Khalifen Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Update Har fikla med kutting av vindu i det siste. Det blir fint, men jeg har oppdaget en feil, vil fortelle mer om den snart. Her er sidedøren, men; Der er feilen. Hvis man ser etter, så har jeg ikke tegna opp helt kvadratisk, dumt det *Slå seg i hodet*, men det skal jeg fikse Her ser du den tingen jeg skal feste på for å få det kvadratisk I morgen får jeg kanskje pakka, men jeg kan ikke hente den før på fredag. Ellers skal jeg stikke til en glassmester å spørre hvor mye han tar for å kutte plexien. Jeg vil ha det perfekt Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Synd det ikke ble kvadratisk da Gleder meg til å se mer bilder da Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) Dobbeltpost Endret 26. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 (endret) trippeltpost Endret 26. januar 2006 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Du må glede deg fryktlig Klikka :!: Men dumt ja, det ble jo ikke kvadratisk, men hvordan har du tenkt å feste den som skal gjøre det kvadratisk da? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Araldite elns. Hva er best? Skal også ha skruer til å feste vinduet, så det blir litt forsterka der. Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Araldite/epoxylim funker fett.. Eventuelt silikon. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 Update! Har fått gjort noen innkjøp og fått kutta opp plexien En snill glassmester gjorde det for 40kr og det ble perfekt! Plexien, synes ikke så godt kanskje. Under er det vanlig plexi Plexien på høykant Stålplast. Skal bruke det til å sparkle med Ellers har jeg super-epoxy et sted. Så er det til mitt kommende harddisk-oppheng. Synes det til Cooler Master er så elendig og lager så mye vibrasjoner at jeg har bestemt meg for å lage et eget. Til det skal jeg bruke plexi og en metallstav jeg kjøpte til 22kr meteren. Metallstaven, skal kuttes opp. Mutterne. 8 Vanlige M10 og 8 Låsemuttere M10 M10 bor. Driiiitdyrt. 70kr... harddisk-opphenget vil bli sånn at jeg bruker to plexiplater som jeg borrer 4 10mm hull i hver plate. Så vil jeg bruke metallstaven min og kappe den i 4 like lange biter og feste de med låsemuttere på "innsiden" av plexien og vanlige på "utsida". Jeg vil bruke O-ringer som jeg får festa stramt nok. Det vil bli plass til 2 harddisker i opphenget, men mulighet til et til ved å lage flere hull Men hvor tjukk plexi burde jeg bruke? Har tilgang på noe 5mm UV-blå og noe 4mm vanlig. Eller burde jeg gå opp i 10-20mm klassen? Har ellers filt og pussa på det metallet jeg skal lime på. Blir ferdig med den imorgen Kanskje jeg tilogmed får kutta ferdig i sidedøren. Iallefall skal jeg bli ferdig med det iløpet av helga. Flere ideer? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Bra du har fått deg plexi da Til harddisk oppsettet ditt ville jeg sattset på noe rundt om 10mm, tror nok ikke du trenger å gå opp i 20mm elr. lignende Så til å feste O-ringene så kunne du borret 2-4 10mm hull på rad og trukket ringen igjenom og festet den med å tre noe igjenom den ende som stikker ut av hullet Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Ser bra ut;) Gleder meg til neste update;D Øyvind Lenke til kommentar
chase Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Najs, gleder meg til å se det HDD-racket ser fint ut så langt, stå på! Petter Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Update! Idag har jeg henta pakka på postkontoret. Der venta det mye fint Takk til Netshop som sponsa 150 kr avslag på kit'et! Til venstre er kit'et og den lille gule flaska er UV-gul maling. De blå sleeve greiene fikk jeg til jul Nå må jeg bare finne ut hvordan de pin-uttagerne funker... Den til molex-male er easy-peasy, men de to andre er vanskligere... PSU'en som skal sleeves og lakkes i blått. Men jeg vet ikke om hvordan jeg skal gjøre det. Tips? Som sagt så sponsa hobbyelektronikk meg med 10x 56Ohms motstander, 8x 62Ohms motstandere, 4 UV-LEDs og 4 Havblå LEDs. Stor takk til Norsk Hobbyelektronikk for sponsing! Havblå LEDs. Tror jeg da... UV-LEDs. Tror jeg... 10x 56Ohms motstandere. Egentlig skulle det være 8, men det var 9 der. Av typen 62Ohm. Ellers lurer jeg mere på det med HDD-racket. Ideer? Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Fett med sleeves da Jeg kom med et forslag til hdd-racket ovenfor her. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Jeg har ikke tenkt til å bruke den. Skal lage noe lignende Snekker´n sin versjon. Kanskje feste en vifte i plexien for kjøling. Lenke til kommentar
mistabeen Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du burde bruke metall-epoxy til den biten som mangler Da sitter det godt. Bare en ting; er det vanskelig å lage eget kretskort? Har alltid lurt på det og aldri turt å prøve Stå på! Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Du burde bruke metall-epoxy til den biten som mangler Da sitter det godt.Bare en ting; er det vanskelig å lage eget kretskort? Har alltid lurt på det og aldri turt å prøve Stå på! 5509984[/snapback] Tenker du på å kjøpe inn et kretskort og lodde på det? Vel jo mer dupedingser du skal ha på kretskortet jo vanskeligere, men dette er noen du bare må teste. begyn med noen enkelt Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2006 Du burde bruke metall-epoxy til den biten som mangler Da sitter det godt.Bare en ting; er det vanskelig å lage eget kretskort? Har alltid lurt på det og aldri turt å prøve Stå på! 5509984[/snapback] Det vet jeg ganske lite om, men har begynt å skjønne litt. Er ganske grønn på det, men øvelse gjør mester/man lærer av sine feil Lenke til kommentar
chase Skrevet 28. januar 2006 Del Skrevet 28. januar 2006 Fett PSU kit, har samme selv, når du først har lært deg å fjerne ATX-kontaktene, kan du like godt gjøre det i blinde ta en titt her, der er en bra forklaring på hvordan ta de ut Ellers: Stå på! Petter Lenke til kommentar
thomasw Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Fett prosjekt du har her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå