Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hastigheter på dc++

Anbefalte innlegg

Hei

Er bare en ting jeg lurer på.

Jeg har fått meg Lyse 4mbit/4mbit og er da inne på lysehubben på dc, her har alle minimum 4mbit internet der gj.snitts farten er ca 500kbps ;)

Utstyr: Linksys SRX wrt54gx med philips usb adaptere.

Har nylig skaffet meg trådløst nettverk, har kjøpt fast ip og er aktiv på dc, men det som er problemet, er at det ser ut til at det trådløse virker som en flaskehals på hastigheten, noe jeg har lest flere plasser at det ikke skal gjøre.

Med kabel laster jeg glatt ned over 500kbps men når det trådløse kommer til starter den der og av og til går nedover mot 200kbps noe som er "lite" :whistle:

Uploaden går like fort som download og ligger på ca 500kbps når en laster fra en. (med kabel)

Med mitt trådløse nettverk er det akkurat som om det er net limiter på som blokkerer fra hastigheter over 150kbps. Alle som laster fra meg atm må nøye seg med ca 150kbps til sammen! Det vil si ca 50kbps for de som laster.

Hva kan være grunnen til dette?

Er 100% sikker på at jeg ikke har _noen_ form for net limiter på pcen. Kan det ha noe med portene å gjøre i ruteren osv? Har prøvd å åpne den i ruteren osv på port 1412.

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ingen som har noen forslag? :dontgetit:

ingen som har hatt dette problemet før?  :hmm:

5058220[/snapback]

Det kan være usb adapteren som er flaskehalsen, har hørt at slike adapterer ikke er særlig stabile....

Noen andre får rette meg hvis jeg tar feil. har ikke så mye peiling :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...