sablabra Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Jeg trenger en slik svær vifte som skal være på siden av cooler master stacker: http://www.systemcooling.com/cm_stacker-01.html Den har da plass til en 30 cm vifte på siden, som jeg vil at skal blåse luft over hovedkortet. Problemet er at jeg ikke har funnet noen som selger slike vifter. Finnes de enda? Trenger litt hjelp her nå! Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Bruk en bilradiatorvifte, går på 12 volt, men bør nok ha egen PSU, trekker mange watt... Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 (endret) hvor mange watt ca? har du crossflow-viften til stacker da trådstarter? det er jo noe å begynne med i såfall... Endret 24. oktober 2005 av jalejale Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2005 hvor mange watt ca? har du crossflow-viften til stacker da trådstarter? det er jo noe å begynne med i såfall... 5054586[/snapback] Så det er slik den viften fungerer. Håpet at det fantes en stor 30 cm vifte jeg . Det hadde vel vært mye bedre... Den cross-flow viften ser ut til å bråke veldig mye med tanke på hvor lite den blåser da (basert på de opplysningene jeg finner hos microplex) Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) Vifta for deg: Classolson har denne vare nr 32-5289 Og du må ha Turtallsregulator 36-1664 Går direkte på 220volt. Har en slik selv, men til helt annet formål. På sakte fart er den ganske lydløs, men på fullt turtall går den som et "uvær"... Endret 25. oktober 2005 av arneolav Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Vifta for deg: Classolson har denne vare nr 32-5289 5055848[/snapback] kan du stille hastigheten på vifta veldig seint med den regulatoren? vet du sånn ca hvor dyp den vifa er? Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Den gå nesten så sakte du vil, såvidt den sviver... Har den ikke her. Tror "dybden" er ca 5 cm, målte aldri... ihvertfall ikke særlig mer. Ta en titt hos Classolson. Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 jeg så der, i hvertfall på internettsiden, stod ikke noe om dybde, men rundt 5 cm er jo ikke mye, så det går greit.. har ikke tilgang til en fysisk bytikk heller... var litt dyr da, spesielt med den kontrollen... hehe.. Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Tittet på kassa, det skuille gå fint, ikke bekymret for dybden, men hullet i kassa er kanskje litt vel stort. Det kan du lett fikse med den festeanordning, evt. tilpasse en "mellemplate". Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 (endret) ja, det sulle vel gå greit, hvis man henger vifta opp i gummislanger sånn at den henger midt i er jo vibrasjonene fra den borte også... jeg har ikke det kabinettet da, enda, sikler litt på det.. eller kanskje jeg skal bare stappe dne i mitt midi-tower.. Endret 25. oktober 2005 av jalejale Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 25. oktober 2005 Del Skrevet 25. oktober 2005 Ja, du fester den greitt med 2 x 4 skruer med litt store skiver og 4 stk passe store O-ringer..... Kan jo prøve med et "juksedeksel" før du tar hull i originalen... Lenke til kommentar
arneolav Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 Glemte Pytagoras... Husk: a 2 + b 2 =c 2 Diagonalmålet er selvfølgelig noe mer når festeplata til vifta måler 26 x 26 cm. Mener å huske at avstanden mellem festehullene er ca 25 cm. Litt matematikk: Diagonalen© = kvadratroten av kortside(a) i andre postens + kortside(b) i andre potens. Hvilket skulle bli kavdratroten av (25 x 25) + (25 x 25). Dvs kavdratroten av (625) + (625) = 35,35 cm. Da vil festehulene på vifta rekker 2,675 cm utover hullet på dia. 30 cm. Skulle passe perfekt det der. Men pga ressonans-støy bør du nok tenke litt på innfestingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå