LateEntry Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Har hatt et A8N-SLI Deluxe hovedkort i et par mnd tid nå, så begynner chipset viften på selve hovedkortet å generere en varierende irriterende ulyd. Har forsøkt både å stramme skruene i kjøleribben og skruene i dekselet over uten at det har hjulpet. (Lyden forsvinner dersom jeg trykker selve rotoren ørelite grann inn.. viften stopper ikke, men lyden forsvinner) Er det noen som har opplevd dette og som har en løsning? mvh olav Lenke til kommentar
SSS Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Dette er et vanlig problem på dette kortet at viften bråker. Derfor kan du kjøpe en Zalman Passiv NB kjøler. Koster bare 48 kr på netshop og da vil du bli kvitt støyen Lenke til kommentar
LateEntry Skrevet 25. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2005 Okay - da har jeg kjøpt meg en zalman zm-nb47j (håper dette er den rette...) hvordan får jeg av den orginale kjøleribba? Selgeren snakket om at jeg burde kjøre maskinen en stund slik at den var varm, evt bruke hårføner for å varme opp.. Er det noen som har gjort det som har andre tips? Lenke til kommentar
SSS Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Du har kjøpt riktig Monteringsguide: http://www.zalman.co.kr/Upload/product/ZM-NB47J_en0310.pdf Lenke til kommentar
maedox Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Har aldri hatt problemer med at originale NB-kjølere sitter for godt så tror ikke den skal være noe problem å få av. Tipset om å kjøre maskinen hardt en stund så den blir god og varm bør holde det. Bare å trykke ut festepinnene fra undersiden og vri litt frem og tilbake mens du løfter den av. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Bør man sette på noe pasta eller lignende når man bytter fra chipsetvifte til zalman kjøleribben? Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Bør man sette på noe pasta eller lignende når man bytter fra chipsetvifte til zalman kjøleribben? 5058592[/snapback] ja, du må ha kjølepasta. Lenke til kommentar
-Mav- Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Skal kjøpe komplett pc fra netshop, så de kommer til å skifte til kjøleribben tror jeg. Skal samtidig kjøpe arctic cooling freezer 64 cpu kjøler fra dem, kan pasten som følger med cpu kjøleren brukes her? (noeg jeg antar følger med kjøler) Lenke til kommentar
maedox Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Du kan fint bruke samme kjølepasta på både CPU og NB. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Okay - da har jeg kjøpt meg en zalman zm-nb47j (håper dette er den rette...) hvordan får jeg av den orginale kjøleribba? Selgeren snakket om at jeg burde kjøre maskinen en stund slik at den var varm, evt bruke hårføner for å varme opp.. Er det noen som har gjort det som har andre tips? 5058037[/snapback] Du trenger ikke ta ut hovedkortet for å bytte kjøleren. Jeg har byttet til Zalman kjøler på 2 hovedkort uten å ta hovedkortet ut. Du klipper bare av de 2 plastpinnene som holder viften fast med en avbitertang,så er viften løs. Da sparer du deg for MASSE arbeid. Lenke til kommentar
LateEntry Skrevet 8. november 2005 Forfatter Del Skrevet 8. november 2005 Klarte (ifølge komplett) å knekke av et hjørne på chipset brikken når jeg skulle skiftet til kjøleribbe. Fatter ikke hvordan jeg har klart det. Skrøpelige grier!! Ikke garanti Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå