Khalifen Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 (endret) Idag har jeg sleeva kabler på PSU'en. Det har tatt laaang tid... mangler bare ATX-kabelen og det å krympe slangene Dessuten har jeg nesten fått fjerna alle dekslene rundt den. (mangler en, skal se hvordan jeg får fiksa den imorgen) PSU'en vil bli lakka blå og viftegrillene gule. Flere ideer om hva jeg burde gjøre? Endret 29. januar 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Gleder meg Hmmm... jeg kommer ikke på noen mer akkurat nå Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 30. januar 2006 Del Skrevet 30. januar 2006 Hei. Ja nok et bra prosjekt dette her ja, masse forklaringer på hva du har gjort osv. men savner noen bilder til det og, håper det kommer noen snart Ellers, keep up the good work Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 Takker Ellers må jeg ta flere bilder ja, jeg tenker også på å legge ut større bilder. Men jeg må gidde det Men til HDD-racket. Vil det funke hvis jeg kutter ut f.eks 2 plexiplater som er på 4mm hver, og en bit av min UV-blå plexi, og fester det sammen sånn at det blir 13mm? Jeg ville også bruke UV-plexien i midten. Festemetode da? Skal jeg gjenge på noen M2/3 skruer i plexien via bunnen av kabinettet? Det vil selvfølgelig få lys på seg på en eller annen måte, men jeg kan ikke modde harddiskene. Det er tabu.. Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 Joda det burde funke Men hvorfor ikke bøye en 90 graders kant på plexien og bare gjenge den da? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Update! Har nå fått sleeva alle kablene til PSU'en. PSU'en er av bZerk typen. Litt tung og sånt, men helt grei Kablene var sleeva grønt med grønne kontakter. Her er den, det svarte skal bli blått, og viftegrillene vil bli gule. Her er den åpna. Det var litt tungvint, skal også fjerne det siste dekselet. Må bare finne ut hvordan jeg fjerner viftestyringa der... Her har jeg forkorta PCI-E kabelen siden jeg ikke trenger den... Enda... Jeg fikk dessverre ikke tatt bilder av sleevinga siden jeg var for opptatt, men av ATX-kontakten har jeg tatt bilder. Ble ferdig med den idag ATX-kabelen er tricky, mange ledninger så god merking er et must. Dessuten er det fint å bruke et verktøy beregna for dette. Det gjør det betydelig enklere. Her er jeg kommet litt inn i det. Etter hvert ble det Piece of cake Alle kablene ute. Tok så en plastpose utafor og dekka den med maskeringsteip. Så trakk jeg strømpa over. D'oh, glemte å ta bilde av det ferdige resultatet. *ta bilde og laste opp* Her er den ferdig, har ikke krympa krympeslangene på noen kabler enda. Molex-kontaktene ferdig. Mange kabler Kabler i UV-lys, det ser ikke så gult ut, men det er veldig gult og fint Vifta som er malt med UV-gul maling. Det ser bedre ut etter noen flere malingsstrøk vil jeg tro. Dessuten ser det best ut i bevegelse! Vannet som fikk noe UV-maling i mens jeg rengjorde penslene Det lyste . Glasset er grønt, men det ser gulere ut i virkeligheten. To UV-blå plexiplater med UV-katoder mellom. Ser bedre ut i virkeligheten. Det var det, skal grunne, pusse og lakke PSU'en. Etter det skal jeg lage HDD-rack. Tilslutt blir det fiksing av vindu, vifteholder, viftestyring og et lite kontrollpanel. Ellers skal jeg lage smarte kabelskjulings-steder Ideer og mer? I needs that! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 (endret) Så flott ut den PSUen KUTGW! Endret 2. februar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
chase Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Så flott ut den PCUen KUTGW! 5542113[/snapback] PSU Petter Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Digger den skriveleifen din klikka Men så bra ut det der da Jeg gidder rett og slett ikke gå på en ATX kabel, orker lixom ikke, men kan hende det blir på meg og;p Kutgw! Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2006 Takker for fine kommentarer DJ Ovin: Det blir fint da, IMO er det verdt slitet Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Ahhhh... Jeg blir gal! Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Nice psu.. (14-tegn) Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 2. februar 2006 Del Skrevet 2. februar 2006 Hei. oj oj. den blei jo bare digg da, helt toppers ps. for å få av det siste dekselet på psu så må du nok til med en lodde bolt Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 Marius E: Takk for den kommentaren, det hjelper DJ-Sonic: Ja, får meg mere øvelse med den nå ja. Skal få gjort det idag Lenke til kommentar
iNtensimilla Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Tror kanskje at den vifta hadde blitt bedre om du hadde brukt lakk i steden for maling Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Tror kanskje at den vifta hadde blitt bedre om du hadde brukt lakk i steden for maling 5545704[/snapback] Hvor får man tak i Uv-lakk BTW? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 3. februar 2006 Del Skrevet 3. februar 2006 Tror kanskje at den vifta hadde blitt bedre om du hadde brukt lakk i steden for maling 5545704[/snapback] Hvor får man tak i Uv-lakk BTW? 5546541[/snapback] Fluoriserende lakk finner du på biltema Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 3. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2006 (endret) Tror kanskje at den vifta hadde blitt bedre om du hadde brukt lakk i steden for maling 5545704[/snapback] Den er jo selvfølgelig ikke ferdig malt. Dessuten har jeg prøvd sånn lakk, for at det skal få et fint resultat må man lakke med hvit maling først, så fluoriserende og tilslutt klarlakk. Gadd ikke fyre av 400kr alene på 3 lakkbokser.... Edit: Har også lodde av ledninger så nå er PSU'en klar til sparkling, grunning og lakking. Skal bli ferdig med flere ting sånn at jeg får sparkla alt samtidig Endret 3. februar 2006 av king_of_kong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå