Gå til innhold

Projekt "Le Jaune et Le Bleu" PSU 2.feb!

Anbefalte innlegg

Update

Har fikla med kutting av vindu i det siste. Det blir fint, men jeg har oppdaget en feil, vil fortelle mer om den snart.

sidedr.jpg

Her er sidedøren, men;

feil_kutt.jpg

Der er feilen. Hvis man ser etter, så har jeg ikke tegna opp helt kvadratisk, dumt det *Slå seg i hodet*, men det skal jeg fikse :)

skjte_ting.jpg

Her ser du den tingen jeg skal feste på for å få det kvadratisk :)

I morgen får jeg kanskje pakka, men jeg kan ikke hente den før på fredag. Ellers skal jeg stikke til en glassmester å spørre hvor mye han tar for å kutte plexien. Jeg vil ha det perfekt ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update!

Har fått gjort noen innkjøp og fått kutta opp plexien :) En snill glassmester gjorde det for 40kr og det ble perfekt!

UV_bl_plexi.jpg

Plexien, synes ikke så godt kanskje. Under er det vanlig plexi :)

UV_bl_plexi_hykant.jpg

Plexien på høykant

Stlplast.jpg

Stålplast. Skal bruke det til å sparkle med :) Ellers har jeg super-epoxy et sted.

Så er det til mitt kommende harddisk-oppheng. Synes det til Cooler Master er så elendig og lager så mye vibrasjoner at jeg har bestemt meg for å lage et eget. Til det skal jeg bruke plexi og en metallstav jeg kjøpte til 22kr meteren.

Metallstav.jpg

Metallstaven, skal kuttes opp.

M10_muttere.jpg

Mutterne. 8 Vanlige M10 og 8 Låsemuttere M10

M10_bor.jpg

M10 bor. Driiiitdyrt. 70kr...

harddisk-opphenget vil bli sånn at jeg bruker to plexiplater som jeg borrer 4 10mm hull i hver plate. Så vil jeg bruke metallstaven min og kappe den i 4 like lange biter og feste de med låsemuttere på "innsiden" av plexien og vanlige på "utsida". Jeg vil bruke O-ringer som jeg får festa stramt nok. Det vil bli plass til 2 harddisker i opphenget, men mulighet til et til ved å lage flere hull :)

Men hvor tjukk plexi burde jeg bruke? Har tilgang på noe 5mm UV-blå og noe 4mm vanlig. Eller burde jeg gå opp i 10-20mm klassen?

Har ellers filt og pussa på det metallet jeg skal lime på. Blir ferdig med den imorgen :) Kanskje jeg tilogmed får kutta ferdig i sidedøren. Iallefall skal jeg bli ferdig med det iløpet av helga.

Flere ideer?

Lenke til kommentar

Bra du har fått deg plexi da ;)

Til harddisk oppsettet ditt ville jeg sattset på noe rundt om 10mm, tror nok ikke du trenger å gå opp i 20mm elr. lignende ;)

Så til å feste O-ringene så kunne du borret 2-4 10mm hull på rad og trukket ringen igjenom og festet den med å tre noe igjenom den ende som stikker ut av hullet ;)

Lenke til kommentar

Update!

Idag har jeg henta pakka på postkontoret. Der venta det mye fint :)

Takk til Netshop som sponsa 150 kr avslag på kit'et!

spacer.gif

Sleeve_ting.jpg

Til venstre er kit'et og den lille gule flaska er UV-gul maling. De blå sleeve greiene fikk jeg til jul :)

Nå må jeg bare finne ut hvordan de pin-uttagerne funker... Den til molex-male er easy-peasy, men de to andre er vanskligere...

bZerk_PSU.jpg

PSU'en som skal sleeves og lakkes i blått. Men jeg vet ikke om hvordan jeg skal gjøre det. Tips?

Hobbyelektronikk.gif

Som sagt så sponsa hobbyelektronikk meg med 10x 56Ohms motstander, 8x 62Ohms motstandere, 4 UV-LEDs og 4 Havblå LEDs. Stor takk til Norsk Hobbyelektronikk for sponsing!

Havbl_LEDs.jpg

Havblå LEDs. Tror jeg da... :p

UV_LEDs.jpg

UV-LEDs. Tror jeg...

10xtk_motstandere.jpg

10x 56Ohms motstandere.

9stk-motstandere.jpg

Egentlig skulle det være 8, men det var 9 der. Av typen 62Ohm.

Ellers lurer jeg mere på det med HDD-racket. Ideer?

Lenke til kommentar
Du burde bruke metall-epoxy til den biten som mangler  :)  Da sitter det godt.

Bare en ting; er det vanskelig å lage eget kretskort? Har alltid lurt på det og aldri turt å prøve  :p

Stå på!

5509984[/snapback]

Tenker du på å kjøpe inn et kretskort og lodde på det?

Vel jo mer dupedingser du skal ha på kretskortet jo vanskeligere, men dette er noen du bare må teste. begyn med noen enkelt ;)

Lenke til kommentar
Du burde bruke metall-epoxy til den biten som mangler  :)  Da sitter det godt.

Bare en ting; er det vanskelig å lage eget kretskort? Har alltid lurt på det og aldri turt å prøve  :p

Stå på!

5509984[/snapback]

Det vet jeg ganske lite om, men har begynt å skjønne litt. Er ganske grønn på det, men øvelse gjør mester/man lærer av sine feil :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...