knuthfk Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har fått en reklame USB penn med et totalt uinterressant innhold. Trodde jeg kunne formatere den og bruke den som et lagringsmedium, men det viser seg at den er skrivebeskyttet (utover den låsen man kan skru fysisk av og på..) slik at jeg kan hverken slette eller formatere noe som helst. Men det må da være mulig å trikse bort innholdet på et vis? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Flash memory, som slike USB penner består av, har en spesiell egenskap. Sektorer i memory kan låses permanent, og det trengs da høyere spenning (12V) for å forandre disse sektorene. Hvis jeg hadde gitt bort USB penner med reklame så ville nok jeg også valgt å låse innholdet. Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Mulig noe uortodokst, men jeg brukte bare et skrujern til å dele den plastkappa spilleren ligger i, og så fysisk knekke av den bryteren som er koblet til låsen. Vips, så dukket den andre partisjonen opp i min datamaskin. Bare teipet sammen dekslet igjen, så klar til bruk. Innholdet fremdeles låst i minnet, men jeg kan legge data i den andre minnedelen ( som i dette tilfellet utgjorde ca 99 % av kapasiteten..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå