Gå til innhold

Prosessoren jobber hele tiden, hva er gale?

HondaNSR

Anbefalte innlegg

Hei.

CPU`en i min bærbare 1557 GLS ligger på et høgt nivå hele tiden, som regel så ligger ikkje cpu-load under 30%, og det er snakk om en 2GHZ Pentium M her, ikkje noe som burde gjer at den driver på slik heller.

Så er det noe som eg kan gjøre med det? Slik som en gjer med harddisken, og defragmenterer og lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er som regel ikke noe virus/orm.

Explorer.exe peaker opp mot 100% ved en rekke tilfeller, blant annet på grunn av den velkjente .avi-bugen, når en .avi-fil skal forhåndsvises. Programmer som er dårlig skrevet kan også forårsake tilsvarende problem i explorer.

Hvis problemet oppstår når du browser videomapper, last ned denne: http://www.free-codecs.com/download/Windows_XP_AVI_Fix.htm

"Shareaza" er vel forsåvidt ikke en positiv ting å ha i bakgrunnnen:p

Lenke til kommentar

En lur ting å gjøre er å skanne med Ad-Aware og SpyBot Search & Destroy en gang i blant, for å kvitte seg med eventuell spy- og adware. Uansett om dette er problemet eller ikke. Disse kan kødde ganske bra med en stakkars PC. Hvis det først er et hull disse kommer lett igjennom, kommer de fort i hopetall. :hrm:

Forøvrig synes jeg å huske at Shareaza er et meget tungt program å kjøre. Men det ser ikke ut til at det er det som er problemet... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...