moestue Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har en 8 mnd gammel pc som jeg satte sammen selv. Kuttet ned på mange ting som blant annet skjermkort (FX5200) og hovedkort. Det er nå en internett pc, men vil ha muligheten til å spille mindre avanserte spill ok. Har dette hovedkortet som jeg anser som relativt dårlig, men vil det fungere til bra nok til små spilling? Tenkte å oppgradere pc'en litt, så litt hjelp hadde vært fint. Har P4 2,4 GHz cpu som jeg har planer om å klokke til 3 Ghz hvis jeg klarer det (har bra zalmann vifte). Tenkte først og fremst at skjermkortet må byttes ut. Har sett litt på dette fra Gainward. Er riktignok demobrukt da. Må vel også oppgradere til 1 GB ram tenker jeg, så en slik til skulle være bra nok. Neste oppgradering etter det blir vel hovedkort, cpu og pci express skjermkort, men det er bare på sikt. Bryr meg lite om pc genrellt utenom bruken. Vil denne pc'en bli ok i et par år fremover da? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Til å spille mindre avanserte spill i 2 år framover? - Ja Du gjør et klokt valg i å ikke legge så mye penger i et AGP-skjermkort, synes jeg Ihvertfall utifra dine kriterier. Lenke til kommentar
krivaag Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) Det agp korte der suger maks, har jeg heller ville lagt i 2000kr å kjøpt nytt HK med PCI-E og Et PCI-E Skjermkort.... Om du skal spille Cs 2 år til duger det kanskje litt Endret 24. oktober 2005 av krivaag Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Kategorien for kjøp og salg av pc har EGNE regler for hvordan et emnefelt skal se ut. Dette emnefeltet er godt nok i andre deler av forumet - Ikke i denne. Derfor: Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg