Gå til innhold

feir under installasjon av SP2

neXon

Anbefalte innlegg

Mitt under installasjonen av Service Pack 2 kom det en feilmelding og installasjonen ble avsluttet. Etter dette vil ikke maskinen starte opp. Har prøvd systemgjennomretting og tilbakestilt datoen, men får bare opp at ingen endring ble gjort. Windows starter opp i sikkerhetsmodus, så jeg fjernet SP2 i "legg til fjern programmer". Men ingenting skjer.

Prøvde å installere SP2 på nytt i Sikkerhetsmodus, og den ble fullført.

Når Windows bilde viser under oppstart blir skjermbildet svart og skjermen slår seg av. Hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et typisk tilfelle hvor jeg hadde valgt å formatere disken og installere XP på nytt, da får du samtidig ryddet opp og får deg en ny og frisk Windows-installasjon. Start først maskinen fra XPCDen, formater og installer. Så installerer du SP2 før du gjør noe annet (og før du kobler deg til nettet, for å slippe virus). Når det er gjort. så legger du inn drivere og programvare. Tror ikke det nytter å feilsøke og prøve å reparere det som har skjedd hos deg, noe har tydeligvis gått galt under installasjonen av SP2.

Lenke til kommentar

Kan jo hende han har viktige data på disken han vil beholde da.... Hvis han formaterer da, så forsvinner jo det. Men er jo kanskje eneste utvei.'Med mindre du plugger disken inn i en annen maskin som slave, og kopierer de filene over på den maskinen...

Endret av Pixi
Lenke til kommentar
Kan jo hende han har viktige data på disken han vil beholde da.... Hvis han formaterer da, så forsvinner jo det. Men er jo kanskje eneste utvei.'Med mindre du plugger disken inn i en annen maskin som slave, og kopierer de filene over på den maskinen...

5060738[/snapback]

Eller kanskje han - som jeg og mange andre - har vært forutseende nok til å ha en egen partisjon til oppbevaring avdokumenter og andre viktige filer. Hvis ikke bør du benytte sjansen til det under reinstallasjonen nå neXon, lag en C: partisjon på 7-8 GB til Windows og programmer, og en D: partisjon til filer, dokumenter, pagefile og kanskje til og med et Norton Ghost Image, hvis du vil være riktig så smart. Hvis du lager et Ghost-image når du nå har en frisk installasjon som du lagrer på D: - så vil du aldri mer behøve å knote ved softwarerelaterte problemer. Du bare gjenoppretter imaget på under 10 minutter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...