Gå til innhold

Tips for å klokke lenger. XP-M 1,8Ghz @ 2,4Ghz

Anbefalte innlegg

Heisann. Etter at termometeret synker, tenkte jeg det var på tide å klokke littegrann på cpu'en min igjen. specs på pc'en er som følger:

AMD XP-M 2400+ (45W 1,45 Volt std)

Shuttle SN41G2V2

1GB OCZ pc3200 (@2700)

Asus Geforce 6800NU V9999

bruker en litt modifisert ICE kjøler på cpu'en, som holder denne under 40grader på load med ved standard hastigeter.

Tidligere har jeg klokket cpu'en til 2300Mhz ved 1,7 vCore, da ligger cpu på ca 50 grader load. Men i det siste har jeg vært lysten på å krysse 2500Mhz, og driver og klokker litt. først prøvde jeg 2400Mhz ved 1,7 vCore, med 12X200, men da trynet prime etter noen minutter. samme på 1,73 vCore, så jeg økte den til 1,8. Da kjører prime lenger, men på 2 testen i del 2 får jeg opp en feilmelding om at prime har fått en feil og må lukkes. dette skjer hver gang. Er dette vanlig, eller har jeg klokket for langt? tempen er på 47 idle og rundt 57 load (21 grader romtemperatur).

Grunnen til at jeg har FSB på 200 mhz og så høy multiplier er at HK'et ikke ser ut til å like høyere frekvenser, samme med minne, klarer ikke å kjøre det stabilt på 200Mhz som det skal, går på 166. Men vil jeg kunne kjøre minnet/cpu høyere hvis jeg forandrer på timingsene? akkurat nå kjører det på 2,5-3-3-6. vil mer volt til minne kunne gjøre det mer stabilt? og vil enda mer volt til cpu (er dette forsvarlig med den tempen jeg har?) kunne hjelpe til med feilmeldingen i prime?

Ble veldig mange spørsmål inni hverandre dette her, men håper noen kunne tatt seg tid og svart på det jeg lurer på. takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...