr som er spesialtilpasset både i form og innmat til terminalutstyret ellers rundt kassa. Da er det spesialbygde systemer som selvsagt koster mer.

Endret av Babelfisken
Lenke til kommentar

Tilsvarende system hos Dell:

8 129,-

Inkl. miljøgebyr. Eks. mva og frakt

 

Med mva, som prisen hos Deal er oppgitt med skulle vel det bli ca. 10,100. I tillegg kommer lisens til OS, som jeg valgte å ikke inkludere hos Dell. Når OS legges til blir det da ca. det samme.

 

Som hos HP, så var det serviceavtalen som omtrent doblet prisen på systemet.

Lenke til kommentar

Vil bare støtte TEE i hans uttalelser.

 

Har selv jobbet i butikk, og det er rimelig krise hvis kassesystemet går ned. For å si det sånn, man taper mye mer penger per time enn det koster å legge ned noen kroner ekstra for service og sikkerhet.

 

Vi hadde en kasse som gikk ned, tok ikke så veldig leng tid før vi hadde en på døren for å fikse + en som satt og fjernstyrte hovedmaskinen for å feilsøke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...