Gå til innhold

Problemer med Netcom gprs


Anbefalte innlegg

Bruker min Nokia 6630 som modem for pcen da jeg ikke har tilgang på vanlig bredbånd. Dette fungerer veldig bra og så lenge det er 3g dekning er hastigheten helt ok.

 

Har dog problemer med at den typsik hvert 15 min kobler seg fra nettet. Må så koble på igjen. Dette går jo greit men nå prøver jeg å laste ned noe med Azureus og da tar det en evighet for det startet å laste igjen hver gang jeg blir hevet av nettet. Dette irriterer livet av meg og jeg lurer på om noen har tips?

 

Har trøbbel uansett om det er 3g dekning eller kun gprs. Har oppdatert driver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kan man bruke EDGE som modem for internett også?

5054608[/snapback]

 

Ja...Edge er nesten like bra som 3G. Men Netcom har ikke dekning for edge i sør norge og da er du henvist til Telenor som er dobbelt så dyre som netcom på dette.

 

(altså makspris på kr 50 hos Telenor mot 25 hos netcom)

Lenke til kommentar
kan man bruke EDGE som modem for internett også?

5054608[/snapback]

 

Ja...Edge er nesten like bra som 3G. Men Netcom har ikke dekning for edge i sør norge og da er du henvist til Telenor som er dobbelt så dyre som netcom på dette.

 

(altså makspris på kr 50 hos Telenor mot 25 hos netcom)

5054635[/snapback]

 

Kommer an på hvor i sør-norge du er det..... Sjekk dekningskartet til NetCom så ser du at de har dekning enkelte steder i sør også

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har byttet til Telenor og har akkurat samme problemet. Alt virker fint hvis jeg er i område uten UMTS dekning men straks mobilen finner 3g nettet går det ikke lenger. Kobler seg ned hvert 5 min eller noe sånt.

 

Vurderer å gå over til en mobil med kun edge om det ikke finnes en kur...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...